Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ekstralys på firmabil


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal ha ekstralys på en Transporter firmabil. Har fått to tilbud fra verkstedet. Kun de lysene som er aktuelle, grunnet pristak(fra sjef) og bilen er leaset(slik at jeg ikke kan gjøre det selv, eller bestemme verksted selv)

1: Hella fjernlys 3003 halogen

2: Wurth fjernlys ledbar 4300lumen

 

Har hatt 3003 på gamle firmabilen i ett par år, og har vært veldig fornøyd med de. Men de er store, stikker seg frem, og er ikke direkte pene. Noen som har erfaring med ledbar`en til Wurth?

 

Prismessig er 3003 ca 13.000kr og ledbaren 14.000kr, ferdig montert. Koster litt, men er billig forsikring i forhold til å ikke se hjorten som sprader over veien i mørket.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På generell basis vil jeg si at det kommer an på hva slags lys du vil ha. Som OFTEST (men ikke alltid) vil du her velge mellom langtrekkende lyd (halogen) og mye lys, men med mye spredning (LED bar). Vil du bare ha mer lys er LED-bar ofte helt greit, men det er ikke mange av dem som er i nærheten av å gi sånn rekkevidde som halogenlamper, helst med 37,5% lysskarphet. Sistnevnte er MIN favoritt.

Lenke til kommentar

Er det langtrekkende lys du vil ha så tror jeg du blir mer fornøyd med dem ja. Du kan gjerne justere dem selv også. Jeg justerer ekstralys "for høyt" slik at de ikke gir blendende "white spot" rett foran bilen. Justeres de "korrekt" etter lysjusteringsapparat blir de som oftest for lave. Det er bedre å kaste bort litt lys i høyden enn å få for mye lys på bakken, sistnevnte vil som oftest havne for nærme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...