Gå til innhold

Area 51 - kan myndighetene stå bak konspirasjonsteoriene?


Anbefalte innlegg

Fikk barre et innfall her. Det er jo en del konspirasjonsteorier rundt det topphemmelige Area 51. Men kan også tenkes at myndighetene selv delvis står bak disse teoriene eller at de har lagt til rette for at de skal oppstå. For jeg tenker at kombinasjonen av sprø teorier og publistet rundt disse tiltrekker seg sprø mennesker, slik at teoriene blir mer og mer allment kjent og man forbinder de med sprø mennesker. Man forbinder etter også Area51 først og fremst med halvgærne ufo entusiaster og konspirasjonsteorier. Dette kan være nyttig fordi alle spekulasjoner om hva som foregår på Area51 blir automatisk i kategorien ufo og konspirasjonsteori for de fleste av oss. Man forventer jo noe litt jucy kontroversiel galskap og UFO når det er snakk om Area51. Hadde noen skrevet en artikkel om kritikkverdige forhold på området som enhver mer eller mindre kan relaterte til sine egne helt vanlige livserfaringer, så er jeg 100% sikker på at veldig mange hadde spurt seg etter å ha lest den; "Greit, men hva har dette med ufo å gjøre?" ?. Jeg tenker konspirasjonsteoriene gir myndighetene et bra kort på hånden, som en joker. Blir noe avslørt ved et uhell, eller det skjer et uhell som setter mennesker i potensiell fare kan man ta bort fokus og skape tvil, ved å sette ut rykter, produsere og spre falsk informasjon, iscenesette hendelser for å få UFO / konspirasjonsteoretikkere på kroken. Dermed blir saken mer underholdning for de fleste og kun alvor for de mest sprø. Ting som faktisk skjedde kommer i bakgrunnen og folket klarer gjerne ikke å skille mellom virkelighet og konspirasjonsteorier da de virkelige hendelsene er vevd inn i de sprøeste historiene. Dette kan forklare hvorfor det lekkes litt her og der fra tilsynelatende troverdige kilder. Det er meningen at publikum generelt skal være forvirret. De skal ha en viss nøktern og skeptisk åpenhet, men samtidig forbinde det med smågærne mennesker. Hemmelighold tiltrekker sprø konspirasjonsteoretikere ved å "hjelpe" disse til å få en viss troverdighet samtidig som man på den andre siden ler av de og driter de ut så har man den perfekte dekkhistorie. Man kan da med fordel opptre mistenkelig, fjerne bevis og nekte at noe har skjedd, svare unnvikende osv., fordi dette fyrer opp under konspirasjonsteoriene. Og det blir for de fleste et spørsmål om konspirasjonsteoriene er sanne. Mer som underholdning for de fleste, hvor man leker med tanken om det var sant. Så kommer på den andre siden skeptikere og stiller tvil ved konspirasjonsteoriene. Som gjerne setter hele den faktiske hendelsen i tvil. Så man får fokus bort fra ting en vil holde hemmelig ved å spille på de gærne konspirasjonsteoretikerene

Endret av Anatman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stedet er vel et glimrende eksempel på at man ser det man vil se. 

"Lys på natten", oooh. Må være ufo. De kan umulig teste nye flytyper på natta.

"Det fløy uten en lyd". Må også være ufo. At "flyet" var en drone uten jet og filmen var gjort 3km unna har vel ingen betydning.

"Bevegelsene var svært raske og irregulære". Alle som har sett akrobatikk-flyging med store modellhelikoptre måper en del første gang av hvordan en god flyger kan manøvrere.

Osv osv.

 

Jeg elsker tanken på ufo og utenomjordisk liv, men altfor mange konspirasjonsteoretikere lever i en helt egen verden og mangler totalt gangsyn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så en konsporasjon om at konspirasjonene er plantet for å dekke over de sprø tingene som virkelig foregår der. Artig vri! :)

 

Det som legger til rette for at konspirasjonsteorier den ene eller andre veien er mangelen på åpenhet. Det har nok gode grunner for å holde ting hemmelig ettersom det er en militær forskningsbase. Jeg tror ikke det er så mye ut over det som har gitt grobunn for alle disse konspirasjonsteoriene. Konspirasjonsteoretikerne har jo en egen evne til å danne ekkokammer som forsterker og bygger på hverandres teorier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært veldig avisende til hele konspirasjonen helt til jeg så historien til Bob Lazar, som nå er ute som film på Netflix og podcast. Jeg vil anbefale å sjekke den ut.

 

Påstandene han kommer med er ganske sinnsyke, men alikevel fremstår denne historien og personen som ekstremt troverdig. Man skal selvsagt være skeptisk(og det er jeg og), men jeg anbefaler alle å se podcast og dokumentar før man blankt aviser muligheten for at historien kan være sann. 
 

