Gå til innhold

Blizzard utvider servertilbudet for World of Warcraft Classic etter stor pågang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor må må man egentlig abonnere på classic? Det er vel ikke akkurat som det kommer mer innhold fremover eller? :p

 

Server kostnadene må jo nærmest være en liten dråpe i havet i forhold til vanlig wow.

man får jo alt, sub er sub du kan velge spille nytt innhold retail eller classic

Lenke til kommentar

Jeg var ikke klar over retail-wow begrepet. Men det er jo det som er vanlig wow nå. Vanilla heter nå classic. Times are changing

 

Vanilla er Classic. Det heter fortsatt vanilla i privatservermiljøet. Selv J. Allen Brack kaller det for vanilla når de lansere Classic WoW. "Times change" Tid (0:40)

 

 

Dessuten vet jeg ikke hvor vanlig retail-wow er idag, det er vel nesten ingen som spiller det ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg var ikke klar over retail-wow begrepet. Men det er jo det som er vanlig wow nå. Vanilla heter nå classic. Times are changing

 

Vanilla er Classic. Det heter fortsatt vanilla i privatservermiljøet. Selv J. Allen Brack kaller det for vanilla når de lansere Classic WoW. "Times change" Tid (0:40)

 

https://www.youtube.com/watch?v=33NLcvCmnKA

 

Dessuten vet jeg ikke hvor vanlig retail-wow er idag, det er vel nesten ingen som spiller det ;)

Regner med at det er 5 million spillere etter oppgangen fra 8.2 kom ut.

 

Hvordan er 5 millioner blitt til ingen? Hvor mange millioner må spille et spill før man kan si at noen spiller det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Regner med at det er 5 million spillere etter oppgangen fra 8.2 kom ut.

 

Hvordan er 5 millioner blitt til ingen? Hvor mange millioner må spille et spill før man kan si at noen spiller det?

 

Jeg vil gjerne vite hvor disse 5 millionene dine kommer fra ;)

Ganske lavt estimat ut ifra verste tenkelige scenario etter hva vi har fått oppgitt tidligere.

 

På det meste har WoW hatt 13 milioner aktive spillere i Wrath of the Lich King.

 

Warlords of Draenor var en av de dårligst mottate utvidelsene og oppga tall på rundt 4-5 millioner.

 

Siden Battle for Azeroth har blitt bedre motatt enn Warlords of Draenor, og Blizzard oppgir økning i spillere siden Mai, så er 5 millioner ganske sannsynlig, om feil så er det sikkert høyere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke kalle retail-WoW for vanlig WoW, når Classic-WoW er omtalt som vanilla-WoW :p

 

Selv om man har sagt vanilla til classic, så var dette før man faktisk hadde navnet Classic.

 

Vanilla = Gamle WoW som kom ut for lenge siden. (1.12.1 feks)

Classic = 1.13, som da er den oppgraderte versjonen av vanilla. Her er det masse server-endringer, ny API og ikke minst oppgradert grafikk for de som ønsker det.

Vanilla er fortsatt hva de spiller på i privatserver-miljøet. Ikke Classic.

 

Selv om noen kaller det vanilla, så er dette feil. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor må må man egentlig abonnere på classic? Det er vel ikke akkurat som det kommer mer innhold fremover eller? :p

 

Server kostnadene må jo nærmest være en liten dråpe i havet i forhold til vanlig wow.

Så de som har jobbet tusenvis av arbeidstimer for å gjøre dette til en realitet, og som kommer til å fortsette å jobbe med å fikse bugs og sørger for at ting går som de skal, skal ikke få lønn?

 

Serverkostnadene er på lik linje med alle andre serverkostnader. Det er ikke slik at de bare kan lage en partisjon på de allerede eksisterende serverne, og bare ha Classic der. Det er strømregninger, nettleie osv. Samt alle regelverk de må forholde seg til. Noe som går i NA er ikke nødvendigvis mulig i EU.

