Gå til innhold

Hvorfor er det galt å være islamofob?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som nevnt over .... ikke noe galt i å være redd for noe.  Ingen karrakterbrist å spore her så vidt min hjernecelle kan forstå. 

Problemet er at et overveldende flertall av islamofober i realiteten er hatere.  Hatgrupper blir bare et større og større problem her i verden, og se hvor det ofte ender. 

Masseskytinger er svært ofte hatbasert, og tidligere problemer som hat grunnet hudfarge har nå blitt en bagatell i forhold til hatet som rettet mot relgioner. 

Endret av formann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der fikk vi et godt eksempel ser jeg.

Greit når vi får levert effektive eksempler fra hjelpsomme forum brukere.

 

Fobi er irrasjonell frykt.

Det er alltid negativt å ha en irrasjonell frykt for noe.

 

Spørsmålet er hvofor har du en irrasjonell frykt for det, eventuelt som andre har nevnt hvorfor hater du muslimer.

 

Islam er helt lik de to andre abrahamske religionene, det finnes alle typer versjoner av disse religionene.

Det er ikke noe forskjell kristne i usa som krever dødsstraff for abort eller homofil , enn IS, enste som stopper de i usa er politet of FBI.

Det er heller ikke noe forskjell på den ganske religiøse muslimen som ofte går i moské eller en kristen som er pinsevennene.

 

Akurrat som det ikke er noe forskjell på han som bare går i kirken forid i jula, og han muslimen som drikker øl og vin og bare går i moské på helligdager.

 

Muslimer er som alle andre de er på et spekter.

Det er ikke ofte jeg leser så mye vås på en gang. Kristne som krever dødsstraff for abort og homofili? Snakker du om den ene gale familien i USA som du har sett på NRK? Du vet veldig lite om de teologiske realiteter i kristendommen forstår jeg og det gjør også mange som kaller seg kristne. Og hva drakonsk målestokk angår er det ikke sammenlignbart en gang. Krever kristendommen total underkastelse, dødsstraff for frafallne, dødsstraff for homofile, avkutting av hender for tyveri, total sosial kontroll av kvinner? Æresdrap? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Der fikk vi et godt eksempel ser jeg.

Greit når vi får levert effektive eksempler fra hjelpsomme forum brukere.

 

Fobi er irrasjonell frykt.

Det er alltid negativt å ha en irrasjonell frykt for noe.

 

Spørsmålet er hvofor har du en irrasjonell frykt for det, eventuelt som andre har nevnt hvorfor hater du muslimer.

 

Islam er helt lik de to andre abrahamske religionene, det finnes alle typer versjoner av disse religionene.

Det er ikke noe forskjell kristne i usa som krever dødsstraff for abort eller homofil , enn IS, enste som stopper de i usa er politet of FBI.

Det er heller ikke noe forskjell på den ganske religiøse muslimen som ofte går i moské eller en kristen som er pinsevennene.

 

Akurrat som det ikke er noe forskjell på han som bare går i kirken forid i jula, og han muslimen som drikker øl og vin og bare går i moské på helligdager.

 

Muslimer er som alle andre de er på et spekter.

 

Er det irrasjonelt å være kritisk til religion? Du har rett i at du finner mye grums i andre religioner også, men til forskjell fra islam, så er ikke disse i vekst i Norge. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ikke ofte jeg leser så mye vås på en gang. Kristne som krever dødsstraff for abort og homofili? Snakker du om den ene gale familien i USA som du har sett på NRK? Du vet veldig lite om de teologiske realiteter i kristendommen forstår jeg og det gjør også mange som kaller seg kristne. Og hva drakonsk målestokk angår er det ikke sammenlignbart en gang. Krever kristendommen total underkastelse, dødsstraff for frafallne, dødsstraff for homofile, avkutting av hender for tyveri, total sosial kontroll av kvinner? Æresdrap? 