Han gikk jo ut med historien for 30 år siden, og igjennom årene har flere og flere ting han har sagt blitt bevist. Alt ifra en Biometriscanner som ingen trodde eksisterte, som senere ble bevist . En annen viktig del er grunnstoffet (element 115) som senere ble framstilt i 2003. Han har påstått at dette er drivstoffet til UFO eller en antigravitasjonsmaskin. I Netflix dokumentaren antyder han at han kanskje har smuglet dette stoffet ut fra området, denne samtalen blir gjort ute i skogen. Dagen etter blir han raidet av myndighetene. 

 

Endret av MrL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

. En annen viktig del er grunnstoffet (element 115) som senere ble framstilt i 2003. Han har påstått at dette er drivstoffet til UFO eller en antigravitasjonsmaskin. I Netflix dokumentaren antyder han at han kanskje har smuglet dette stoffet ut fra området, denne samtalen blir gjort ute i skogen. Dagen etter blir han raidet av myndighetene. 

 

Smugle ut ja... Det er et ganske ustabilt og radioaktivt stoff med halveringstid på godt under sekundet, så han må ha løpt ganske fort for å i det hele tatt ha noe av stoffet igjen før han kommer til utgangsdøra... 

Lenke til kommentar

Smugle ut ja... Det er et ganske ustabilt og radioaktivt stoff med halveringstid på godt under sekundet, så han må ha løpt ganske fort for å i det hele tatt ha noe av stoffet igjen før han kommer til utgangsdøra... 

 

Kanskje han har klart å stabilisere det i en dilithiumkrystall plassert i en beholder av unobtanium med en vibranium coating?

It. Could. Happen? :confused::wow::ermm:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Smugle ut ja... Det er et ganske ustabilt og radioaktivt stoff med halveringstid på godt under sekundet, så han må ha løpt ganske fort for å i det hele tatt ha noe av stoffet igjen før han kommer til utgangsdøra... 

 

Nå er ikke jeg kjemiker, men:

 

Stoffene som har blitt fremstilt i 2003 som finnes her på jorden er ustabile (har ustabile isotopper). Bob Lazar påstår han har jobbet på utgave med stabile isotopper som ikke er radioaktivt, og er i fra en annen planet. Det er vel nettopp det som er banebrytene, da den utgaven ikke finnes på vår planet/i vårt solsystem. Eller, det er ihvertfall ikke bevist at det finnes på jorden. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært veldig avisende til hele konspirasjonen helt til jeg så historien til Bob Lazar.

Gudene skal vite det er mye rart innen dette feltet, og det virker som det har en enorm tiltrekningskraft til mentalt forstyrrede folk, lykkejegere og opportunister, men akkurat Bob Lazar er en sjelden case som skiller seg ut som mer troverdig enn de fleste.

 

I forhold til de reaksjonene han har fått før på å gå ut med den informasjonen han gjør lurer jeg litt på hva som er den egentlig motivasjonen til at dette er noe som dras fram igjen i lyset igjen nå.

 

At Jeremey har en dokufilm å selge er jo på det rene, men hvorfor vil Lazar røre i dette igjen ?

Lenke til kommentar

Gudene skal vite det er mye rart innen dette feltet, og det virker som det har en enorm tiltrekningskraft til mentalt forstyrrede folk, lykkejegere og opportunister, men akkurat Bob Lazar er en sjelden case som skiller seg ut som mer troverdig enn de fleste.

 

I forhold til de reaksjonene han har fått før på å gå ut med den informasjonen han gjør lurer jeg litt på hva som er den egentlig motivasjonen til at dette er noe som dras fram igjen i lyset igjen nå.

 

At Jeremey har en dokufilm å selge er jo på det rene, men hvorfor vil Lazar røre i dette igjen ?

 

Det er faktisk noe av det som gjør historien troverdig, man sliter med å finne noe som helst motiv for at Lazar skal lyve.

 

Saken er 30 år gammel. Han har selv sagt at dette var noe av det siste han ville var å dra opp denne historien igjen, han er ikke glad i oppmerksomheten. Det har etter hva jeg har skjønt krevd en del overtalelse til. Han nekter å ta betalt for noe som helst av det som er av tilknytning til saken. Han ble invitert for å snakke om dette hos Joe Rogan, som ville spandere flybilletten - men ikke en gang det ville han ta imot. Det eneste motivet man finner, som han selv sier er grunnen til han ble overtalt, er fordi han ønsker at folk må vite sannheten - og han ønsker ikke å bli ansett som en løgner.

