Gå til innhold

Nå kan Android-brukere velge «finger'n» som passord på nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobber som mobilreparatør, og hjelper kunder nesten daglig med å avinstallere/deaktivere Chrome-appen på Android, som følge av reklame og spam som legger seg som varsler på enheten, og ikke er lett å ungå for mindre kompetente mobil-brukere.

Anbefaler ingen å bruke chrome.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tror du virkelig at fingeravtrykklesere tar fysiske bilder av fingrene våre? Tror du at face-unlock og Windows Hello lagrer bilder av ansiktene våre? Utifra denne kommentaren, så har ikke du peiling på hvordan dette fungerer.

 

Les en bok, eller åpne google.com og lær litt mer om temaet før du uttaler deg. Takk, og ha det bra.

 

Det er jo ikke det som kommer fram i innlegget, står jo "finger-data" og ikke snakk om noe fysisk bilde. Misforstår du med vilje?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jobber som mobilreparatør, og hjelper kunder nesten daglig med å avinstallere/deaktivere Chrome-appen på Android, som følge av reklame og spam som legger seg som varsler på enheten, og ikke er lett å ungå for mindre kompetente mobil-brukere.

Anbefaler ingen å bruke chrome.

 

Har brukt pc siden midten av 90-tallet og android i 10 år eller noe sånt. Men jeg har aldri skjønt hvordan folk får til det der. 

Vet du hvordan? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Ønsker man ikke notifikasjoner så skrur man det av i chrome appen.

 

Det er ikke spam, folk har aktivt valgt dette selv.

For min del så har jeg full oversikt på hva jeg har akkseptert.

 

I chrome appen går man på instillinger og blar ned til varsler. Der kan man justere alt.

Skru av alt eller enkle nettsider.

 

Man kan også skru av direkte fra notifikasjons menyen.

De fleste nettlesere har og får denne funksjonen.

Husk at dette allerede er avansert (et tiltak) for den vanlige bruker.

 

Jeg er uenig og mener det er spam, fordi "alle" nettsider spør om de kan sende meg notifications. Jeg vil aldri tillate det og aldri se meldingen. Det burde heller vært slik at man aktivt gikk inn i menyen og valgte at man ville se notifications på spesifikke nettsider.

Lenke til kommentar

 

Jobber som mobilreparatør, og hjelper kunder nesten daglig med å avinstallere/deaktivere Chrome-appen på Android, som følge av reklame og spam som legger seg som varsler på enheten, og ikke er lett å ungå for mindre kompetente mobil-brukere.

Anbefaler ingen å bruke chrome.

 

Har brukt pc siden midten av 90-tallet og android i 10 år eller noe sånt. Men jeg har aldri skjønt hvordan folk får til det der. 

Vet du hvordan? 

Som nevnt mrMKR er inne på tidligere i tråden er det veldig mange sider som "tilbyr" deg notifikasjoner når du besøker dem. Hvis man ukritisk velger ja til dette begynner man å abonnere på oppdateringer fra sidene. Hvis man ikke var inneforstått med at man takket ja til oppdateringer kan det fort oppleves "masete".

 

Men å anbefale at ingen skal bruke Chrome er litt voldsomt. ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Som nevnt mrMKR er inne på tidligere i tråden er det veldig mange sider som "tilbyr" deg notifikasjoner når du besøker dem. Hvis man ukritisk velger ja til dette begynner man å abonnere på oppdateringer fra sidene. Hvis man ikke var inneforstått med at man takket ja til oppdateringer kan det fort oppleves "masete".

 

Men å anbefale at ingen skal bruke Chrome er litt voldsomt.

 

 

Disse meldingene som uheldigvis så å si er identiske med de like så irriterende "accept cookies" meldingene man må godta for at siden i det hele tatt skal virke.. så jeg kan godt skjønne at folk får dette inn

Lenke til kommentar

? Har enda til gode å bruke biometrisk låsing (eller skjermlås i det heile tatt) på mobilene mine. Har sett mobilen maser om å sette opp fingeravtrykk for å la meg huske bankkort eller andre data. Gidder ikkje stresset med å måtte låse den opp hver gang

Så mobilen din er ulåst? Og du kan mest sannsynlig lese epost på den? Og selvsagt motta tekstmeldinger. Med andre ord alt man trenger for å ta over ditt digitale liv...

