Gå til innhold

Fått en eldre gaming PC, god nok?


Xsipioz

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er så heldig at jeg om kort tid får en eldre gaming PC av en kamerat med følgende spesifikasjoner (se vedlagt). Eneste som er oppgradert fra dette er grafikkortet som er følgende: asus radeon r9 380 4gb strix gaming.

 

Jeg hadde håpet å kunne spille de nyeste spillene på low og ønsker å høre hvorvidt det er sannsynlig og hva jeg evt bør vurdere å oppgradere.

 

Til høsten er det godt mulig at jeg kan få geforce 1070 til en billig penge, er dette noe som vil fungere greit i denne PCen. Er det evt noe som må oppgraderes for å få full utnyttelse av 1070?

 

 

 

 

post-355626-0-52407200-1565256078_thumb.jpg

post-355626-0-31220200-1565256089_thumb.jpg

Endret av Xsipioz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.cpu-upgrade.com/mb-MSI/B85M-E45.html

 

ergo ikke mye å oppgradere verken cpu\ram.

 

Skjermkort vil muligens hjelpe RX 580 men desverre er det ikke så mye bedre en det du har nå.

Hadde du hatt første genrasjon ryzen ville oppgraderings mulighetene vært bedre.

 

Hvis jeg forstår deg riktig så gir ikke hovedkortet mitt muligheter for å oppgradere hverken prosessor eller ram? Kan jeg ikke f.eks kjøpe 2x8gb ram?

 

Og er det slik at det ikke er mulig å bruke Nvidia GeForce GTX 1070 i denne pcen?

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår deg riktig så gir ikke hovedkortet mitt muligheter for å oppgradere hverken prosessor eller ram? Kan jeg ikke f.eks kjøpe 2x8gb ram?

 

Og er det slik at det ikke er mulig å bruke Nvidia GeForce GTX 1070 i denne pcen?

 

Hovedkortet støtter opptil 32GB RAM, så dette kan du oppgradere om ønskelig. Bare husk at det er DDR3 og ikke DDR4 dette hovedkortet støtter.

https://www.msi.com/Motherboard/B85M-E45/Specification

 

Du kan også bruke GTX 1070 på hovedkortet.

 

Den oppgraderingen jeg ville anbefalt mest ville jo vært å få satt inn en raskere SSD som hovedlagring i systemet.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så en oppgradering til 1070 (som jeg kan kjøpe billig av en kamerat) sammen med å sette inn en SSD vil kunne gjøre denne pcen "ok". Er det slik å forstå at jeg kan klare meg brukbart uten å oppgradere ram, eller bør jeg undersøke muligheten for å få tak i noen rimelige 2x8GB DDR3? Er det enkelt å forklare hvilken forskjell dette vil utgjøre i praksis?

Lenke til kommentar

Så en oppgradering til 1070 (som jeg kan kjøpe billig av en kamerat) sammen med å sette inn en SSD vil kunne gjøre denne pcen "ok". Er det slik å forstå at jeg kan klare meg brukbart uten å oppgradere ram, eller bør jeg undersøke muligheten for å få tak i noen rimelige 2x8GB DDR3? Er det enkelt å forklare hvilken forskjell dette vil utgjøre i praksis?

 

I de fleste tilfeller vil ikke rammen utgjøre noen stor hjelp. Om du går for 1070 har det mye minne og mye ram på skjermkort kompenserer til en viss grad for lite systemminne. Mer ram vil kunne gi noe bedre ytelse i enkelte spill om du multitasker mye. Vil si SSD og GPU er de klart best forbedringene du kan få for pengene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så en oppgradering til 1070 (som jeg kan kjøpe billig av en kamerat) sammen med å sette inn en SSD vil kunne gjøre denne pcen "ok". Er det slik å forstå at jeg kan klare meg brukbart uten å oppgradere ram, eller bør jeg undersøke muligheten for å få tak i noen rimelige 2x8GB DDR3? Er det enkelt å forklare hvilken forskjell dette vil utgjøre i praksis?

 

Tror ikke du ville merket store forskjellen med mer minne i dette systemet. Men skulle du likevel ønske å oppgradere får man ganske billig DDR3 RAM fra Kina. For eksempel;

https://www.ebay.com/itm/16GB-8GB-4GB-DDR3-DDR4-1333-1600-1866-2133-2400-2666Mhz-RAM-For-HyperX-FURY-Lot/183795840668?hash=item2acb15f69c:m:mwmeeBSPRlsu4alLKWDfmrQ (Da ville jeg bare kjøpt 2x 4GB 1600Mhz slik at du sammen med hva du har fra før kommer opp i 4x4GB og 16GB RAM.)

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Mitt forslag:

 

Bytt skjermkort og kjøp en SSD - la det andre stå urørt. Begge disse kan du ta med deg videre til neste bygg i fremtiden.

 

Et 1070 funker greit fremover, men da blir du låst til 1080p oppløsning.

Lenke til kommentar

Min spill PC ble bygget i januar 2009 og jeg spiller ikke nye spill på LOW for å si det slik. Her går det i High og Ultra i 3840x1600.

 

SSD og en god GPU ift. monitoren din er greia. Jeg har til dags dato ikke opplevd spill som ikke kan nytes med rundt 50+ FPS

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...