Gå til innhold

– Neste Xbox vil prioritere høy FPS og bakoverkompatibilitet


Anbefalte innlegg

Da bør man kunne velge noe lavere oppløsning med betydelig høyre FPS.

 

Klarer den 60FPS i 4K klarer den også 240FPS i 1080P

Nei, da blir ting plutselig cpubound. Så da er det opp til latency i cpuen.

 

Derfor er f.eks 9900k fortsatt opp til 20% raskere i noen spill enn nye Ryzen 3700x/3900x. Selv max overklokka.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Høy"

 

For de som er vane med 30fps så er vell 60fps raskt, også kan du ikke sammenligne deg og meg med majoriteten av gamere, for majoriteten spiller spill i området 30-80fps hvor du og jeg brått sitter med maskiner der bare grafikk kortet koster mer enn riggen til majoriteten!

Lenke til kommentar

Kvifor må alle konsolltrådar ende opp i ein PC vs konsoll-diskusjon fordi ein smarting kjem med dei same teite innlegga kvar gong?

 

Kan ikkje denne tråden få handle om det som står i artikkelen?

Jeg har ikke hatt en konsoll siden PS3.

Har hatt en gaming PC jeg oppgraderer hvert 3 år. Den står tilkoblet i stua ti TVen alltid. Bruker DS4 kontroller og kan spille de fleste spill med den kontrolleren. Jeg liker ikke tastatur og mus. 

Og ja, det er noen gang litt tweaking. Når du får ett nytt spill bruker du gjerne 10-30 min for å finne de beste innstillingene. Men jeg har holdt på med pce siden jeg var liten gutt, så det er en del av gamet for meg.

'Skjønner at alle andre ikke gidder det. men jeg liker å spille den beste versjonen av spillet i 60fps. 

Spiller fortsatt i 1080p. 

4K gaming er fortsatt for dyrt å holde på med. 

 

Men folk må få spille med det de er mest komfertable med. Ja jeg syns pc gir meg den beste opplevelsen, men dømmer ikke andre for å spille på konsoll.

Lenke til kommentar

30fps er låg bildeflyt, 60-90fps er middels bildeflyt og 120-144fps er høg bildeflyt.

 

Hadde forventa 120fps her sia neste Xbox allereie har satt 120fps som eit mål på kva di skulle greie. Kanskje det viser seg at 4k/60fps er maks utnyttelse av systemet og at di ikkje greier 120fps.

 

I så fall er overskrifta rusk og burde heller bli slik: "Neste Xbox vil prioritere middels FPS, høy FPS utgår!"

 

Edit: fjerna oppløysing og la til bildeflyt

Endret av Maabren
Lenke til kommentar

30fps er låg oppløysing, 60-90fps er middels oppløysing og 120-144fps er høg oppløysing.

 

Hadde forventa 120fps her sia neste Xbox allereie har satt 120fps som eit mål på kva di skulle greie. Kanskje det viser seg at 4k/60fps er maks utnyttelse av systemet og at di ikkje greier 120fps.

 

I så fall er overskrifta rusk og burde heller bli slik: "Neste Xbox vil prioritere middels FPS, høy FPS utgår!"

Hva har fps med oppløsning å gjøre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

konsoll er bare sååå mye bedre enn pc. Jeg spiller enda på xboxen min fra 2001 (ca) og ungene mine synes det er gøy! pcen jeg hadde i 2001... den kan ikke brukes til noe.

 

Den PC'en kan helt sikker fint kjøre spillene som kom på markedet i 2001 akkurat like bra i dag som den gangen, på lik linje med konsollen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

30fps er låg oppløysing, 60-90fps er middels oppløysing og 120-144fps er høg oppløysing.

 

Hadde forventa 120fps her sia neste Xbox allereie har satt 120fps som eit mål på kva di skulle greie.

Kanskje det viser seg at 4k/60fps er maks utnyttelse av systemet og at di ikkje greier 120fps.