 

Jeg tror ikke du har skjønt at kristendommen (som er et par tusen år foran islam i reformer o.l.) er AKKURAT like ille som islam, hvis ikke verre.

 

/s

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Krever kristendommen total underkastelse, dødsstraff for frafallne, dødsstraff for homofile, avkutting av hender for tyveri, total sosial kontroll av kvinner? Æresdrap? 

 

Hvor stor andel av norske muslimer tror du er tilhengere av dette, da? Nå bryr jeg meg altså ikke om hva som står i koranen, men hvordan muslimer i vesten vanligvis tolker den.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes det må være greit å være islamofob i og med at religionen har som mantra å underlegge andre folk sitt styresett. Man skulle kanskje gjerne like å være grei mot mennesket som følger islams lære, men religionen de er bærer av hører ikke hjemme noe sted i et sivilisert samfunn. De må legge seg av med hatet i mot andre religioner selv, så enkelt er det faktisk.

 

Kristendom er faktisk ikke så mye bedre når den når den ekstreme typen. Men man har vel kristne nærmere på seg her på berget, og forstår mer at de som regel holder på med seg og sine. Mulig at muslimer også er slik, de er tross alt mennesker selv om de har imamer (ledere) som forteller hva de skal gjøre. Og for all del så er det nok noe godhet i den gruppen mennesker også vil jeg tro, men når du har som mantra at dersom du som muslim er i mindretall så skal du gjøre deg som venn med fienden og infiltrere dem, og når dine egne har vokst seg sterk nok så skal du drepe fienden din. Snakk om kjærlighet i islam du!!

 

Oppegående folk burde melde seg ut av disse forskjellige monoteistiske religionene som er mange århundre gamle, noen faktisk årtusener gamle også.

 

 


Er det rasjonelt å være redd for å fly? Om flyet ramler ned, så dør man jo. Hva med fobi for edderkopper? Noen av de er jo dødelige for mennesker.
 
Siden jeg ikke er vokst opp der det er mer gift i edderkoppene, så vil jeg være ekstra redd om jeg med viten skulle besøke slike steder. Jeg liker faktisk ikke edderkopper som er i bevegelse selv. Spesiellt ikke de som er så store som 5 - 7 cm i diameter på beina. Men, jeg omgår dem og de skjuler seg som regel så jeg ikke ser dem. Så de klarer jeg å bo med.
 
Jeg vet jo at edderkopper og giftigere typer edderkopper faktisk ikke har til hensikt å drepe meg bare for å bli kvitt meg. Det er mer i selvforsvar. Men, jeg vet for lite om giftige edderkopper til om de også dreper mennesker som sover og ikke har rullet over dem (men jeg tror ikke de driver med slik, uten i selvforsvar, da de ikke tenker at vi er maten deres).
 
Jeg dreper ikke edderkopper heller for jeg vet at de er et nyttedyr å ha i hjemmet.
Endret av G
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Problemet er at islam er en hatgruppe.

 

Kan du vennligst forklare oss på hvilken måte Islam er en hatgruppe?

 

Ja, det finnes islamister slik som det finnes fundementale kristne (høyreekstreme), men det er jo ikke majoriteten. 

 

Det er viktig at man får et bedre overblikk og ikke blir helt hjernevasket av det som står f.eks på 4chan og 8chan eller andre steder på nettet. 

 

 

Skjønner ikke hva som er så galt med å være islamofob?

 

Det er et problem fordi det skaper hat og hatske ytringer. Vi ser jo det fra tid til annen fra f.eks. FRP. Men jeg synes de har vært flinke til å vise avstand fra høyreekstremisme etter hendelsen i Bærum, men så gjenstår det å se om de faktisk lager en handlingsplan og aktivt jobber for at muslimhets som jødehets blir jobbet mot. 

 

Vi må jobbe for at slike holdninger forsvinner fra samfunnet. 

