Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2020


Krimt3k
Melding lagt til av Krimt3k

Tråden stenges for nye kommentarer 17.08.20.

Anbefalte innlegg

Er det noen som har gode tips til hvordan man kan «forberede» seg til egnethets-testen? Tenker da spesifikt på singelintervjuet! Håper noen som har vært gjennom det kan bidra! Gjerne komme med tips til hvilke spørsmål man kan forvente, og hvilke som går igjen ?

Endret av Politi97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Politi97 skrev (9 timer siden):

Er det noen som har gode tips til hvordan man kan «forberede» seg til egnethets-testen? Tenker da spesifikt på singelintervjuet! Håper noen som har vært gjennom det kan bidra! Gjerne komme med tips til hvilke spørsmål man kan forvente, og hvilke som går igjen ?

Hei! Jeg har fått inntrykk av at det er en uskreven regel å ikke dele spørsmål fra egnethet testen. Det blir helt feil om man skal pugge svar og det blir ikke ''ekte''. Mitt tips til deg er å være deg selv, så går det sikkert fint! Ingenting å grue seg til? Alle er veldig hyggelige og profesjonelle.

Endret av Nord39
Lenke til kommentar
Politi97 skrev (10 timer siden):

Er det noen som har gode tips til hvordan man kan «forberede» seg til egnethets-testen? Tenker da spesifikt på singelintervjuet! Håper noen som har vært gjennom det kan bidra! Gjerne komme med tips til hvilke spørsmål man kan forvente, og hvilke som går igjen ?

Er som Nord39 skriver en ganske gjengs oppfatning at man ikke deler spørsmål her. Det er også for søkernes del. Vet at de endrer spørsmålene, og veldig kjedelig og bli satt ut på intervjuet fordi du har øvd inn svar på forhånd også kommer ikke de spørsmålene. 

Det beste tipset som kan gis på forumet her er og gå over de punktene du blir bedømt etter. Reflekter over egne verdier og fordommer. 

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen gode tips i forhold til å trene for lav bom hjemme? Har kjøpt sånn stang man kan skru opp i dørkarmen og setter frem en stol og henger i den titt og ofte - men føler ikke jeg har noe progresjon. Har også kjøpt meg strikk så jeg sitter i stua og "ror", men føler jeg liksom ikke får aktivert musklene i rygg og skuldre noenting? 

Trener litt dips og har 5 kg vekter som jeg også trener litt biceps med, ved siden av strikken der også. sykt nervøs for lav bom testen. 

Benkpress får vel bare gå som det går - driver med litt push ups for å vedlikeholde da. Klarte kravet før sentrene stengte.

Lenke til kommentar
Champ1 skrev (4 timer siden):

Er det noen som har noen gode tips i forhold til å trene for lav bom hjemme? Har kjøpt sånn stang man kan skru opp i dørkarmen og setter frem en stol og henger i den titt og ofte - men føler ikke jeg har noe progresjon. Har også kjøpt meg strikk så jeg sitter i stua og "ror", men føler jeg liksom ikke får aktivert musklene i rygg og skuldre noenting? 

Trener litt dips og har 5 kg vekter som jeg også trener litt biceps med, ved siden av strikken der også. sykt nervøs for lav bom testen. 

Benkpress får vel bare gå som det går - driver med litt push ups for å vedlikeholde da. Klarte kravet før sentrene stengte.

Alternativt kan du trene lav bom ute i en Tuftepark. Anbefaler å kjøre øvelsen tre ganger PR uke i flere sett (5 sett kanskje?) Hvis dette er din dårligste øvelse bør du kjøre den som første øvelse når du trener. Ellers kan du jo variere belastning etter hvor høyt du plasserer bena, grep og grepsbredde.

Men prioriter å trene mest mulig lik øvelsen slik den gjennomføres før testen. Når er det fysiske tester?

