Gå til innhold

Sony a7 lV?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den kommer nok helt sikkert, men foreløpig er det lite lekkasjer rundt akkurat denne, noe som tyder på at den ligger litt frem i tid enda. a7 og a7r har heller ikke fulgt hverandre med unntak av de aller første versjonene som ble lansert samtidig i 2013.

 

De ryktene som er ute nå antyder at det første som skal komme fra Sony er to nye kameraer med crop-sensor (den ene en oppfølger til A6500, den andre litt mer usikkert hvordan skal posisjoneres) i slutten av august. Videre ser det ut til at en a7s III er neste fullformatkamera ut litt senere på høsten, og kanskje kan det også komme en a9 II før en eventuell a7 IV er på blokken. Rykter om rene videokameraer med E-fatning svirrer også.

Lenke til kommentar

Jeg tror Sony roer ned så lenge de leder i tester, men A7s III vil jeg tro er neste. A7 IV ser jeg ingen grunn til at skal komme, da den enda gjør det meget bra.

 

Jeg tror Sony må gripe sjansen nå hvis de skal sikre seg best mulig markedsaneler før Canon og Nikon får ut like bra modeller. Imildertid enig i at A7 III fortsatt ser ekstremt bra ut sammenlignet med modeller fra Canon og Nikon, men Sony føler seg neppe "trygge" på sin nåværende gode posisjon for speilløst fullformat og det gjør det vanskelig å forutse når nye modeller kommer. A7R IV var heller ikke ventet så tidlig. Et annet alternativ er om Sony lanserer en modell under A7-serien for å konkurrere mer direkte med den billigste Canon-modellen (RP).

 

Tror ikke noen utenfor Sony kan gi et eksakt svar på dette, og A7 III er uansett et flott kamera hvis du vil handle relativt raskt.

Lenke til kommentar

Jeg tror Sony må gripe sjansen nå hvis de skal sikre seg best mulig markedsaneler før Canon og Nikon får ut like bra modeller. Imildertid enig i at A7 III fortsatt ser ekstremt bra ut sammenlignet med modeller fra Canon og Nikon, men Sony føler seg neppe "trygge" på sin nåværende gode posisjon for speilløst fullformat og det gjør det vanskelig å forutse når nye modeller kommer. A7R IV var heller ikke ventet så tidlig. Et annet alternativ er om Sony lanserer en modell under A7-serien for å konkurrere mer direkte med den billigste Canon-modellen (RP).

 

 

Tror Sony kommer til å pushe modeller når Nikon og Canon lanserer, for nå så "trengs" det ikke. Tenker da på fullformat, og unntaket er a7s II fra 2015. Markedet er vel på vei ned, så kan jo være smart å ikke utkonkurrere seg selv, selv om å øke markedsandelen er viktig. Men er definitivt spennende å følge med på, skulle ønske grepet og menysystemet funket for meg (til profesjonell/betalt bruk).

Lenke til kommentar

Er det speiløse markedet også på tur ned?

 

ILC-markedet generelt går ganske bra, problemet er at produsentene fullstendig har mistet taket på 'folk flest', som de tidligere solgte komptaktkameraer til. Når kameraavdelingen drar inn mindre penger der, krymper budsjettene, og da spesielt R&D-budsjettene. Utviklingen fra 2000 til 2010 eller så gikk rasende fort, siden 'alle' skulle ha et kamera, men den tiden er over. Nå er vi tilbake til før 2000, da volumene var relativt små, og stort sett profesjonelle og spesielt interesserte gikk rundt med et kamera rundt halsen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Noe sier meg også at mange sitter på gjerdet når det gjelder kjøp av speilløst system akkurat nå. Vi har fire systemer og seks produsenter som konkurrerer om fullformatsmarkedet på speilløst, og tre av fire systemer er fortsatt i startgropa når det gjelder utvalg av objektiv. Tror flere potensielle kunder ser det an og ser hvilken produsent som "vinner", eller i det hele tatt overlever/fortsetter med speilløst på fullformat.

Lenke til kommentar

Fem, du glemmer Leica M. ;) Litt nisje kanskje, men også det eneste systemet som så godt som garantert overlever. Siden objektivene også kan brukes på nær sagt alle systemer, blir det mer og mer interessant å se på Voigtländer, 7Artisans og andre (Leica er utenfor mitt budsjett) fremover, og bare ordne en adapter til kamerahuset man måtte kjøpe seg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...