Gå til innhold

Huawei Mate 30/Mate 30 Pro


nor50

Anbefalte innlegg

The Huawei Mate 30 and Mate 30 Pro look set to launch as early as September 19, as new reports come via Huawei’s Consumer Business Software President, Dr. Wang Chenglu.

 

Russian news site High-tech.mail.ru reports that during an EMUI 10 media briefing session at the Huawei Developers Conference, Dr. Changlu mentioned that the Kirin 990 chipset and the Mate 30 and Mate 30 Pro would launch in Europe on September 19.

While many of the leaks surrounding the device have been sketchy, the fact that this appears to have come from the mouth of a prominent Huawei staff member gives the Mate 30 launch date rumors a bit more value. Still, it’s important to take this with a grain of salt given that Huawei’s staff doesn’t always have the best track record.

Dr. Wanglu also seemingly confirmed that this upcoming device looks set to ship with the Kirin 990 chipset, which is said to offer increased efficiency and performance. Other rumors suggest that the Mate 30 may come with two 40-megapixel camera sensors in a circular camera array at the rear. There have also been rumors of a 90Hz display like we’ve seen on the OnePlus 7 Pro and as we recently exclusively reported would be on the Google Pixel 4.

Many other device details are thin on the ground but the Mate 30 and Mate 30 Pro are set to offer yet another hardware stacked experience that will combine well with the recently announced EMUI 10 Android Q build — a hands-on of this update is coming very soon.

Considering that Huawei CEO Richard Yu mentioned during a press conference that he would “prefer” the Mate 30 and Mate 30 Pro “to ship with Android” rather than their new HarmonyOS, this slightly earlier launch date may have been planned to ensure the upcoming devices Android license is retained.

Beyond the potential launch date, we don’t yet know where the Mate 30 and Mate 30 could be unveiled. With IFA 2019 just weeks before, we could learn more details in Germany before a full reveal later the very same month in another major European capital city. Rest assured we will be there to cover the official launch event.

 

https://9to5google.com/2019/08/10/huawei-mate-30-launch/

 

https://www.androidauthority.com/huawei-mate-30-pro-999340/

 

https://www.tek.no/artikler/huawei-mate-30-pro-er-ventet-rett-etter-iphone-lansering/471286

 

Endret av nor50
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med denne busslomma tror jeg at jeg står over. :-(

https://www.mobil.se/nyheter/uppgifter-mate-30-presenteras-den-19-september

Omtrent som Mate 20 pro ser det ut som. Det plaget meg i cirka 5 min, så var det glemt.

 

Derimot er jeg blitt mer skeptisk til Huawei sin fingeravtrykksleser i skjerm (fungerer 1 av 20 ganger på min 20 pro, og da litt tregt - var strålende fornøyd med mate 9 pro) og Emui sin evne til å lukke apper i bakgrunnen slik at man går glipp av varsler med mindre det gjøres særskilte endringer for hver enkelt app. Batteritiden er riktignok super, mye på grunn av dette.

Lenke til kommentar

Omtrent som Mate 20 pro ser det ut som. Det plaget meg i cirka 5 min, så var det glemt.

 

Derimot er jeg blitt mer skeptisk til Huawei sin fingeravtrykksleser i skjerm (fungerer 1 av 20 ganger på min 20 pro, og da litt tregt - var strålende fornøyd med mate 9 pro) og Emui sin evne til å lukke apper i bakgrunnen slik at man går glipp av varsler med mindre det gjøres særskilte endringer for hver enkelt app. Batteritiden er riktignok super, mye på grunn av dette.

 

Mate 20 Pro sin fingersensor fungerte 100 % for meg. Busslomma irriterte meg hele tiden.

Lenke til kommentar

Omtrent som Mate 20 pro ser det ut som. Det plaget meg i cirka 5 min, så var det glemt.

 

Derimot er jeg blitt mer skeptisk til Huawei sin fingeravtrykksleser i skjerm (fungerer 1 av 20 ganger på min 20 pro, og da litt tregt - var strålende fornøyd med mate 9 pro) og Emui sin evne til å lukke apper i bakgrunnen slik at man går glipp av varsler med mindre det gjøres særskilte endringer for hver enkelt app. Batteritiden er riktignok super, mye på grunn av dette.