Lenke til kommentar
Kuba skrev (16 timer siden):

Alternativt kan du trene lav bom ute i en Tuftepark. Anbefaler å kjøre øvelsen tre ganger PR uke i flere sett (5 sett kanskje?) Hvis dette er din dårligste øvelse bør du kjøre den som første øvelse når du trener. Ellers kan du jo variere belastning etter hvor høyt du plasserer bena, grep og grepsbredde.

Men prioriter å trene mest mulig lik øvelsen slik den gjennomføres før testen. Når er det fysiske tester?

Ja, men tenker jo at når jeg fester den stangen i døra og legger beina på en stol så er det vel så likt som mulig, om kanskje tyngre? Siden jeg må ha smalt grep og jo holde armene så tett inntil meg siden døra er jo ikke så bred. Hvor mange rep burde man ta, jeg klarer faktisk ikke stort mer enn orentlige 4 rep  - men burde kanskje kjøre på med flere også bare ikke henge meg så sykt opp i at jeg ikke kommer helt opp. Syntes det er en frustrerende øvelse hehe ? 

Har du noen ide om hvorvidt push ups vedlikeholder musklene for benk? Jeg er så dårlig i styrketrening, hadde planlagt PT timer på SATS fra mars av men den gang ei ? 

Jeg går utifra at de er 15 og 27 som planlagt i Oslo, har hvertfall ikke fått noen andre beskjeder :)

Endret av Champ1
Lenke til kommentar
Champ1 skrev (3 timer siden):

Ja, men tenker jo at når jeg fester den stangen i døra og legger beina på en stol så er det vel så likt som mulig, om kanskje tyngre? Siden jeg må ha smalt grep og jo holde armene så tett inntil meg siden døra er jo ikke så bred. Hvor mange rep burde man ta, jeg klarer faktisk ikke stort mer enn orentlige 4 rep  - men burde kanskje kjøre på med flere også bare ikke henge meg så sykt opp i at jeg ikke kommer helt opp. Syntes det er en frustrerende øvelse hehe ? 

Har du noen ide om hvorvidt push ups vedlikeholder musklene for benk? Jeg er så dårlig i styrketrening, hadde planlagt PT timer på SATS fra mars av men den gang ei ? 

Jeg går utifra at de er 15 og 27 som planlagt i Oslo, har hvertfall ikke fått noen andre beskjeder :)

Over en kortere periode så vedlikeholder man styrken gjennom alternativ trening. Men det er som med alt, skal man bli god/holde seg god i en ting, så må man trene på den spesifikke tingen. 

Det brukes bom på opptaket og ikke stang, noe som gjør det lettere, da du ikke må løfte deg like høyt på bommen. Er du innenfor med stang, så er du nok good. Lykke til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ballemann1 skrev (7 minutter siden):

Andre som syns pc testene var utrolig vanskelige? 

Ja.. de logiske tenke oppgavene (IQ) testen var faktisk ganske harde. Tenkte du på det samme? Jeg sleit ordentlig med mange av de altså. Personlighetstesten var dog greiere, men 200 spm var seigt ?

Endret av Politi97
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Politi97 skrev (4 timer siden):

Ja.. de logiske tenke oppgavene (IQ) testen var faktisk ganske harde. Tenkte du på det samme? Jeg sleit ordentlig med mange av de altså. Personlighetstesten var dog greiere, men 200 spm var seigt ?

Enig ? Altså den IQ testen gikk jo relativt greit selvom det var visse figurer som fikk meg til å tenke at det er da ikke en doktorgrad i matematikk jeg søker på hahah. Var litt gøy med personlighetstesten og noen av de 200 spm var jo ganske morsomme 

Lenke til kommentar
Pepsi19500 skrev (26 minutter siden):

Det var synd. Svømming er noe jeg sliter med(psykisk), og tenkte at det ville vært mye lettere å klare det etter at jeg kommer inn på phs. Klarer ikke helt å gi opp drømmen om å bli politi

Ta kontakt med din lokale svømmehall/klubb og hør om det hadde vært mulig å få en time eller to med en trener! Jeg brukte selv en trener for å trene opp mot opptaket i fjor, så det er verdt å prøve :) Lykke til! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...