Gå til innhold

Apple blokkerer uautoriserte batteribytter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt ærlig så ser jeg ikke på dette som et veldig problem. De som kjøper apple produkter føler jeg selv ikke er så "hardware" frelst at de føler de kan ta i fra hverandre en iPhone og leverer den heller inn. Jeg personlig som er en slik frelst person og som også har iPhone lodder den chippen og bytter batteri selv. Men klart ja, - det er enklere å bare bytte batteri på de eldre telefonene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Byttet nettopp batteri og skjerm selv. Har en 6s.

Batteritilstand står «service» og touch ID sluttet å fungere. Selv om originale «home button» ble flyttet over fra den gamle skjermen

 

Du har nok fått en rift på Touch-ID flexen eller fått en skjerm med defekter. Hvis Touch-ID fortsatt funker på den gamle skjermen, så har du en garantisak mot selger av den nye skjermen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Helt ærlig så ser jeg ikke på dette som et veldig problem. De som kjøper apple produkter føler jeg selv ikke er så "hardware" frelst at de føler de kan ta i fra hverandre en iPhone og leverer den heller inn. Jeg personlig som er en slik frelst person og som også har iPhone lodder den chippen og bytter batteri selv. Men klart ja, - det er enklere å bare bytte batteri på de eldre telefonene

Det er jo et problem i den form av at Apple (som allerede er det verste firmaet på reparasjoner) nå fortsetter enda lengre i denne retningen. Jeg hadde heller sett det at de gikk andre veien.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Bra. Nå må man snart ha faktisk kompetanse på området for å fikse iPhoner. Nå kan ikke hvem-som-helst åpne en sjappe og fikse telefoner, nå må man snart ha bakgrunn som dataelektroniker, mikrolodder, osv. Dette er gull for oss som vet hvordan man kan løse det, men gråstein for de som gjør quickfix. Kommer nok snart noen kinesere med en måte å fikse dette på, som de har gjort med alle andre problemer. Selv bytte hjemknapp er mulig om man har utstyret og ferdighetene til det. Blir spennende å flytte over komponenter på batterier i mellomtiden. Ser for meg at prisene vil gå opp og det er greit, kanskje folk lærer å behandle batteriet sitt bedre og ikke bunnlade hver eneste kveld. Kilde: jeg mikrolodder på iPhoner.

Lenke til kommentar

Bra. Nå må man snart ha faktisk kompetanse på området for å fikse iPhoner. Nå kan ikke hvem-som-helst åpne en sjappe og fikse telefoner, nå må man snart ha bakgrunn som dataelektroniker, mikrolodder, osv. Dette er gull for oss som vet hvordan man kan løse det, men gråstein for de som gjør quickfix. Kommer nok snart noen kinesere med en måte å fikse dette på, som de har gjort med alle andre problemer. Selv bytte hjemknapp er mulig om man har utstyret og ferdighetene til det. Blir spennende å flytte over komponenter på batterier i mellomtiden. Ser for meg at prisene vil gå opp og det er greit, kanskje folk lærer å behandle batteriet sitt bedre og ikke bunnlade hver eneste kveld. Kilde: jeg mikrolodder på iPhoner.

Du vil få beskjed om feil på batteriet selv når du benytter orginale Apple-batteri fra nå av.

Så om du har bedre kompetanse enn autoriserte Apple-reparatører, så mangler du nok programvaren som fjerner feilmeldingen uansett

Endret av steikemeg
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Helt ærlig så ser jeg ikke på dette som et veldig problem. De som kjøper apple produkter føler jeg selv ikke er så "hardware" frelst at de føler de kan ta i fra hverandre en iPhone og leverer den heller inn. Jeg personlig som er en slik frelst person og som også har iPhone lodder den chippen og bytter batteri selv. Men klart ja, - det er enklere å bare bytte batteri på de eldre telefonene

Det er jo et problem i den form av at Apple (som allerede er det verste firmaet på reparasjoner) nå fortsetter enda lengre i denne retningen. Jeg hadde heller sett det at de gikk andre veien.

