Gå til innhold

Privatist eller ta utdanning på Høyskolen i Kristiania?


Rartnavn

Anbefalte innlegg

Jeg hadde først tenkt meg å ta en bachelor ved Noroff med noe IT. Etter masse googling og hvor mye på egenhånd man er, i tillegg til hvor dyrt det er så bestemte jeg meg for å se et annet sted.

 

Snakket med rådgiver fra skolen og ble anbefalt Høyskolen i Kristiania. Dette er da også privatskole, ikke like dyrt som Noroff og kanskje litt andre ting som det er fokus på.

 

Jeg trodde jeg hadde valgt riktig, før jeg da også begynte å søke og gikk blant annet til facebook siden deres, og anmeldelsene gjør meg skeptisk. (Vet det ikke er kanskje bedre siden å vurdere utifra)

 

Jeg tenkte å ta Frontend og mobilutvikling eller E-business. Skolen er jo gode til å vise folk som har fått jobb etter studier, før fullført studier og sånne ting. Men er det virkelig sant?

 

Hvor godt an ligger jeg ved å ta tre år der på høyskolen i Kristiania, i sammenligning til hvis jeg skulle tatt det på en annen offentlig høyskole. (Enn høyskolen i Kristiania som er privat?) Er redd for å ta studielån, og at arbeidsgiver senere vil se på den skolen som lite bra eller ikke "seriøst". Er stor etterspørsel etter folk med IT kunnskaper, men hvor godt ligger jeg an etter en bachelor der på 3 år?

 

Det andre valget blir vel å ta opp fag fra VGS for å forbedre snittet mitt. Kan også prøve komme inn på offentlig støttet høyskole som ikke er så dyrt. Da får jeg vel jobbe med noe ved siden?

 

Noen tips? Hva bør jeg egentlig gjøre? Er høyskolen i Kristiania verdt det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...