Gå til innhold

E-SPORT: – Skulle helst sett at norske medier var på plass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Alliance vs NaVi i finalen igjen... rimelig urealistisk, men det er lov å drømme.

 

Topp 8 kan være mulig for Alliance, så lykke til.

 

Norske medier er ennå så langt unna kunnskapsmessig at eventuelle reportasjer derfra ville nok blitt ganske så uninteressant. Det meste esport stoffet derfra blir fortsatt vinklet mot lesere/seere som er totalt ukjente med greia. Så like greit de holder seg unna - heller bedriver dekning av skiskyting og denslags sære sport'er som de har greie på.

Lenke til kommentar

Hvor mange er det som forstår seg på det da? Jeg har aldri spilt fortnight og da jeg så folka i VM spille så forsto jeg ingenting. Jeg er redd det samme om Dota som jeg heller aldri har spilt. Kommer jeg til å forstå hva nummer 3 gjorde som nummer 8 ikke gjorde? Tv vil ha seere og jeg tviler på at det vil dra seere

Lenke til kommentar

WÆW første Dota-artikkel på nesten 15 år på gamer!

Gratulerer, det må være skuddår og noen i gamer har dødd samtidig for at dette skulle skje!

 

PS: Om Norske medier vil være med på leken så hjelper det om de har litt peiling, for eksempel om Gamer hadde skrevet mer om spillet over en lenger period så kanskje interessen hadde vært der, i hvert fall informasjonen, men neida, de har ikke villet skrive om dota så da er det heller ikke noe info å hente for Norske medier.

Lenke til kommentar

WÆW første Dota-artikkel på nesten 15 år på gamer!

Gratulerer, det må være skuddår og noen i gamer har dødd samtidig for at dette skulle skje!

 

15 år? Jeg sier ikke at det florerer av artikler om Dota hos oss akkurat, men du kan jo være noenlunde realistisk i dine overdrivelser.

 

https://www.gamer.no/artikler/intervju-forste-nordmann-i-the-international-jeg-vil-gjore-norge-stolt/469018

https://www.gamer.no/artikler/e-sport-norske-taiga-kjemper-om-en-plass-i-the-international/468766

https://www.gamer.no/artikler/e-sport-nordmann-kvalifiserte-seg-til-kuala-lumpur-major-i-dota-2/446575

Lenke til kommentar

WÆW første Dota-artikkel på nesten 15 år på gamer!

Gratulerer, det må være skuddår og noen i gamer har dødd samtidig for at dette skulle skje!

 

PS: Om Norske medier vil være med på leken så hjelper det om de har litt peiling, for eksempel om Gamer hadde skrevet mer om spillet over en lenger period så kanskje interessen hadde vært der, i hvert fall informasjonen, men neida, de har ikke villet skrive om dota så da er det heller ikke noe info å hente for Norske medier.

 

Dette er reinspikka løgn. Vi er gjerne med å diskutere dekningen vår, men kun dersom du bruker fakta i argumentasjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvor mange er det som forstår seg på det da? ... Kommer jeg til å forstå hva nummer 3 gjorde som nummer 8 ikke gjorde? Tv vil ha seere og jeg tviler på at det vil dra seere

Mediene må gjerne lage (og vedlikeholde) kurs/opplysnins sentral for folk om de gidder. Dog, jeg tror neppe slikt er spesielt lønnsomt.

 

Men sendinger (eller artikler) fra disse evenemangene bør innha store mengder entusiasme og anta at publikum vet hva som foregår. Slikt får folk nysgjerrige. Dauprat som f.eks. forklaring av rollene på er laget er bare kjedelig underveis i en slik turnering- slikt bør gjøres når intet hender.

 

Dette er en årlig greie med sånn ca 350.000.000 kr i premiepotten. 18 lag med profesjonelle spillere. Kall det årets VM om du vil. Komplekst spill, høy intensitet, både tårer og jubel. Arrangementet får "Lysebotn opp" til å fremstå som et totalt latterlig foretagende. Årets turnering har med en nordmann, for første gang, slikt er litt ekstra krydder for oss herfra. Noen å følge med på.

Lenke til kommentar

 

Hvor mange er det som forstår seg på det da? ... Kommer jeg til å forstå hva nummer 3 gjorde som nummer 8 ikke gjorde? Tv vil ha seere og jeg tviler på at det vil dra seere

Mediene må gjerne lage (og vedlikeholde) kurs/opplysnins sentral for folk om de gidder. Dog, jeg tror neppe slikt er spesielt lønnsomt.

 

Men sendinger (eller artikler) fra disse evenemangene bør innha store mengder entusiasme og anta at publikum vet hva som foregår. Slikt får folk nysgjerrige. Dauprat som f.eks. forklaring av rollene på er laget er bare kjedelig underveis i en slik turnering- slikt bør gjøres når intet hender.

 

Dette er en årlig greie med sånn ca 350.000.000 kr i premiepotten. 18 lag med profesjonelle spillere. Kall det årets VM om du vil. Komplekst spill, høy intensitet, både tårer og jubel. Arrangementet får "Lysebotn opp" til å fremstå som et totalt latterlig foretagende. Årets turnering har med en nordmann, for første gang, slikt er litt ekstra krydder for oss herfra. Noen å følge med på.

Men Lysebotn opp trekker seere :) og det er det media vil ha.

Lenke til kommentar

Ville bare komme her for å si at Dota kanskje er det beste multiplayer-spillet jeg noen gang har spilt. Har aldri fått så mye mestringsfølelse i et spill før, både individuelt og som lag. Svakheten til spillet er at det tar så ufattelig lang tid å bli virkelig god i det. Pleier ikke følge med på TI før "Main event" begynner, men registrerer at Taiga har fått mye skryt.

Lenke til kommentar

Ville bare komme her for å si at Dota kanskje er det beste multiplayer-spillet jeg noen gang har spilt. Har aldri fått så mye mestringsfølelse i et spill før, både individuelt og som lag. Svakheten til spillet er at det tar så ufattelig lang tid å bli virkelig god i det. Pleier ikke følge med på TI før "Main event" begynner, men registrerer at Taiga har fått mye skryt.

 

Har akkurat samme erfaring. Følelsen av mestring i Dota kan ikke understrekes nok. Valve forsøker å gjøre spillet mer mottakelig, men du kan ikke endre for mye. Spillet SKAL være en av de vanskeligste spillene - mindre spillerbase "be damned".

 

Taiga nevnes av en av de beste Dark Williow-spillerne (greit, ikke alle spiller henne) og har overhodet ikke gjort seg bort. Heller tvert om. Skulle så absolutt ha hatt en eller annen dekning av main event, være det norsk media eller hvem som helst som kan blåse litt frisk pust inn i norsk dota!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Alliance klarte akkurat ikke upper bracket så dermed blir det skjebnekamp for Taiga (Alliance) mot RNGU Tirsdag kl 9:40. Best av 1! (her kan alt skje).

 

Taperen er ute av turneringen, men vinneren av kampen møter enten LGD eller VP senere i cupspillet (main event).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...