Ja men alt fungerer som normalt. Eneste forskjellen er hvis du går inn på batteristatus så står det en beskjed at Apple ikke kan garantere at batteriet er genuint. Du vil fortsatt kunne lade og alt det. Dette gjør at hvis du vil ha en Apple garanti på batteriet så må du levere det inn til Apple. Hvis Apple garantien ikke er viktig for deg så bytter du enten selv eller lar en batterisjappe som ligger i en bakgård fikse det for deg.

Lenke til kommentar

Helt ærlig så ser jeg ikke på dette som et veldig problem. De som kjøper apple produkter føler jeg selv ikke er så "hardware" frelst at de føler de kan ta i fra hverandre en iPhone og leverer den heller inn. Jeg personlig som er en slik frelst person og som også har iPhone lodder den chippen og bytter batteri selv. Men klart ja, - det er enklere å bare bytte batteri på de eldre telefonene

 

Vi er vel en del "hardware-nerder" som kjøper Apple-produkter? -Men som han sier i videoen, det er ikke bare å ta en vanlig loddebolt og bytte dette controller-boardet, du bør ha sveiseapparat for elektronikk, noe de fleste av oss ikke har liggende i skuffen :-)

 

Et annet spørsmål er dog hvilken praktisk betydning dette har. De fleste bytter vel batteri etter at telefonen er bortimot to år, og garanti ikke lenger er aktuelt, så at du ikke får Apple til å "ta i" telefonen etterpå er ikke så interessant. -Og om man går langt inn i menyene og ser etter batterilservice-status, og der får en feilmelding, er ikke det akkurat en "deal-breaker" for meg, iallefall.

Lenke til kommentar

Bra. Nå må man snart ha faktisk kompetanse på området for å fikse iPhoner. Nå kan ikke hvem-som-helst åpne en sjappe og fikse telefoner, nå må man snart ha bakgrunn som dataelektroniker, mikrolodder, osv. Dette er gull for oss som vet hvordan man kan løse det, men gråstein for de som gjør quickfix. Kommer nok snart noen kinesere med en måte å fikse dette på, som de har gjort med alle andre problemer. Selv bytte hjemknapp er mulig om man har utstyret og ferdighetene til det. Blir spennende å flytte over komponenter på batterier i mellomtiden. Ser for meg at prisene vil gå opp og det er greit, kanskje folk lærer å behandle batteriet sitt bedre og ikke bunnlade hver eneste kveld. Kilde: jeg mikrolodder på iPhoner.

 

Kompetanse er det vel ikke snakk om men betale apple for for lisensering

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt ærlig så ser jeg ikke på dette som et veldig problem. De som kjøper apple produkter føler jeg selv ikke er så "hardware" frelst at de føler de kan ta i fra hverandre en iPhone og leverer den heller inn. Jeg personlig som er en slik frelst person og som også har iPhone lodder den chippen og bytter batteri selv. Men klart ja, - det er enklere å bare bytte batteri på de eldre telefonene

 

Det er et problem når andre firma som ikke er apple autherisert repratør ikke får tilgang til å fjerne denne meldingen. Det vil føre til mindre tillit til tredje part mobil repratører.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har nok fått en rift på Touch-ID flexen eller fått en skjerm med defekter. Hvis Touch-ID fortsatt funker på den gamle skjermen, så har du en garantisak mot selger av den nye skjermen.

 

 

Siden mortyn klagde på at han fikk denne meldingen på en 6s så er nok dette enten tullball eller av en helt annen grunn siden dette er noe apple kun har implementert på iphone 10 og 10xs (ifølge kildeartikkelen). 

Lenke til kommentar

Kompetanse er det vel ikke snakk om men betale apple for for lisensering

 

 

Nei, for autoriserte Apple-verksted er det snakk om krav til firmadokumentasjon, kompetanse, opplæring, sertifisering, utstyr, lokaler og kundebehandling. Og ikke minst at man har tilgang til originale deler, spesialutstyr og -software, dokumentasjon, support, og selvsagt at man kan utføre reparasjoner eller produkterstatning på garanti og reklamasjon uten kostnad for kunden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...