Gå til innhold

TEST: RHA TrueConnect


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kunne jo vasket vekk litt ørevoks fra Comply tuppene før du tok bilder :p

Og nok en gang, en så omfattende test på Tek.no uten at det blir nevnt NOE om hvilke codecs de støtter. Har du hørt forskjellen på SBC og AAC/AptX?!?
Edit: RHA Trueconnect støtter kun SBC, og gjør de derfor uaktuelle for meg (og mange andre med meg)

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har selv brukt disse i en lang periode. Selv om lyden og batteritiden er releativt bra så er det en ting som trekker ned. Tilkobling når en bytter mellom flere enheter (ipad og iphone) eller bytter mellom å kun bruke venstre eller kun høyre mens den andre er i batteriboksen.
Dette er iallefall irriterende når en kom fra Airpods hvor dette er vesentlig mye bedre.
 

Gjor en test nå med stoppeklokka og det tok meg 4 min å flytte dem fra ipaden til iphonen. Jeg failet tilkobling 3 ganger og å sette dem tilbake i paring mode er en tidskrevende prosess ettersom den skrur seg av istedet for å gå i paring. En må så holde inne knappen enda lengre slik at en hører «skrur seg av lyden» 2 ganger før en prøver igjen. En må som regel holde inne knappen i mer en 10 sekunder for hver gang en prøver. 

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er over gjennomsnitt bassglad, og ble litt begeistret når jeg leste denne anmeldelsen av RHA True Connect. Spesielt med fremhevet utsagn som  "RHA TrueConnect føles dyrere enn de er og byr på mye bass. Garantert for mye for noen. " tenkte jeg at dette vil være akkurat passe for meg.

 

Men nå etter å ha testet mine i under 30 minutt er jeg kjempe skuffet. Hvor er den nesten overdøvende bassen? Selv etter å ha justert opp bassen i Spotify er jeg skuffet.. De første 5 minuttene tenkte jeg at det må være noe galt med settet jeg har for bassen er alt for lav. Jo greit om du sitter på kontoret, og det er helt stille så er bassen nesten akseptabel, men det var og en skrikende irriterende diskant. 

 

På trening ønsker jeg mest mulig trøkk i lyden. Det forventet jeg å få etter å ha lest denne testen. Denne testen overdriver så til de grader lyden på RHA. Jeg byttet ut mine Sony WF-1000X og angrer allerede. Når har jeg kjøpt de så må gi de en sjanse til under trening men kan ikke si jeg gleder meg noe spesielt. Føler meg nesten lurt av testen til å kjøpe RHA. 

 

Jeg har hatt flere typer ørepropper og etter min vurdering er fraværet av bass gjennomgående på nesten alt jeg har hatt. Sony og RHA har faktisk litt bass, men ikke mindre enn det absolutt bør være om du skal høre hele lydbildet. At det er "for mye" er bare vrøvl, selv om jeg er av typen som liker bass. Det er forskjell på for mye bass og faktisk i det hele tatt være i stand til å høre basstonen (uten å sitte i et stillerom). 

 

Denne testen av tek.no føler jeg er misvisende og føler ikke den helt reflekterer denne bass-siden av testen noe jeg vektla veldig når jeg kjøpte. Den andre siden jeg vektla er batteritiden og håper den lever opp til det "lovede". Kanskje er nye Powerbeats Pro noe å gå for? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg er over gjennomsnitt bassglad, og ble litt begeistret når jeg leste denne anmeldelsen av RHA True Connect. Spesielt med fremhevet utsagn som "RHA TrueConnect føles dyrere enn de er og byr på mye bass. Garantert for mye for noen. " tenkte jeg at dette vil være akkurat passe for meg.

 

Men nå etter å ha testet mine i under 30 minutt er jeg kjempe skuffet. Hvor er den nesten overdøvende bassen? Selv etter å ha justert opp bassen i Spotify er jeg skuffet.. De første 5 minuttene tenkte jeg at det må være noe galt med settet jeg har for bassen er alt for lav. Jo greit om du sitter på kontoret, og det er helt stille så er bassen nesten akseptabel, men det var og en skrikende irriterende diskant.

 

På trening ønsker jeg mest mulig trøkk i lyden. Det forventet jeg å få etter å ha lest denne testen. Denne testen overdriver så til de grader lyden på RHA. Jeg byttet ut mine Sony WF-1000X og angrer allerede. Når har jeg kjøpt de så må gi de en sjanse til under trening men kan ikke si jeg gleder meg noe spesielt. Føler meg nesten lurt av testen til å kjøpe RHA.

 

Jeg har hatt flere typer ørepropper og etter min vurdering er fraværet av bass gjennomgående på nesten alt jeg har hatt. Sony og RHA har faktisk litt bass, men ikke mindre enn det absolutt bør være om du skal høre hele lydbildet. At det er "for mye" er bare vrøvl, selv om jeg er av typen som liker bass. Det er forskjell på for mye bass og faktisk i det hele tatt være i stand til å høre basstonen (uten å sitte i et stillerom).

 

Denne testen av tek.no føler jeg er misvisende og føler ikke den helt reflekterer denne bass-siden av testen noe jeg vektla veldig når jeg kjøpte. Den andre siden jeg vektla er batteritiden og håper den lever opp til det "lovede". Kanskje er nye Powerbeats Pro noe å gå for?

Powerbeats er nok mer kjent for bass en RHA er . RHA skal vel ha et litt mer balansert lydbilde ?

Jeg gav bort mine, men det var ikke pga lyden, men heller måten de bytter mellom 2 enheter og å bytte mellom å kjøre enten kun venstre eller kun høyre. Jeg brukte airpods før RHA og det var en nedtur på det planet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...