Gå til innhold

"å være utydelig er av og til hensiktsmessig"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det snakk om ein test for jobbsøkarar? I så tilfelle så er dette eit spørsmål du skal svare nei på.

 

Ein kan alltids kverulere på at det finnes situasjonar der det er bra å være utydeleg, men felles for alle slike situasjonar er at du har eit eller anna å skjule.

 

Ein dyktig servicemedarbeidar for ein seriøs butikk skal aldri være utydeleg med vilje.

Lenke til kommentar

Sånn generelt kan det ofte være en fordel og ikke være tydelig, og svare vagt og på den måten ikke kunne bli tatt i faktafeil eller eventuelt at den du prater med vil tenke seg til resten selv, det sistnevnte er jo en fin teknikk hvis du tror vedkommende tror godt om deg. Om de synes dette er en god eller dårlig egenskap er jo noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

På den der testen hos Kiwi, så kommer det der opp.

Hva menes med det?

Hvorfor skulle det være hensiktsmessig å være utydelig noen ganger?

 

Merkelig spørsmål. Det virker som sånn idiot-test hvor de spør, ja, idiotiske spørsmål bare for å se hva folk lirer av seg.

 

Jeg hadde skrevet "Nei, det er aldri hensiktsmessig å være utydelig. En kunde skal få klare svar for å bygge tillit til merkenavnet!".

 

Så hadde jeg også skrevet hvis du kan i en kommentar til slutt at jeg liker ikke å bli behandlet som en idiot ved å bli stilt slike tullespørsmål. Så kan ledelsen bestemme hva de vil ut fra dét svaret.

Lenke til kommentar

Å være utydelig sender et negativt signal til kunden som får et inntrykk av at både den ansatte og bedriften er amatører.

 

Jeg registrerer ofte selgere som åpenbart ikke har greie på hva de forsøker å selge og lirer av seg svada som kanskje hadde lurt en annen tulling.

Dette er ikke positivt og noe jeg tidligere har informert sjefen deres om.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...