Jump to content
HardstyleThomas

"å være utydelig er av og til hensiktsmessig"

Recommended Posts

Hvilken test er dette snakk om?

 

Eneste gangen jeg kan tenke meg det er en fordel å være utydelig er når du svarer på noe du egentlig ikke har peiling på.

Share this post


Link to post

Er det snakk om ein test for jobbsøkarar? I så tilfelle så er dette eit spørsmål du skal svare nei på.

 

Ein kan alltids kverulere på at det finnes situasjonar der det er bra å være utydeleg, men felles for alle slike situasjonar er at du har eit eller anna å skjule.

 

Ein dyktig servicemedarbeidar for ein seriøs butikk skal aldri være utydeleg med vilje.

Share this post


Link to post
Annonse

Sånn generelt kan det ofte være en fordel og ikke være tydelig, og svare vagt og på den måten ikke kunne bli tatt i faktafeil eller eventuelt at den du prater med vil tenke seg til resten selv, det sistnevnte er jo en fin teknikk hvis du tror vedkommende tror godt om deg. Om de synes dette er en god eller dårlig egenskap er jo noe annet.

Share this post


Link to post

Så det gjør kundeopplevelsen bedre når du får utydelige svar fra butikkmedarbeidere? Om jeg får vage og utydelige svar fra betjeningen i en butikk så er sannsynligheten stor for at jeg handler et annet sted neste gang.

Share this post


Link to post

På den der testen hos Kiwi, så kommer det der opp.

Hva menes med det?

Hvorfor skulle det være hensiktsmessig å være utydelig noen ganger?

 

Merkelig spørsmål. Det virker som sånn idiot-test hvor de spør, ja, idiotiske spørsmål bare for å se hva folk lirer av seg.

 

Jeg hadde skrevet "Nei, det er aldri hensiktsmessig å være utydelig. En kunde skal få klare svar for å bygge tillit til merkenavnet!".

 

Så hadde jeg også skrevet hvis du kan i en kommentar til slutt at jeg liker ikke å bli behandlet som en idiot ved å bli stilt slike tullespørsmål. Så kan ledelsen bestemme hva de vil ut fra dét svaret.

Share this post


Link to post

Å være utydelig sender et negativt signal til kunden som får et inntrykk av at både den ansatte og bedriften er amatører.

 

Jeg registrerer ofte selgere som åpenbart ikke har greie på hva de forsøker å selge og lirer av seg svada som kanskje hadde lurt en annen tulling.

Dette er ikke positivt og noe jeg tidligere har informert sjefen deres om.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...