 

Så se heller på det slik at du betaler 100 kroner i mnd for å garantere at kontoen din ikke forsvinner over natta fordi admins bestemte seg for å selge den til noen kinesiske goldfarmers. Og at du er sikker på at produktet du får er slik som det skal være. Ved å betale 100 kroner i mnd så har du også stemmerett.

 

Er bare å kjøpe 1 Cola, 1 is og 1 pose chips mindre i mnd, eller pante flasker, så kan du finansiere spillingen din.

 

Og hvis du vil dra den enda lengre. Veldig ofte med nyere spill så ender man opp med å måtte oppgradere maskinen med ny CPU eller skjermkort fra tid til annen. Det koster deg tusenlapper. Classic krever nesten ingenting av maskinen. Og for de som spiller litt variert, så betyr nye spill også at man må laste ned 100Gb med filer hver gang, noe som fyller opp SSDene. Og hvis man ikke har interesse for å laste ned de samme 100Gb gang på gang, så lar man spillet ligge på disken til neste gang man har lyst til å spille det. Dette gjør at man ender opp med å kjøpe nye SSD disker nokså ofte. Så i bunn og grunn så koster de fleste spill en god del i "mørketall" som man kanskje ikke tenker over. Classic tar plass, men ikke i nærheten av så mye som moderne spill gjør. Så veldig mange kommer til å klare seg med den vanlige bærbare de bruker til alt annet, og kommer ikke til å gå "all in" med gamingrigg og alt det der. Ergo, penger spart hvis man ser på det slik.

 

Så i stede for å mase om en hundrelapp, så heller vær glad for at du kan spille en genuin versjon av spillet og ikke lenger trenger å forholde deg til kjipe og uærlige privat servere som like ofte som ikke selger informasjonen din til den som byr mest.

 

Gjorde et eksperiment på det nemlig. Laget en mail som jeg kun brukte til å registrere på private servers, og selv om det var det eneste den ble brukt til (2 forskjellige servere), så ble jeg spammet ned med søppelpost. Så noen har gitt disse fishing sidene infoen min, og det var ikke meg.

 

Tenk litt på det du :) gl hf!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

snip

Det var veldig mye greier å tenke på ja... Spesielt siden jeg ikke har sagt et pip eller delt min mening om om halvparten  :p

 

For å starte så har jeg aldri spilt wow vanilla på pirat server, så der har jeg ingen problemer. Har ei heller sammenlignet med classic eller ment det skulle være bedre å spille der.  

 

Jeg har jo allerede betalt for wow og et par exp packs før jeg la spillet på hylla. Det finnes relativt mange andre online spill som også har kostnader. Som helt sikkert har langt større team som jobber med bugs og patcher, pluss at de skal komme med nytt innhold og ha lønn de også. Alt i prisen til spillet, uten måned sub. 

 

Det vil jo være veldig begrenset hvor mye patching og fixing som må til ettersom spillet allerede er laget og har blitt patchet. Man kan jo sånn settt si at alle som subba back in the day har jo allerede finansiert det de tar mer betalt for nå. 

 

Argumenter om oppgradering, disk plass, ssd. and i dont even know what. Er poenget her at man skal være glad fordi man får lov til å betale 100kr pr måned spille et gammelt spill fremfor å spille nye spill som krever mer resurser? 

 

Det er jo ikke at 100kr voldtar økonomien min eller at dette på noen som helst måte var ekstremt viktig for meg. Jeg bare synes det var snodig og kreve sub for classic. thats all :)

Endret av barezell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske lavt estimat ut ifra verste tenkelige scenario etter hva vi har fått oppgitt tidligere.

 

På det meste har WoW hatt 13 milioner aktive spillere i Wrath of the Lich King.

 

Warlords of Draenor var en av de dårligst mottate utvidelsene og oppga tall på rundt 4-5 millioner.

 

Siden Battle for Azeroth har blitt bedre motatt enn Warlords of Draenor, og Blizzard oppgir økning i spillere siden Mai, så er 5 millioner ganske sannsynlig, om feil så er det sikkert høyere.