 

Frykt skapes som regel fordi man ikke forstår noe. Det er mange nordmenn som sikkert har fått feil oppfatning av muslimer, jøder osv fordi andre forteller dem hvordan disse gruppene er istedenfor å oppsøke dem og eventuelt finne ut selv at de slettes ikke er så ille som folk skal ha det til. 

 

Ja, vi drikker ikke og spiser ikke svinekjøtt, er det så ille? Men jeg er enig i at man skal ha dette til et minimum, jeg f.eks prøver å tone dette ned veldig, og pleier å drikke alkoholfri øl, noe jeg synes er digg, når jeg er ute med venner rett og slett fordi jeg ikke ønsker å bli diskutert om hvorfor jeg ikke drikker. 

 

Jeg skal forøvrig si at Norge og nordmenn er fantastisk. Jeg er så glad for å bo i et samfunn hvor jeg kan føle meg trygg. Jeg er født i Norge og elsker det Norske samfunnet fordi vi kan være oss selv og ikke trenger å være redd for å mene det ene eller det andre, men enkelte meninger mener jeg man skal utfordre og bekjempe, og hat har ingen plass i det norske samfunnet! 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Å være skeptisk og kritisk til islam er riktig og viktig. Det er en destruktiv livsstil som holder verdens utvikling tilbake. Sammen med kristendommen så er det den farligste religionen i verden.

 

Å være skeptisk tenker jeg er en sunn holdning, men det å hate noe man ikke forstår synes jeg ikke noe særlig om.

Lenke til kommentar

Det er ikke ofte jeg leser så mye vås på en gang. Kristne som krever dødsstraff for abort og homofili? Snakker du om den ene gale familien i USA som du har sett på NRK? Du vet veldig lite om de teologiske realiteter i kristendommen forstår jeg og det gjør også mange som kaller seg kristne. Og hva drakonsk målestokk angår er det ikke sammenlignbart en gang. Krever kristendommen total underkastelse, dødsstraff for frafallne, dødsstraff for homofile, avkutting av hender for tyveri, total sosial kontroll av kvinner? Æresdrap? 

 

Jeg har hørt at JV'ere som jeg vil kalle for en kristen sekt driver med "total underkastelse" av sine medlemmer uansett kjønn. Følger du ikke religionen så skal de "skjære deg vekk" i fra familien som bibelsitatet om å skjære av seg sin egen arm forteller. De er bokstavtro. Nå vet jeg ikke om det er sant, men har hørt via noen at de eldre i menigheten som selvsagt er "klokere" vil høre om alt som skjer på soverommet for at de gjør ting som er riktige i følge teksten og avstår fra de uriktige måtene å drive på på soverommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Interessant. Jeg oppfatter deg som et bra menneske på forumet her. Visste ikke at du muligens er muslim, om jeg tolket det du skrev riktig. Jeg har truffet andre muslimer og det er mye gode mennesker der.

 

Ellers kan jeg for lite om koranen selv. Vil vel egentlig ikke kunne for mye. Da det er en indoktrinerende lære slik jeg oppfatter samfunnstrukturene der det kommer i fra. At de sender barn veldig unge på koranskole for å bli indoktrinerte og sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du har skjønt at kristendommen (som er et par tusen år foran islam i reformer o.l.) er AKKURAT like ille som islam, hvis ikke verre.

 

/s

 

Å være skeptisk og kritisk til islam er riktig og viktig. Det er en destruktiv livsstil som holder verdens utvikling tilbake. Sammen med kristendommen så er det den farligste religionen i verden.

 

Forskjellen på Islam og Kristendommen er som en atombombe og et atomkraftverk. Å sammenlikne Kristendommen med Islam er helt meningsløst. Se på alle Kristne samfunn og finne landene i verden som idag har det bra. Selv om vi er i ferd med å ødelegge dette er det ikke for sent.

 

Se på Islamske land og se på land det suger å leve i.

 

Jeg tror dere må analysere basis realiteter i verden før dere uttaler dere feilaktig om ting dere ikke vet nok om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...