 

I så fall er overskrifta rusk og burde heller bli slik: "Neste Xbox vil prioritere middels FPS, høy FPS utgår!"

 

 

 

 

Hva har fps med oppløsning å gjøre?

 

 

 

- Den første tanken som slo meg når jeg leste dette var...

Høy oppløsning har primært blitt sett på som grunnen til lav FPS.

Logisk nok fordi desto høyere oppløsningen er desto mer krevende er det for HW å holde høy FPS.

 

Men der er også mangen der ute som argumenterer at kvalitetsinntrykket av det som i utgangspunktet er høy oppløsning fremstår som forringet på grunn av lav FPS.

Derfor argumenterer mange også for at det er langt bedre å, eksempel vis, spille i "1920*1080" med 120FPS fremfor "3840*2160" med 30FPS.

Fordi kvalitetsinntrykket er langt bedre ved førstnevnte oppløsning i så måte.

 

-----

 

Side note...

Personlig så spiller jeg gjerne høyoppløste spill ved lav FPS og/eller lavoppløste spill ved høy FPS.

Er et spill underholdende så spiller det liten rolle for min del.

Dog der går ei grense for min del også.

 

Husker da "F.E.A.R. (Nr.1.)" kom...

Just for kicks så Max'et jeg ut settingene i både Windows og i spillet selv.

Det ble litt av et lysbilde-show, der Benchmark'en viste til "100% Below 25FPS".

Men noen år senere så gjor jeg det samme på ny og langt kraftigere HW.

Da ble det andre boller gitt...

Der Benchmarken viste til "100% Above 40FPS", og det igjen gav spilleopplevelsen et lite løft.

Selv om oppløsningen var den samme begge gangene.

 

Men rent grafikk messig så var der ingen særlig merkbar forskjell, med unntak av mindre lag, stuttering og tearing.

 

Det kommer nok an på øyet som ser...

Uansett om det er snakk om spill og spilling på PC eller Konsoll.

 

-----

 

En annen ting som blir nevnt i tråden her er optimalisering.

Det er en kjent sak at spill som ble/blir lansert til PC først ikke nødvendigvis er optimalisert for konsoll.

Og det kan sies det samme om at spill som kom først til konsoll ikke nødvendigvis er optimalisert for PC.

 

Men har opplevd at spill som kom først til PC ikke har vært optimalisert i så måte til PC.

Og har opplevd at spill som kom først til konsoll ikke har vært optimalisert i så måte til konsoll.

 

Førstnevnte er forståelig nok, men det er trist når slikt skjer for tiltenkt HW.

On that note...

Det er langt lettere å optimalisere for bruk på konsoll siden der er langt mindre variasjoner i så måte, sammenlignet med PC.

 

Er fristet til å komme med et Vulcan sitat..., men Trek'erne blandt dem/dere som leser dette forstår nok sikkert hva det er jeg hinter til...

Lenke til kommentar

Det mest irriterende med så og si alle konsoller er at de skal lage de så fordømt små og minimalistiske at de støyer som en hårføner under load. PLEASE lag litt større bokser med bedre vifter og luftgjennomstrømming. 

 

Så sier sikkert en del av dere at det bare er å skru om lyden. Om man gamer i hus med andre og selv sitter med headphones når man spiller er en PS4pro som går på full load ganske irriterede å høre på for resten av huset. 

Lenke til kommentar

Er også irriterende at microsoft\sony ikke lager konsoller som kan stå oppå hverandre, de fraråder egentlig det, men blosser i det.

Tror problemet er hvis konsollene skulle brukt vannkjøling hadde det blitt for dyrt, eller store vifter ville vært for stort å kunne passe i en normal tvhylle.

 

Xbox er ikke helt stabilt heller fått noen crash med Metro Exodus.

Håper man letter kan oppgradere harddisk\SSD siden å bruke ekstern harddisk på langt nær optimalt.

 

Tror ikke Xbox one X PS4 pro er særlig oppgradering fra første xbox one og ps4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...