Gå til innhold

Hvilken smarttelefon har best voice assistent?


royale

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny mobil, og lurte på hvor bra voice assistent har blitt på de nyeste smarttelefonene?

Kan man sammenligne Siri med Alexa? Jeg har en Huawei Honor 8 lite, men har ikke satt meg noe særlig inn i VA på den. Har brukt stemmen når jeg har søkt på google. Hadde vært digg å kunne styre spotify når man kjører bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe meg ny mobil, og lurte på hvor bra voice assistent har blitt på de nyeste smarttelefonene?

Kan man sammenligne Siri med Alexa? Jeg har en Huawei Honor 8 lite, men har ikke satt meg noe særlig inn i VA på den. Har brukt stemmen når jeg har søkt på google. Hadde vært digg å kunne styre spotify når man kjører bil.

 

Jeg har ikke brukt google sin i mer enn et døgn fordi jeg ikke fikk den til å fungere, men den har fungert ok med unntak av at den begrenser meg en del. På apple sin så kan man f.eks si "hei siri, les opp siste melding" (eller epost whatever) og så leser den det opp om den gjenkjenner stemmen din. På huaweien min har jeg prøvd i gi den alt mulig av tillatelser men den lar meg ikke engang åpne apper eller lese epost/melding/kontakter uten at jeg låser opp telefonen med kode/fingeravtrykk/face unlock. Da forsvinner mye av poenget med stemme assistent i bil for min del siden poenget må være å slippe å gjøre noe med telefonen. Godt mulig at dette er noe de har stengt ned i senere tid og at apple også har gjort det i sikkerhetsøyemed (har ikke brukt siri på iphone på sikkert minst et halvt år). 

 

Det hører også med til historien at for å i det hele tatt få google stemme assistenten til å fungere på låst telefon til å skrive meldinger f.eks så må telefonen settes over i engelsk "locale" ellers har man ikke tilgang til voice unlocken. Da blir systemspråk på hele telefonen også engelsk.. Håper google får ordnet dette ellers så vil jeg si at mitt inntrykk er at siri er bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...