Gå til innhold

Rammstein i Oslo Praktisk info


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Fikk tak i ståplass billett på Rammstein i Ullevål og har lyst til å få plass nærmere scene. Har aldri vært på konsert på Ullevål før. På billetten står det bare at "dørene åpnes" kl 17:00. Har noen tips når man bør komme til Ullevål stadion for å få plass så nært til scene som mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min erfaring, så er det en ganske normal kø når dørene åpnes. Pleier ikke å være så veldig mange. Men aberet er at du må vente veldig lenge på at Rammstein skal spille. Så, det blir en balansegang mellom å drikke godt før du går inn, uten at du må vente altfor lenge inne foran scena før de kommer på. Du bør nok regne med at de kommer på scena ca 21:30 og spiller til ca 23:45 eller noe sånt. Det er noe shit at det er sånn.

 

Hvis du er god og full når du går inn, og må slå lens og/eller får lyst på øl der inne, så må du jo forlate plassen ved scena, og det er typisk da at det flokker folk foran der, og da er alt tapt. Jeg er sånn at jeg må stå foran scena og headbange for å vise min takknemlighet til bandet.

 

Så å balansére fullhet/posisjon og å time dette med når de går på scena, for å få maksimal utnyttelse av konserten, er en ting man lærer kun med erfaring ^^ Jeg anbefaler å drikke dét du tror du tåler av din favorittdrikke før ca kl 18:00-18:30, gå inn, slå lens og dermed vente foran scena til de kommer på. Det er nok en liten gjeng der, men med tålmodighet og ut i de første 2-3 låtene, så klarer du nok å komme deg foran.

 

De selger vel såvidt jeg husker bare øl inne også, og da må man drikke mengder, og da må man slå lens konstant, noe som ødelegger alt.

 

Rammstein er populære også, så jeg ville ikke tatt noen sjanser mtp timing.

 

Jeg har fundért på å prøve å gjemme små vakuumtette porsjonsposer (4-5 cl) med brennevin på stratégiske steder på kropp, men har ikke kommet så langt i planleggingen enda ^^ Gjør sikkert ikke det før jeg er i graven. Hadde vært kjipt å blitt utestengt pga det også.

 

 

Har søren ikke ordnet billett heller, av flere grunner. Over halvparten av låtene er fra nye albumet, som jeg ikke har fått greid å høre på enda. "Radio" var ikke noe spesielt. Jeg har sett på setlist (google Rammstein Setlist), og de spiller nesten ingenting av det jeg forbinder med det beste av Rammstein. Så det blir 1500 kr som jeg ikke får det beste av dem.. så det får nok være denne gang.

 

Umulig å vite om man kjøper ekte billett også.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

oh bare to dager igjen til konserten nå! For de som vil langt foran må man nok stille tidlig i kø. De har visst "bølgebryter" som gjør at ståplassene blir delt i to (eller flere?) seksjoner. Skal man i første seksjon må man være tidlig ute. Jeg nøyer meg med sånn passe langt fremme så jeg får tilgang til øl. Herlig at de spiller såpass mye fra det siste albumet, fremtidige Rammstein-klassikere i fleng der. Også, håper Ullevaal er nådige mot "oppvarmingsbandet", en klaver-duo fra Paris :) som også spiller Engel med Rammstein i en nedstrippet piano-versjon i løpet av konserten. Gleder meg rått til alt sammen.

Lenke til kommentar

Takk for svarene deres. Det dukket opp noe praktisk info på facebook. Det står blant annet at

 

"Det vil ikke være mulig å stille seg i kø ved arenaen før klokken 13:00 på arrangementsdagen."

 

Tror at jeg skal komme rundt kl. 13:00 for å få plass nært scene. Det er også ikke lov med noen som helst medbrakt mat eller drikke, noe som gjør det vanskelig å beholde plassen sin om man skal stå der fra 15:00. Vet ikke hva løsningen kan være. Kanskje man bør komme blant de første, kjøpe seg mat og drikke så fort som mulig, finne god plassen og stå der helt til slutt og satse at man får ikke lyst til å tisse de nærmeste 5 timer. Uansett hva, gleder jeg meg til konserten. Dette skal bli bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...