 

Ethvert passord kan nullstilles og otp koder kan sendes om du har aktivert to-faktor på de fleste sider. Kan like greit legge ved fødselsnummer og pinkode til banken for å gjøre usikkerheten komplett.

 

Håper inderlig jeg misforsto innlegget ditt. Hvis ikke ville jeg i det minste vurdert pin som et minimum.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

Jobber som mobilreparatør, og hjelper kunder nesten daglig med å avinstallere/deaktivere Chrome-appen på Android, som følge av reklame og spam som legger seg som varsler på enheten, og ikke er lett å ungå for mindre kompetente mobil-brukere.

Anbefaler ingen å bruke chrome.

 

Har brukt pc siden midten av 90-tallet og android i 10 år eller noe sånt. Men jeg har aldri skjønt hvordan folk får til det der. 

Vet du hvordan? 

Som nevnt mrMKR er inne på tidligere i tråden er det veldig mange sider som "tilbyr" deg notifikasjoner når du besøker dem. Hvis man ukritisk velger ja til dette begynner man å abonnere på oppdateringer fra sidene. Hvis man ikke var inneforstått med at man takket ja til oppdateringer kan det fort oppleves "masete".

 

Men å anbefale at ingen skal bruke Chrome er litt voldsomt. ?

Det er voldsomt, spesielt når Notifications API er en webstandard og ikke noe som er spesifikt for Chrome, ganske mange nettlesere som har dette.

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Notifications_API

Lenke til kommentar

Utrolig dumt.

Veldig farlig.

Ikke gjoer det.

 

Sikkerhet er å ikke ha sine biologiske data involvert.

 

Jeg er ikke enig. Fingeravtrykk-leseren på moderne mobiltelefoner er vanskelig å lurer. Sikkerheten på denne løsning tilsvare 2-faktor autentisering.

 

og finger-dataene blir syncet i sky hos en såkalt leverandør, der kan de enten selge eller gi fra seg data uten at vi vet om.

 

Jeg tror du missforstår. Så vidt jeg er bekjent behandles biometriske data bare på telefonen. De blir ikke sendt til noen server.

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Ønsker man ikke notifikasjoner så skrur man det av i chrome appen.

 

Det er ikke spam, folk har aktivt valgt dette selv.

For min del så har jeg full oversikt på hva jeg har akkseptert.

 

I chrome appen går man på instillinger og blar ned til varsler. Der kan man justere alt.

Skru av alt eller enkle nettsider.

 

Man kan også skru av direkte fra notifikasjons menyen.

De fleste nettlesere har og får denne funksjonen.

Husk at dette allerede er avansert (et tiltak) for den vanlige bruker.

 

Jeg er uenig og mener det er spam, fordi "alle" nettsider spør om de kan sende meg notifications. Jeg vil aldri tillate det og aldri se meldingen. Det burde heller vært slik at man aktivt gikk inn i menyen og valgte at man ville se notifications på spesifikke nettsider.

Da leser man det man trykker på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ønsker man ikke notifikasjoner så skrur man det av i chrome appen.

 

Det er ikke spam, folk har aktivt valgt dette selv.

For min del så har jeg full oversikt på hva jeg har akkseptert.

 

I chrome appen går man på instillinger og blar ned til varsler. Der kan man justere alt.

Skru av alt eller enkle nettsider.

 

Man kan også skru av direkte fra notifikasjons menyen.

De fleste nettlesere har og får denne funksjonen.

Husk at dette allerede er avansert (et tiltak) for den vanlige bruker.

 

Jeg er uenig og mener det er spam, fordi "alle" nettsider spør om de kan sende meg notifications. Jeg vil aldri tillate det og aldri se meldingen. Det burde heller vært slik at man aktivt gikk inn i menyen og valgte at man ville se notifications på spesifikke nettsider.

Den "vanlige bruker", dvs han/hun som ikke orker å bla seg fram til bruksanvisninger for elementære ting, bruker ikke Android. Jeg gjør det selv, men vil aldri anbefale det til noen som ikke liker å fikle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den "vanlige bruker", dvs han/hun som ikke orker å bla seg fram til bruksanvisninger for elementære ting, bruker ikke Android. Jeg gjør det selv, men vil aldri anbefale det til noen som ikke liker å fikle.

 

Sikke noe vås. Svigermor bruker Android, og hun er kjempefornøyd.

Kanskje du kan utdype hvilke elementære ting det er du prater om?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...