Samme her. I tillegg var en så verdt det mtp opplåsing at jeg ville ikke vært foruten. Nå kommer sikkert autentisering på lik linje med fingeravtrykk snart på plass når Google også kommer med ansiktsopplåsing på pixel om ryktene stemmer. Da blir den busslomma enda mer verdt det :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
huawei-mate-30-pro-lancering-600x343.png
Huawei inden Mate 30 Pro lancering: Vi aner ikke hvad der sker med Google

Huawei kan bare håbe på det bedste, når det gælder adgang til Play Store og Googles tjenester på den kommende Mate 30-serie, forklarer selskabet.

 

  •  

For nylig meldte Google ud, at Play Store med adgang til apps og Googles mange tjenester ikke bliver tilgængelig på den kommende Mate 30 Pro og Mate 30.

  •  

Det skyldes de sanktioner, som Det Hvide Hus med den amerikanske præsident Donald Trump i spidsen har indført over for en række udenlandske virksomheder med fokus på kinesiske virksomheder og særligt Huawei.

  •  

 

Ved ikke hvad der sker med Mate 30 mht. Play Store og Googles tjenester

Mate 30 serien får stadig Android, der er en open source software, men den kommer altså ikke med Google Play Store eller Google-tjenester som Gmail, Maps, YouTube og så videre, er seneste udmelding fra Google i følge Reuters.

Og spørger man Huawei selv om situationen, så ser det lige nu heller ikke for godt ud. Adam Mynott er VP for corporate communicaton hos Huawei EMEA og han var i dag på besøg i Danmark. Han kunne fortælle, at de ganske enkelt enkelt ikke ved, hvad der sker med hensyn til, om der kommer fuld version af Android på de nye telefoner [som han i øvrigt ikke selv har bekræftet er Mate 30 Pro eller Mate 30, men det forventer alle naturligvis det er, nu hvor Huawei selv har sendt invitation ud til eventet, som der står Mate 30 på, red.] og om de får adgang til Play Store og Googles tjenester.

  •  

 

Apps og Googles tjenester kan hentes uden om Play Store

50 procent af Huaweis samlede global omsætning kommer fra telefondelen og uden for Kina er særligt Europa et vigtigt marked for selskabets telefonsalg. Adam Mynott slår fast, at det vil påvirke telefonsalget, hvis deres telefoner ikke har adgang Play Store eller kommer med Googles tjenester præinstalleret, men:.

“Android er open source og apps kan hentes via en anden måde end Play Store. Det er ikke let, men det kan lade sig gøre”. Han understreger også, at det er muligt at downloade og bruge Googles tjenester på Huaweis telefoner, hvis sanktionerne betyder, at kommende Huawei-mobiler får begrænset sin adgang til apps og tjenester – også selvom Googles altså er en amerikansk virksomhed.

 

“Vi kan bare håbe på det bedste”

Til spørgsmålet om, hvorvidt Huawei kunne finde på at benytte eget styresystem i fremtiden, så afviser Mynott det ikke, men han slår fast, at klart foretrækker at benytte Android, da det er et testet og afprøvet styresystem og de foretrækker også at arbejde sammen med andre på området, også selvom det er med andre konkurrenter.

Claus Perch Nielsen, der er Operational Director for Huawei i Danmark, supplerer og siger, at de tror på, at der kommer en løsning på det hele snart. “Vi er en privatejet virksomhed det er tydeligt for enhver, at vi havnet midt i en handelskrig mellem Kina og USA og vi kan bare håbe på det bedste”, siger han.

 

https://mobil.nu/huawei/huawei-inden-mate-30-pro-lancering-vi-aner-ikke-hvad-der-sker-med-google-102872

  • Liker 1
Lenke til kommentar
huawei-mate-30-pro-leak-billede.png
Billede: Huawei Mate 30 Pro ligner en flot mobil

Billede af Huawei Mate 30 Pro er lækket og baseret på det billede kan man forvente en flot mobil med nærmest ingen ramme om skærmen.

Billede af Huawei Mate 30 Pro er lækket og det ser ud til, at vi har en flot mobil i vente. Telefonen bliver lanceret den 19. september i München i Tyskland, men vi kan altså allerede se den nu. Der er dog ikke tale om rigtige billeder eller fotografier, men renderinger. Dog har begge kilder til billedet et godt ry, så formentlig er der tale om det rigtige design, som vi kan se.

