Gå til innhold

Word - dokument som ikke lar seg lagre


RandiA

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rett tråd, men prøver her. Jeg har en gammel Word lisens som fungerer helt OK. Bortsett fra at noen ganger forsvinner et dokument/programmet før jeg har fått lagret. Men det er jeg vant til. Et annet problem som er mye verre: Jeg har et gammelt dokument ca 10 sider som jeg bruker ofte, gjør endringer på og tilføyelser. (Det er alle passordene mine, linker og husketing) - i de siste månedene lar det seg ikke lagre med nye endringer. Ikke om jeg skifter navn på det, eller lagrer et annet sted. Jeg får en feilmelding om å lukke programmer, disk full - og slikt tull som ikke er sant. Jeg kan lukke alt og disken har en terra ledig. Har prøvd å lagre det på en USB-memory også, men får feilmelding om disk som er full. Vil gjerne løse problemet uten å ta av word-programmet og installere det på nytt. Legger ved feilmeldingen, håper noen har løsnings-forslag.
post-92574-0-81161200-1565254940_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kopier innholdet til et nytt dokument. Ikke lagre passord i en wordfil, prøv KeePass eller noe.

Det er bare et langt dokument med alle viktige husketingene - det er bare meg som bruker denne stasjonære, så det har gått greit på denne måten i 20 år. Jeg printer ut det jeg trenger også. Dette er lagret alfabetisk i en tabell jeg har laget det er 10 sider. Prøvde å markere, kopiere for å lime i et nytt dokument - det hørtes smart ut, men fikk opp en feilmelding om at det var for mange endringer i dokumentet så det lot seg ikke gjøre.

Lenke til kommentar

Kopier innholdet til et nytt dokument. Ikke lagre passord i en wordfil, prøv KeePass eller noe.

Wow - takk skal du ha. Nå gikk det å lime det i nytt doc, lagre i nytt navn. Men jeg måtte lukke det gamle først og åpne det skrivebesyttet. Hvis det gamle er ubrukelig skal jeg helt slette det, tror jeg. Fin hjelp.

Lenke til kommentar

Så bra, dokumenter kan bli korrupte over tid, ta backup i tilfelle det skjer igjen, og tenk på det med passord, altfor lett å rappe om noen får tilgang.

Jeg lurer veldig på hva som gjorde det? - Og også det "fenomenet" at plutselig gjør et document seg Skrivebeskyttet - og man må trykke på "Varsle" for å få åpnet det - jeg har ikke aktivt gjort noe for å "skrivebeskytte".

Lenke til kommentar

Hvilken wordversjon har du nå, og hvilken versjon laget du det i? Ting kan gå feil av mange grunner.

Jeg tror det er 2000 den jeg har lisens på, så den er jo gammel, men fungerer. Kanskje ikke så godt med Windows10 da. Har visst 2005 installert fra jobb på en laptop. Dokumentet er nok laget i denne fra 2000

Lenke til kommentar

Du tenker nok riktig om at det rett og slett er Office 2000 som ikke er ordentlig kompatibel med WIndows 10.

 

Du kan kjøpe ny MS Office eller alternativt bruke Libre Office eller Open Office.

Ja, har tenkt på det med kompatibilitet ja. Men den greier seg for meg. Jeg bruker mye WordPad til tekster jeg skriver til bloggene mine, så den biten fungerer bra.(Open Office har jeg aldri likt, da heller en M.Word som halter litt) -  Jeg har også en Adobe PhotoShop 7.0  som jeg bruker til en del, mange kjekke ting mang kan gjøre i den. Og det var et hell at jeg fikk den til å fungere med W10 -  (Men som fotoredigering fra RAW filer har jeg ACDSeePro av nyere model, brukt den i mange år og oppgradert 3 - ganger), så den er helt god med Windows10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...