Lenke til kommentar

bob lazar kunne veart anonym om han ikke oensket opperksomhet, aa utale seg om konspirasjonteorier med fult navn er som aa hoppe inn I flammehav morsom fyr

 

Bob Lazar ble blant annet tatt på fersken i å fortelle dette til venner for 30 år siden. Myndighetene valgte deretter å true han. Videoene han spilte inn for reporter som ble sendt på TV, ble gjort som en sikkerhet for at myndighetene ikke kunne gjøre noe med han. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg kjemiker, men:

 

Stoffene som har blitt fremstilt i 2003 som finnes her på jorden er ustabile (har ustabile isotopper). Bob Lazar påstår han har jobbet på utgave med stabile isotopper som ikke er radioaktivt, og er i fra en annen planet. Det er vel nettopp det som er banebrytene, da den utgaven ikke finnes på vår planet/i vårt solsystem. Eller, det er ihvertfall ikke bevist at det finnes på jorden.

Grunnstoff 115 finnes ikke på jorda. Det fantes ørsmå mengder et kort øyeblikk i 2003. De har åpenbart kunstig produsert alle de mest stabile isotopene av grunnstoff 115, altså de med nogen lunde stabil N/P ratio. Den lengstlevende isotopen hadde en halveringstid på 0,65 sekunder. Noe som betyr at den er ekstremt radioaktiv og omdannes veldig raskt til andre grunnstoffer. Starter man med f.eks 1 kg av materialet (helt urealistiske mengder) så vil det etter 2 minutter ikke være et eneste atom igjen.

 

Kort sagt: påstanden om grunnstoff 115 er ikke sann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg tror teamet hos area 51 fant deler av tyske haunebu etter andre verdenskrig og bob lazar jobbet med aa kopiere haunebu teknologien.

ufo ble populaer teama siden 1950 tallet, etter andre verdenskrig. dette er I den kalde krigen periode der det hendte spionering, spenning, osv. saa jeg tror alle ufo sightings siden 50 tallet er hemmelig millitaer relatert research av ny teknologi og ikke utenomsjordiske teknologi dessverre

 

akkurat som kineserne kopierer teknologien til styrtet f35 fly

 

Endret av konspirasjonsteorist
Lenke til kommentar

kan myndighetene stå bak konspirasjonsteoriene?

 

 

helt klart, spoersmaalet er myndighet I hvilket land, myndigheten I norge med erna solberg tenker du paa? et eksempel er I 1903 startet russland med konspirasjon om isreal, the protocals of the elders of zion som ble ganske populaer blant politikerne I mange land, spesielt i tyskland den gangen for ca 100 aar siden

 

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Protocols_of_the_Elders_of_Zion

 

audiobook laget I modern tid:

 

Endret av konspirasjonsteorist
Lenke til kommentar

Grunnstoff 115 finnes ikke på jorda. Det fantes ørsmå mengder et kort øyeblikk i 2003. De har åpenbart kunstig produsert alle de mest stabile isotopene av grunnstoff 115, altså de med nogen lunde stabil N/P ratio. Den lengstlevende isotopen hadde en halveringstid på 0,65 sekunder. Noe som betyr at den er ekstremt radioaktiv og omdannes veldig raskt til andre grunnstoffer. Starter man med f.eks 1 kg av materialet (helt urealistiske mengder) så vil det etter 2 minutter ikke være et eneste atom igjen.

 

Kort sagt: påstanden om grunnstoff 115 er ikke sann.

 

Hvilken påstand er ikke sann?

 

1. Grunnstoff 115 er ikke bevist

Det er ikke relevant for saken til Bob Lazar at stoffet ikke finnes naturlig på jorda. 

Det som var relevant var å bevise at stoffet eksisterer, kunstig eller ikke. Det kan vi vel fastslå?

 

 I rapporten kom det fram at forskningsteamet hadde bombardert americium med kalsium, og hadde slik framstilt fire atomer av moscovium (grunnstoff 115). Disse atomene ble brutt ned, mens de avga alfa-stråling, til nihonium (grunnstoff 113) i løpet av anslagsvis 100 millisekund. Disse eksisterte så i 1,2 sekund, før de igjen ble brutt ned til naturlige grunnstoff:

 

2. Grunnstoff 115 finnes ikke (eller er ikke mulig å fremstille) i stabil utgave, noe sted i universet

 

Moscovium er i sentrum av den tenkte stabilitetsøya. Selv om man ikke har greid å framstille noen stabile isotoper, er det forutsagt ved hjelp av modeller av stabilitetsøya at stabile isotoper kan bli framstilt. De vil isåfall trenge et «magisk nummer» på 184 nøytroner, noe som vil bli 299Mc. De til nå framstilte isotopene har hatt 176 nøytroner (291Mc) på det meste.

 

Som nevnt. Bob Lazar hevder å jobbe på en stabil utgave av grunnstoffet. Man vet ikke den er fremstilt kunstig eller naturlig, påstanden er at stoffet kommer fra en annen planet og ble funnet i en UFO. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...