 

Billede af Huawei Mate 30 Pro

Det er @OnLeaks og @Pricebaba på Twitter, der har fremskaffet billederne. Som man kan se, er der praktisk talt ingen ramme rundt om skærmen, så vi kan forvente en stor skærm uden at selve telefonen bliver større end for eksempel sidste års Mate 20 Pro.

huawei-mate-30-pro-leak-billede-renderin

Samtidig kan vi også se, at Huawei forsøger sig med et betydeligt anderledes kameradesign på bagsiden – kamerahuset er rundt i stedet for firkantet som på Mate 20 Pro. Det ventes derudover, at den kommer med Kirin 990, Huaweis egen processor, med fokus på AI og 5G.

  •  

Se også: Sammenlign priser på Huawei Mate 

 

Med eller uden Play Store og Googles tjenester?

Det store spørgsmål, der florerer lige nu, er, om Mate 30 Pro får adgang til Google Play og Googles mange tjenester. Som det er lige nu, gør den ikke på grund af de komplikationer, der er mellem USA og Kina i forbindelse med handelskrigen. Den har ramt Huawei, da ikke kan benytte sig af amerikansk teknologi uden særlig tilladelse fra de amerikanske myndigheder og det er en tilladelse, de ikke ser ud til at få.

Eksperter vurderer, at det bliver svært for Huawei at sælge Mate 30 Pro på særligt det europæiske marked, hvis der ikke er fuld adgang til Android, Play Store og Googles tjenester.

Huawei arbejder på sit eget styresystem, Harmony OS, men det lader ikke til, at det er klar til mobiltelefoner endnu – det skulle primært være tiltænkt IoT-enheder.

Se også: Rygter om Huawei Mate 30 Pro

 

https://mobil.nu/huawei/billede-huawei-mate-30-pro-ligner-en-flot-mobil-102945

Lenke til kommentar

Det har lenge vært stor usikkerhet knyttet til Huaweis første nye mobiler etter den amerikanske blokaden Nå bekrefter Huawei at Mate 30 kommer med Android 10!

 

https://www.lydogbilde.no/nyheter/mobil-nettbrett/ifa-2019-huawei-satser-pa-google-og-android-10-i-ny-mate-30-serie?utm_source=FacilisLN&utm_campaign=8bc686c12c-EMAIL_CAMPAIGN_2019_09_08_05_09&utm_medium=email&utm_term=0_6e0299c8d1-8bc686c12c-29042993

Endret av nor50
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Uppgifter: Huaweis Mate 30-serie tycks inte bli aktuell för Europa
skarmavbild_2019-09-18_kl._09.01.34.png?
 
Den amerikanska svartlistningen av Huawei börjar nu få tydliga konsekvenser även i vår del av världen. Åtminstone om man får tro de färska uppgifter som gör gällande att nya Mate 30 Pro inte kommer att lanseras i Europa.

 

Sedan USA införde sin svartlistning av Huawei så har det så här långt egentligen inte fått några direkt konkreta följder. De befintliga telefonerna påverkas inte, och dessutom har man fått uppskov med det embargo som sannolikt innebär att den kinesiska tillverkarens telefoner inte kan komma med Googles tjänster förinstallerade. Men när uppskovet snart har löpt ut och det vankas lansering av den nya flaggskeppsserien Mate 30, så kan det hela bli desto mer påtagligt. Enligt uppgifter från nederländska Let's Go Digital så ser det nämligen ut som att telefonerna inte kommer att bli aktuella för den europeiska marknaden. Utan tillgång till en fullfjädrad version av Android och tillhörande tjänster som till exempel Playbutiken eller Google Maps, så blir telefonerna förstås också helt ointressanta för de flesta européer. Det går förstås att kringgå vissa av restriktionerna på diverse sätt, men att man skulle hitta lösningar på alla de problem som uppstår till följd av svartlistningen faller nästan på sin egen orimlighet. 

Enligt de uppgifter som nu cirkulerar så kommer samtliga telefoner i den nya serien – det vill säga Mate 30, Mate 30 Pro, Mate 30 Lite och Mate 30 Porsche Design – inte att kunna köpas på de marknader som Huawei benämner som ”centrala Europa”, det vill säga de länder där man normalt sett säljer mest av sina telefoner i Europa (länder som Frankrike, Tyskland, Italien, Storbritannien och Spanien). Huruvida de nordiska länderna också är slopade när det gäller lanseringen är i nuläget oklart, även om det knappast finns anledning att tro något annat. Presentationen av de nya Mate 30-telefonerna kommer att genomföras vid ett event i München i morgon, och möjligen klarnar bilden lite i samband med det.

 

https://www.mobil.se/nyheter/uppgifter-huaweis-mate-30-serie-tycks-inte-bli-aktuell-for-europa

Endret av nor50
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...