Gå til innhold

ChitChat når Hjemmeautomasjon.no er nede


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det noen gang dukker opp en veggmontert dimmer/bryter med integrert støtte for apple homekit? Det må passe i standard veggbokser og kunne betjenes med hånden som normalt men også paralelt vha app og Siri.

 

Jeg ønsker ikke å benytte en app eller et miljø som er utviklet av produsentene selv, ettersom det ofte er skikkelig dritt (les: elko).

Lenke til kommentar

Er den selvhostet eller betaler dere for dette?

 

Serveren min har 99,9% oppetid på 500/500 linje, men usikker på hva slags trafikk og datamengder det er snakk om?

Vi betaler. Klart man kan vippe opp en VM med en server, men nedetiden vi har nå er jo noe vi betaler for å unngå...

 

 

Noen som vet om det noen gang dukker opp en veggmontert dimmer/bryter med integrert støtte for apple homekit? Det må passe i standard veggbokser og kunne betjenes med hånden som normalt men også paralelt vha app og Siri.

 

Jeg ønsker ikke å benytte en app eller et miljø som er utviklet av produsentene selv, ettersom det ofte er skikkelig dritt (les: elko).

Usikker på om det faktisk finnes. Det finnes brytere, men om man får dimmere er jeg ikke sikker på: https://www.fibaro.com/en/homekit/

 

Men vær HELT sikker før du låser deg til HomeKit. En bedre løsning er å gå for f.eks. Z-wave eller Zigbee eller begge deler, og heller bruke HomeKit til å snakke med en smartere "hjerne".

Lenke til kommentar

Takk for svar,

 

Jeg har faktisk prøvd Fibaro, men det fungerte ikke sømløst med homekit.

 

Uansett hva som velges så ser jeg ikke for meg at dette varer i tjue år slik som vanlige brytere helst skal gjøre.

Så lenge veggboksen er standard slik at man kan bytte innmat en gang i blant når det kommer bedre dingser så er det greit for meg.

 

Enn så lenge foretrekker jeg Hue og Homekit, og de to snakker bokstavlig talt ganske bra sammen ("hi siri, set living room to red and 20%" er veldig greit når man skal se Stranger Things f.eks)

Lenke til kommentar

Enn så lenge foretrekker jeg Hue og Homekit, og de to snakker bokstavlig talt ganske bra sammen ("hi siri, set living room to red and 20%" er veldig greit når man skal se Stranger Things f.eks)

... og dette får du nok til uansett.

HomeBridge er litt knot å sette opp, men det rapporteres fra de som er i Eple-universet at det fungerer bra. :) 

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg har tid til å innføre dette som en hobby. Det virker som meg på at de som holder på med dette seriøst nærmest har det som livsstil.

 

Du velger vel selv om du bare fikser noen lys eller om du velger å gå videre. Men det er en fare for at man blir hekta og begynner å automatisere mer enn hva man først mente man skulle.

Lenke til kommentar

Hvis det er noe system du savner så er det bare å hive deg inn og begynne å skrive litt om det. Det er slik man får litt blest om alle andre systemer.

Joda. Men, selv om jeg er interessert i emnet (hjemmeautomasjon), så merker jeg at jeg bruker veldig lite tid på det. Det går måneder mellom hver gang jeg gjør noe (oppgradering, forbedring, endringer) på Home Assistant installasjonen min hjemme for eksempel.
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg har tid til å innføre dette som en hobby. Det virker som meg på at de som holder på med dette seriøst nærmest har det som livsstil.

Det er nok et spørsmål om definisjoner.

 

Jeg har (merkelig nok) satt opp ganske mange HomeSeer-installasjoner som har svevet i mange år, hos bekjente, venner og familie. HS kan være en "set it and forget it"-løsning. Skal du gjøre det enda enklere for deg selv, så ville jeg gått for FutureHome.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...