Gå til innhold

KORTTEST: Soundboks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er så tragisk, må vel være lov å kose seg innenfor rimelighetens grenser innenfor vanlige tider på døgnet?

Så klart, er vel sjeldent de gangene det kommer klager. Disse bærbare høyttalerne har jeg vært borti et par ganger. Sist gang var veldig lite behagelig dessverre. Da var det noen som gikk langs gatene/parken her med en sang på full guffe på repeat rundt 3 på natten. Sikkert på vei hjem fra en fest. Det var utrolig plagsomt, og hadde jeg vært litt raskere på foten hadde jeg fått politiet på tråden men jeg drøyde det litt for lenge dessverre. 

 

De har sine bruksområder og jeg er glad de produseres, men de får et dårligere rykte grunnet misbruk. Akkurat som engangsgriller er flott, men de får et litt dårlig rykte siden de blir brukt på feil måte av mange.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare å vente på at noen kommer med "Er bare oppmerksomhets syke ungdommer som kjøper denne høytaleren" eller "Ser jeg denne skal jeg ha politiets nummer på speed dial".

 

Er så tragisk, må vel være lov å kose seg innenfor rimelighetens grenser innenfor vanlige tider på døgnet?

 

Kjempe bra artikkel forresten

Folk trekker "rimelighetens grenser" på forskjellige steder, noe mange (spesielt unge menn) ikke ser ut til å forstå.

Lenke til kommentar

Bare å vente på at noen kommer med "Er bare oppmerksomhets syke ungdommer som kjøper denne høytaleren" eller "Ser jeg denne skal jeg ha politiets nummer på speed dial".

 

Er så tragisk, må vel være lov å kose seg innenfor rimelighetens grenser innenfor vanlige tider på døgnet?

 

Kjempe bra artikkel forresten

 

Så nylig en gjeng hoppe ut av en bobil med en slik høyttaler, på full effekt, midt på en full campingplass, kl 2 på natten en tirsdag...

 

Det er dessverre ikke alle som er så rimelige.

Lenke til kommentar

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

 

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Føler dette blir et veldig nisjeprodukt. Er vel for det aller meste strømtilgang de fleste steder man orker å drasse en slik. Blir vel stort sett festival som er unntaket.. Ellers kan man jo likegreit kjøpe noen aktive høyttalere og måke på i hagen, til en brøkdel av prisen...

Lenke til kommentar

Føler dette blir et veldig nisjeprodukt. Er vel for det aller meste strømtilgang de fleste steder man orker å drasse en slik. Blir vel stort sett festival som er unntaket.. Ellers kan man jo likegreit kjøpe noen aktive høyttalere og måke på i hagen, til en brøkdel av prisen...

 

Tja.

Du får den jo lett med deg i bilen, for eksempel om du skal på stranden eller i parken.

 

Også er det jo greit å kunne flytte på den uten å måtte koble på ledninger om du skal ha den ut på altanen en gang.

Lenke til kommentar

Lånte en sånn en av naboen og dro på skikkelig høyt med litt heavyrock, men blei skikkelig skuffa. Det var høyt ja men «trøkket» manglet. Var noe ubeskrivelig feil med lyden.

 

Punchen manglet. Lød rett og slett som et billig stereoanlegg. Stereo er det jo heller ikke da med en soundboks. Til sitt bruksområde, som f.eks båt og er de jo konge. Til hjemmebruk for fest ville jeg styrt langt unna og heller kjøpt noe gammal cerwin vega og en kraftig amp eller et brukt PA anlegg

Lenke til kommentar

Ikke rart de fikk nabo klager. Lav bitrate som det blir med Bluetooth så blir det bare bråk som kommer fra lyden/bass. Prøv disse sub høyttalere i høy bitrate lyd(hifi lyd). Garantert mindre nabo klager.

 

Tipper naboene driter langt i om bassen er grøtete eller ikke... hifi får du ikke ut av disse uansett bitrate inn.

Lenke til kommentar

Bare å vente på at noen kommer med "Er bare oppmerksomhets syke ungdommer som kjøper denne høytaleren" eller "Ser jeg denne skal jeg ha politiets nummer på speed dial".

 

Er så tragisk, må vel være lov å kose seg innenfor rimelighetens grenser innenfor vanlige tider på døgnet?

 

Kjempe bra artikkel forresten

Problemet er bare at de som får vann i munnen av et slikt produkt har ingen konsept om hva "rimelighetens grenser" er, eller betyr. Personlig ble jeg introdusert for dette produktet og dets målgruppe i en populær langrennsløype på fjellet.

 

Dette er et perfekt eksempel på feil produkt for feil målgruppe.

Endret av squabbish
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...