Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Oppussing og kvinner


Anbefalte innlegg

Jeg bruker ikke noe tid på oppussing i hverdagen. Etter jobb er jeg med samboern, og deltar på daglige gjøremål.

I helgene hender det jeg vil gjøre ting med huset, som å beise terrassen, få grunna og malt skadet ytterpanel, malt det ubehandlede gjerde, gjødsle og klippe plenen, etc.

 

Hver gang jeg prøver på noe slikt, sier hun ting som "Kan vi ikke bare kose oss i dag?".

Jeg har inntrykk av at kvinner ofte har slik instilling, ikke bare til oppussing, men til grunnleggende vedlikehold av hjemmet.

Greit nok at de ikke liker slike oppgaver, men jeg synes det er frustrerende at de til og med motarbeider at jeg skal jobbe.

 

Er det flere som kjenner seg igjen i dette? Hvorfor er det ofte slik?



Anonymous poster hash: 66984...db7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har man ikke mye erfaring med den type oppgaver, knytter man heller ikke mye mestringsfølelse eller identitet til dem. Dette er kanskje litt vanligere hos kvinner, siden det litt sjeldnere forventes at de bidrar til sånt, både i oppveksten og voksen alder, men at det skyldes kjønn blir en feilslutning. Drøssevis av menn er heller ikke nevneverdig begeistret for den slags.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hun ser tydeligvis på tiden dere har sammen i helgen som spesiell. Du  løse dette så enkelt som at du kan spørre henne om det er ok at du gjør dette her etter jobb en dag da? Hun har mest sannsynlig bare lyst til å ha det koselig med deg og tilbringe deres ''spesielle tid sammen'' og gjøre noe koselig (kanskje si at det er kos for deg å bli ferdig?), jeg tviler sterkt på at hun aktivt motarbeider deg slik du påstår. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg bruker ikke noe tid på oppussing i hverdagen. Etter jobb er jeg med samboern, og deltar på daglige gjøremål.

I helgene hender det jeg vil gjøre ting med huset, som å beise terrassen, få grunna og malt skadet ytterpanel, malt det ubehandlede gjerde, gjødsle og klippe plenen, etc.

 

Hver gang jeg prøver på noe slikt, sier hun ting som "Kan vi ikke bare kose oss i dag?".

Jeg har inntrykk av at kvinner ofte har slik instilling, ikke bare til oppussing, men til grunnleggende vedlikehold av hjemmet.

Greit nok at de ikke liker slike oppgaver, men jeg synes det er frustrerende at de til og med motarbeider at jeg skal jobbe.

 

Er det flere som kjenner seg igjen i dette? Hvorfor er det ofte slik?

 

Anonymous poster hash: 66984...db7

 

Newsflash, kvinner er ikke en ting som feks Firstprice toalettpapir, de er alle sammen unike og liker ulike ting.

 

Hvem hadde trodd det?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Anonym post?

Hos oss er det kona som er "mann" når det gjelder vedlikehold av hus/hage.

Jeg gjør slikt helt motvillig (selv om jeg kan og foretrekker slikt "husarbeid" når jeg blir "tvunget").

Høres ut som ei bra kjerring det TS har. Ikke noe å klage på. :)

Lenke til kommentar

 

Hver gang jeg prøver på noe slikt, sier hun ting som "Kan vi ikke bare kose oss i dag?".

Jeg har inntrykk av at kvinner ofte har slik instilling, ikke bare til oppussing, men til grunnleggende vedlikehold av hjemmet.

Greit nok at de ikke liker slike oppgaver, men jeg synes det er frustrerende at de til og med motarbeider at jeg skal jobbe.

Her er det motsatt. Her mases det om alt som bør gjøres og når det bør være ferdig, uten å ha mye å bidra med selv utenom grunnleggende husmors greier.
Mannen skal gjør alle tradisjonelle mannsoppgaver i hjemmet, + en god porsjon av alt det andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...