Forsatt klarer du ikke å finne reelle tall, isteden drar du tall ut fra rævva di. Blizzard har ikke oppgitt tall siden WoD, men det finnes ganske presise estimater der ute som tyder på at det er langt lavere enn 5 millioner ;)

 

Selv om man har sagt vanilla til classic, så var dette før man faktisk hadde navnet Classic.

 

Vanilla = Gamle WoW som kom ut for lenge siden. (1.12.1 feks)

Classic = 1.13, som da er den oppgraderte versjonen av vanilla. Her er det masse server-endringer, ny API og ikke minst oppgradert grafikk for de som ønsker det.

Vanilla er fortsatt hva de spiller på i privatserver-miljøet. Ikke Classic.

 

Selv om noen kaller det vanilla, så er dette feil. :)

Antyder du til at J. Allen Brack the president of Blizzard Entertainment tar feil? :) Vanilla er forsåvidt definisjonen på pre-TBC og Classic er reinkarnasjon/remaster av pre-TBC.

Lenke til kommentar

Antyder du til at J. Allen Brack the president of Blizzard Entertainment tar feil? :) Vanilla er forsåvidt definisjonen på pre-TBC og Classic er reinkarnasjon/remaster av pre-TBC.

 

Om jeg sier at han sa «we’re bringing vanilla back» i en video fra 2013? Ja. Og som sagt så var dette før de hadde navnet «Classic».

Sier han det nå? Nei.

 

Du har helt rett. Classic ER reinkarnasjonen, ikke Vanilla. Som er hele poenget. Hvis du ser nyere videoer (feks der de annonserer datoen til «CLASSIC», så kaller de det ikke vanilla, men nettopp Classic.

 

Regner med bare du vil kverulere her, for de fleste er ikke så ute på jordet at de ikke ser/vet forskjellen hvis de følger med på utviklingen.

 

Last ned addons til vanilla for bruk til Classic feks, så ser du hvor nyttesløst det er :)

Lenke til kommentar

Om jeg sier at han sa «we’re bringing vanilla back» i en video fra 2013? Ja. Og som sagt så var dette før de hadde navnet «Classic».

Sier han det nå? Nei.

Du har helt rett. Classic ER reinkarnasjonen, ikke Vanilla. Som er hele poenget. Hvis du ser nyere videoer (feks der de annonserer datoen til «CLASSIC», så kaller de det ikke vanilla, men nettopp Classic.

Regner med bare du vil kverulere her, for de fleste er ikke så ute på jordet at de ikke ser/vet forskjellen hvis de følger med på utviklingen.

Last ned addons til vanilla for bruk til Classic feks, så ser du hvor nyttesløst det er :)

Annonseringen var 2017... Følger med på utviklingen ;) Jeg har spilt en del år nå på pserver, det startet vel i 2005 hvor jeg satt opp egen "fun" server til å bruke på LAN.

 

Classic er vanilla, men vanilla er ikke nødvendigvis Classic.

 

Vanilla = Pre-TBC.

Classic = Blizzards remaster av vanilla

 

Du søker selvfølgelig på Classic for classic addons, da Classic egentlig baserer seg på 8.X klient, og har en helt annen struktur enn 1.12.1 klienten. Man søker vel ikke på vanilla, men WoW 1.12.1 dersom man skal ha addon for vanilla på pserver eller laste ned spillet :)

 

Uansett til poenget så blir det feil å kalle retail-wow/BfA for vanlig wow når pre-tbc er betegnet som vanilla wow.

Lenke til kommentar

men blir det virkelig feil? eller synes bare du det blir feil? :) Om noen sier vanlig wow så er det jo naturlig å tenke det spillet man får om man kjøper wow og spiller det. det er jo pr def den vanlige modusen. Classic som noen pekte ut tidligere er en "feature" som følger med vanlig wow. 

 

Fantastisk ting å diskutere forresten  :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...