Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2020


Krimt3k
Melding lagt til av Krimt3k

Tråden stenges for nye kommentarer 17.08.20.

Anbefalte innlegg

Oaaphs skrev (6 timer siden):

Nå som det nærmer seg hovedopptak, tenkte jeg å komme med noen velmente råd før forumet fylles opp med jubel og skuffelse. 

Når dere eventuelt får tilbud om skoleplass, bruk sunn fornuft og ikke legg ut navn, adresse eller telefonnummer her i håp om at man kan bli kjent før studiestart. Det er et åpent forum, og hvem som helst vil få tilgang. Dere har nok av tid til å bli kjent ila fadderuken og i dagene før, om man flytter til studiestedet før skolestart. Avvent gjerne til dere får oppdatert pensumliste med å kjøpe bøker, mye er nok likt, men kjedelig å gå til anskaffelse av utdatert litteratur. 

Lykke til med hovedopptaket, kos dere! 

Kloke ord fra en klok person.

Oaaphs er en av de jeg har hatt gleden av å møte på forumet, lytt til denne fornuftige personen.

Vi venter spent på svarene deres vi også?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kloke ord fra Oaaphs!

Til dere som ikke kom igjennom intervjuet, eller som akkurat ikke når opp med karakterene - fortvil ikke!

Ett år går fort, bruk den tiden fornuftig. Ta opp fag, få erfaringer og bli mer moden. Hvis drømmen er der burde ikke et avslag være nok til å stoppe dere i veien mot det målet! ?

Og til dere heldige kommende B1 studenter - det blir gøy å møte dere i august, vi faddere gleder oss minst like mye til å hilse på dere alle sammen! 

Vær fornuftig med å dele personlig informasjon. Faddere oppretter Facebook-grupper og sørger for at dere får den informasjonen dere trenger før skolestart. Ha litt is i magen! ?

Endret av Frihet
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg satte Bodø som siste valg, men er det sånn at de som satte Bodø førstevalg vil bli prioritert før meg, hvis jeg ikke kommer inn i Oslo og Stavern! eller er det faktisk bare snittet som har noe å si.

Endret av Phs99
Lenke til kommentar
Phs99 skrev (6 minutter siden):

Jeg satte Bodø som siste valg, men er det sånn at de som satte Bodø førstevalg vil bli prioritert før meg, hvis jeg ikke kommer inn i Oslo og Stavern! eller er det faktisk bare snittet som har noe å si.

Snittet ditt som teller. Er bare slik at hvis du får førstevalget ditt så faller de andre ønskene dine fra.

Endret av Champ1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
MMPOPO skrev (1 time siden):

Blir spennende å se hva snittet ender på, på de forskjellige skolene. Noen som har noen tanker om 52,5 vil holde? :()

Det er ganske sannsynlig at det holder til Bodø og Stavern, muligens Oslo. Om jeg skal tippe tror jeg at Bodø havner en plass mellom 5,0-5,1, Stavern mellom 5,1-5,2 og Oslo opp i mot 5,3. Tidligere har mange søkere ligget rett på snittet, så det er ikke sikkert at poenggrensene øker sinnsykt mye(økning blir det jo uansett) Bare ren synsing, så blir spennende å se hva som blir utfallet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har rotet gjennom innboksen min på samordna for å sjekke når svar på søknader har kommet tidligere - og da har det kommet 18. Juli i innboksen min der - det var tilogmed en lørdag. Så hvis det ikke kommer fredag kan det jo komme hele helgen også tydeligvis ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Champ1 skrev (21 minutter siden):

Jeg har rotet gjennom innboksen min på samordna for å sjekke når svar på søknader har kommet tidligere - og da har det kommet 18. Juli i innboksen min der - det var tilogmed en lørdag. Så hvis det ikke kommer fredag kan det jo komme hele helgen også tydeligvis ?

Har innstilt meg så på fredag. Nedtur om svaret kommer senere..

 I fjor fikk jeg melding fra samordna 17.07 klokka 14:30. Håper det er tilfellet i år og???

  • Liker 2
Lenke til kommentar
TT10 skrev (41 minutter siden):

Hei, 

Vet dere hva som kreves i arbeidskravet livredning i vann i B1? 

Samt, har dette arbeidskravet tidligere vært på høstsemesteret eller vårsemesteret?

Godkjent livredningshopp, svømme 50 m med klær, ta av klær i vann uten muligheter for pause/å stå, dykke ned 4-5 m uten hjelpemidler, hente dukke opp til overflaten, svømme med person 50 nye meter, få person opp av bassenget og starte HLR. Alt dette gjøres i ett (ingen pauser mellom) 

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Max123 said:

Godkjent livredningshopp, svømme 50 m med klær, ta av klær i vann uten muligheter for pause/å stå, dykke ned 4-5 m uten hjelpemidler, hente dukke opp til overflaten, svømme med person 50 nye meter, få person opp av bassenget og starte HLR. Alt dette gjøres i ett (ingen pauser mellom) 

Noen peiling på om det blir stå/stryk på den? Altså at man MÅ stå den

Lenke til kommentar
1 hour ago, Førstegangssøker said:

Man må stå på den, da det er et arbeidskrav. Står man ikke får man ikke gå opp til eksamen. Men man får som regel flere forsøk. 

Den er god. Er det tid på den? Evnt hvor kan man finne oppdatert info på slike konkrete ting?

Lenke til kommentar
Droppern skrev (5 timer siden):

Den er god. Er det tid på den? Evnt hvor kan man finne oppdatert info på slike konkrete ting?

Tidskravet er 7 minutter. Klokken starter i det du hopper i vannet, og klokken stopper når du har fått markør opp av vannet. 

Lenke til kommentar
Droppern skrev (6 timer siden):

Den er god. Er det tid på den? Evnt hvor kan man finne oppdatert info på slike konkrete ting?

All informasjon om arbeidskravene får man på skolen. Disse arbeidskravene må bestås for at man får gå opp til eksamen. PHS har et progresjonskrav om at man må ha bestått minimum 45 studiepoeng før B2 kan begynne (lovdata). 

Lenke til kommentar
  • Krimt3k låst og gjenåpnet denne emne
  • Krimt3k låst og gjenåpnet denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...