Gå til innhold

Facebook har også lyttet til det du har sagt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som er veldig overrasket er det vel... Flaks de har Huawei å rette fokus på. Når det endelig kommer for en dag at amerikanerne er være enn de fleste, vil folk riste på hodene, knytte neven og fortsette som før. Verden VIL bedras! Ikke fortell meg at myndigheter verden over sitter med /eller vil sitte med i overskuelig framtid, fingeravtrykk til samtlige borgere. Utviklingen kan dessverre ikke stoppes, kun slaktes ned...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

google vil lansere fingeravtrykk leser paa nett for andriod telefoner, snart har de fingeravtrykket ditt, bildet av deg, (minner om politiets registrer av skurker) i tillegg til dette vet google hvor du er til enhver tid ved hjelp av google maps kombinert med gps I din smart telefion. selvom man tar ut simkortet saa fungerer fortsatt gps og markoeren paa google maps beveger seg naar man beveger telefonen

Lenke til kommentar

Ingen som er veldig overrasket er det vel... Flaks de har Huawei å rette fokus på. Når det endelig kommer for en dag at amerikanerne er være enn de fleste, vil folk riste på hodene, knytte neven og fortsette som før. Verden VIL bedras! Ikke fortell meg at myndigheter verden over sitter med /eller vil sitte med i overskuelig framtid, fingeravtrykk til samtlige borgere. Utviklingen kan dessverre ikke stoppes, kun slaktes ned...

Nå kan ikke dette sammenlignes, og det er i alle tilfeller totalt uvesentlig i den sammenheng at utsyr fra Huawei ikke får brukes i gitte situasjoner eller av gitte personer. Tror du skal forsøke å se nyansene bak litt mer tydelig før du sammenligner epler og bananer. Og når vi først er i gang, du må gjerne ta i bruk et kinesisk alternativ til Facebook, så kan vi snakkes...
Lenke til kommentar

Husker dere når dere kåret årets julegave, og ga ros og heder til Google home-boksene?
 

Men hallo, nå har vi klaget i mange år på at gigantene ikke lytter til kundene og brukerne deres. Og når de gjør en skikkelig innsats så blir det jammen feil det også...


Den mest naive tanke. Du lar deg lure.
 

Og så finnes det samtidig røykere som slutter mange ganger om dagen. Forskjellen mellom disse og Facebook er kanskje ikke så stor.


Disse slutter flest ganger om dagen, og lover å bli bedre, topp.
 

Ingen som er veldig overrasket er det vel... Flaks de har Huawei å rette fokus på. Når det endelig kommer for en dag at amerikanerne er være enn de fleste, vil folk riste på hodene, knytte neven og fortsette som før. Verden VIL bedras! Ikke fortell meg at myndigheter verden over sitter med /eller vil sitte med i overskuelig framtid, fingeravtrykk til samtlige borgere. Utviklingen kan dessverre ikke stoppes, kun slaktes ned...


Av det man vet med sikkerhet er Kina faktisk ledende, visstnok tilkjennegir de mer, dog er det ikke noe poeng i å risikere å bli tatt når man etablerer et nettverk.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Når det gjelder google, Apple, Facebook osv som lytter til lydfilee fra telefoner, gjelder det aktive samtaler/bruker-kommandoer, eller ligger telefonen og lytter hele tiden?

 

 

Dette her er egentlig to spørsmål.

 

1) Lytter de hele tiden? Det kommer an på hvordan du har konfigurert dem. Hvis du har bedt dem om å svare på "OK, Google", "Hi, Siri" eller "Hello Alexa" så må de jo nødvendigvis "lytte" hele tiden. Det er imidlertid ikke sånn at de hele tiden holder en lydkanal åpen inn til serverne sine, det er bare den lokale enheten som har mikrofonen påskrudd for å kunne oppfatte det når du sier kodeordet.

 

2) Gjelder det aktive samtaler/brukerkommandoer? Når du ber Google, Siri eller Alexa om å spille musikk, eller søke etter en restaurant, eller hva det nå måtte være, så sendes denne lyden til serverne for prosessering der. Det disse tredjepartsselskapene gjør, er å få tilsendt bruddstykker av denne typen lydfiler (på en sånn måte at de ikke på noe vis kan knyttes til deg som person) for å verifisere at måten AI-en tolket det som ble sagt på faktisk er slik et menneske ville tolket det.

 

Det er den tekniske forklaringen på hvordan det foregår. Så kan du legge på så mye konspirasjonstankegang du selv føler deg komfortabel med (eller ukomfortabel, hvis det er målet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1) Hvis de vil, ja. Hvis de vil ha det fortløpende, ja. Som rapportene viser, og har vist hele tiden.

 

2) Hvis du aktivt sender fra deg lydfiler frivillig har du kastet alle kortene og har deg selv å skylde.

 

Det jeg antar ligger til grunn for at du spør, er hvordan du kan navigere tillit til disse selskapene. I så måte bør du stille deg spørsmålet om hvorvidt du kan stole på noen som får seg til å gjøre dette overhodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør, er jo at i kontoret jeg jobber, er det 60 telefoner med Android, og har Facebook appen pre-installert. Det er mye sensitiv info som deles i nærheten av de telefonene. Det er derfor jeg spør da jeg mangler kompetansen til å vite. :) Om det lyttes på de telefonene fra de store, har man et lite problem og jeg mye jobb fremover med å deaktivere og kverke alt som har tilgang til mikrofonen

Lenke til kommentar

"We hear you loud and clear" har fått en helt ny betydning i det siste.

 

Ellers burde ikke dette overraske noen. Er du en person som bryr seg, så har du i utganspunktet ikke en FB-konto. Problemet er alle de andre som ikke bryr seg. Personvernet er uansett dødt, og det er 100% vår egen feil.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...