Gå til innhold

Skiftleder telefonsalg


Anbefalte innlegg

Hei!
Blitt tilbudt en jobb som skiftleder på kveldstid og delvis dagtid innenfor telefonsalg. Dagtid mot bedriftsmarkedet (14:00 - 16:15) og kveldstid er det privatmarkedet (16:30 - 21:00) samt 30 min pause til mat.

 

De tilbyr meg 25000kr i fastlønn, samt 50kr pr salg selgerne i mitt skift gjør pr mnd)

 

Dette er innenfor strøm, er dette en god avtale? Eller skyter jeg meg i leggen om jeg gjør det?

 

Jobber for tiden innenfor retail, og mistrives til de 1000. Jeg ønsker å gå tilbake til å være en ringerev noe jeg elsket med min daværende arbeidsgiver. Det er samme arbeidsgiver som har tilbudt meg og komme tilbake dog med nytt ansvar, og bedre vilkår enn tidligere.

 

Håper på innspill! :)

 

(Btw dette er da samme daglig leder som jeg hadde før, bare at han har startet firma for seg selv nå uten sitt forrige konsern)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som andre påpeiker, det spørs kva du kan rekne med av salg på ein måned. Er det eit stort eller lite team du skal være leiarar for?

 

Største ulempen her er at ein betydeleg del av lønna vil kome frå provisjon som du i liten grad sjølv har kontroll på. Det betyr at dersom du får eit dårleg team og/eller eit dårleg produkt så må du klare deg nesten berre på grunnlønna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så han har startet for seg selv -nå-, og kan ikke fortelle deg hva gjennomsnittssalg har vært for eksempel de siste 3 måneder, så du kan finne ut ca bonus per måned? Men i så fall, så har du jo en gyllen mulighet til å være med å påvirke hvilke selgere han skal ha med videre, så du kan få best mulig betalt, siden du tydeligvis er ganske erfaren i området, og enda viktigere, liker jobben (og forhåpentligvis dermed er en etisk selger, som ikke er aggressiv, men konstruktiv, ærlig og direkte).

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Så han har startet for seg selv -nå-, og kan ikke fortelle deg hva gjennomsnittssalg har vært for eksempel de siste 3 måneder, så du kan finne ut ca bonus per måned? Men i så fall, så har du jo en gyllen mulighet til å være med å påvirke hvilke selgere han skal ha med videre, så du kan få best mulig betalt, siden du tydeligvis er ganske erfaren i området, og enda viktigere, liker jobben (og forhåpentligvis dermed er en etisk selger, som ikke er aggressiv, men konstruktiv, ærlig og direkte).

 

 

Som andre påpeiker, det spørs kva du kan rekne med av salg på ein måned. Er det eit stort eller lite team du skal være leiarar for?

 

Største ulempen her er at ein betydeleg del av lønna vil kome frå provisjon som du i liten grad sjølv har kontroll på. Det betyr at dersom du får eit dårleg team og/eller eit dårleg produkt så må du klare deg nesten berre på grunnlønna.

 

 

Som Salvesen sier, så kommer dette an på dine selgere. Har de totalt 10 salg i måneden, så har du en ganske dårlig avtale. 

 

Har de 1000 salg i måneden derimot, så er det ganske greit ! 

 

 

154 kroner for å i hovedsak jobbe kveldstid er jo ikke bra. Men, hva kan en forvente av salg? Selger "dine" selgere mye så kan det jo bli gode bonuser, så det spiller jo en stor rolle her. 

 

Svarer på disse 4 i bolk. Selskapet ble startet tidligere i år, han har fått med seg en investor på laget. De har nettopp informert meg om at det kommer flere kampanjer. Jeg vil hovedsaklig jobbe skiftleder kveld og noe Ass. Daglig leder på dagtid. De ville øke grunnlønna med 5000 kroner til. Jeg ville selv vært ansvarlig for å finne mine egne ansatte for kveldsskiftet og har fått beskjed at jeg gjennom høsten skal skaffe ca 80 stykker. Hvor det jobber 40 stk hver kveld. 

 

Generelt sett så regner jeg med at det vil være en grei produksjon, jeg jobbet som skiftleder under hans styring en liten periode. Og jeg trivdes generelt veldig godt.

 

Jeg elsker også fleksibiliteten, lavere leiekostnader i denne byen, vennene mine bor der, og jeg liker generelt samfunnet.

 

Hvis salgsmålet ble truffet så ville det i tillegg gjøre at jeg fikk en ekstra bonus på 10000 NOK totalt for måneden. 

 

Jeg må gi et svar i morgen på om jeg tar jobben, da jeg er nødt til å si opp den jeg har. (Har dog 1 dag oppsigelsestid i jobben jeg jobber i nå, som forsåvidt er 6 dager i uken hele året)

Lenke til kommentar

30k fast og ca. 10k ekstra hver måned høres jo bra ut? Og siden du er på godsida til lederen i selskapet så vil du jo kanskje ha anledning til å få enda mer ansvar i fremtiden? 

 

Synes det høres bra ut fremfor å jobbe retail.

Liten ulempe, har jobbet i jobben jeg har nå i 3 mnd. Vet dette ser dritt ut på CV'en. Men jobber alene i butikken, og det er 8 timer alene hver dag, 5 dager i uka pluss 5 timer i helgene.

Lenke til kommentar

Liten ulempe, har jobbet i jobben jeg har nå i 3 mnd. Vet dette ser dritt ut på CV'en. Men jobber alene i butikken, og det er 8 timer alene hver dag, 5 dager i uka pluss 5 timer i helgene.

 

Det ser ikke dårlig ut. Hvis noen i fremtiden spør hvorfor du bare jobbet der 3 måneder, så sier du at du fikk et godt tilbud fra en tidligere arbeidsgiver som du ikke kunne si nei til. (Såfremt tilbudet du snakker om her er attraktivt for deg, sånn jeg forsto det hvertfall)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se på totalen. Vil du med høy sannsynlighet bli mer happy i den nye jobben, så burde du nok gjøre det, selv om lønna er mer uforutsigbar. Den éne ulempen jeg tenker er at det er en usikker jobbsituasjon, nyoppstartet, mye kan skje som senker skipet. Men igjen, mye kan skje i verden til enhver tid. Man må ta noen sjanser i livet for å bli mer happy.

 

Og skulle det gå galt, så finnes det vel andre jobber.

 

Men ingenting er verre enn å gå og være ulykkelig på jobb. Det unner jeg ingen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...