Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 10/10+


Anbefalte innlegg

SD kort blir normalt sett ikke dårlig over tid.

 

Uansett bør du jo ha backup. Finnes mange gode cloud tjenester. feks Jottacloud som tar sikkerhetskopi av bildene.

Jo, SD-kort blir dårlige over tid i likhet med SSD-er og minnepenner som også er basert på NAND-minne. De sektorene som har lagret data har en ladning som er sperret inne mellom halvledere, sakte, men sikkert vil denne ladningen lekke ut, og når ladningen ikke lenger er stor nok er dataene tapt. På moderne SSD-er med TLC-NAND er det snakk om 1-2 år uten strøm før dataene forsvinner og man må reformatere.

 

Så til flekken: sett inn kortet i telefonen din og hent ut dataene mens du kan. SD-kort og SSD-er er ikke ment for langtidslagring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 De sektorene som har lagret data har en ladning som er sperret inne mellom halvledere, sakte, men sikkert vil denne ladningen lekke ut, og når ladningen ikke lenger er stor nok er dataene tapt. På moderne SSD-er med TLC-NAND er det snakk om 1-2 år uten strøm før dataene forsvinner og man må reformatere.

I en telefon så blir det heletiden brukt, så dette vil ikke være et problem.

Lenke til kommentar

Har et satans irriterende problem.

Min 10+ nekter å bruke meldingslyden jeg har satt i Samsung Messages/Meldinger. Ei heller lar den Snapchat og Facebook bruke sine lyder. Får jeg en melding, så brukes den globale notifikasjonslyden.

Telefonens innebygde lyder er latterlig lave, så jeg sliter med å høre at jeg får melding. Derfor vil jeg bruke min gamle lyd fra tidligere telefoner (Nokias Knock Knock, for de som lurer) da den er høy nok til å varsle at russerne kommer.

Har prøvd å resette innstillinger globalt, og nullstille telefonen.

Problemet har nå kostet meg et par tusen kroner i tapt arbeidsinntekt (tilkalling).

Endret av Dragen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dragen skrev (6 timer siden):

Har et satans irriterende problem.

Min 10+ nekter å bruke meldingslyden jeg har satt i Samsung Messages/Meldinger. Ei heller lar den Snapchat og Facebook bruke sine lyder. Får jeg en melding, så brukes den globale notifikasjonslyden.

Telefonens innebygde lyder er latterlig lave, så jeg sliter med å høre at jeg får melding. Derfor vil jeg bruke min gamle lyd fra tidligere telefoner (Nokias Knock Knock, for de som lurer) da den er høy nok til å varsle at russerne kommer.

Har prøvd å resette innstillinger globalt, og nullstille telefonen.

Problemet har nå kostet meg et par tusen kroner i tapt arbeidsinntekt (tilkalling).

Dette er en av Samsungs mange problemer. Rart du får notificatons i det hele tatt, spør du meg. Selv fikk jeg aldri Snap til å virke tilfredsstillende, og messenger var utrolig treg før meldingene kom i gjennom.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (43 minutter siden):

Dette er en av Samsungs mange problemer. Rart du får notificatons i det hele tatt, spør du meg. Selv fikk jeg aldri Snap til å virke tilfredsstillende, og messenger var utrolig treg før meldingene kom i gjennom.

Har hatt min Note 10+ i 2 mnd og opplever ikke problemer med varsler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dragen skrev (10 timer siden):

Har et satans irriterende problem.

Min 10+ nekter å bruke meldingslyden jeg har satt i Samsung Messages/Meldinger. Ei heller lar den Snapchat og Facebook bruke sine lyder. Får jeg en melding, så brukes den globale notifikasjonslyden.

Telefonens innebygde lyder er latterlig lave, så jeg sliter med å høre at jeg får melding. Derfor vil jeg bruke min gamle lyd fra tidligere telefoner (Nokias Knock Knock, for de som lurer) da den er høy nok til å varsle at russerne kommer.

Har prøvd å resette innstillinger globalt, og nullstille telefonen.

Problemet har nå kostet meg et par tusen kroner i tapt arbeidsinntekt (tilkalling).

Forsøk å installere appen på nytt. Dette fungerte for meg, men så fort jeg tuklet litt med instillingene forsvant standard lydene igjen for messenger og snap.

Jeg hadde masse andre problemer i tillegg som at sikkerhetskopiering til google ikke ville virke sålenge jeg hadde aktivert fingeravtrykk. Apper fortsatte å gå i bakgrunnen selv om jeg hadde stilt inn slik at de ikke skulle det. Returnerte hele telefonen til slutt.

Lenke til kommentar
flekken skrev (På 30.10.2019 den 17.11):

Det fungerte ikke

 

Var ikke klar over at den kom med skjermbeskytter

trodde det var sånn plast til å ta av

Noen andre tips.? Noen som har prøvd panser glass fra Elkjøp.

Nå har jeg prøvd 2 forskjellige skjermbeskyttere. Den siste skulle være en fingerprint vennlig sak. Den funket heller ikke. 

Hva gjør dere andre ? Lever uten eller bruker kun kode ? 

Var så uheldig at jeg fjernet den som var på. Kanskje samsung har noen løsning. Noen som vet? ?

Lenke til kommentar
MAG8 skrev (9 timer siden):

Jeg har ingen problemer med fingeravtrykk leseren. Jeg bruker Whitestone dome glass skjerm beskytter. 

Ja, denne virker jo veldig bra. Har sett litt på den på nett. Virker som det er greit å påføre den, ligger flere video forklaringer på nett. 
Kjøpt den på nett i Norge ? Fornøyd ellers ?   ☺️

Andre som har noen ideer ? ?

Lenke til kommentar
flekken skrev (12 timer siden):

Ja, denne virker jo veldig bra. Har sett litt på den på nett. Virker som det er greit å påføre den, ligger flere video forklaringer på nett. 
Kjøpt den på nett i Norge ? Fornøyd ellers ?   ☺️

Andre som har noen ideer ? ?

Velger bare denne skjermbeskytteren siden jeg hadde den for første gang på S8+. 

Pleier å kjøpe de på Amazon fra Whitestone:

https://www.amazon.com/dp/B07VL12MWQ/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_aaM0DbX5R2CWH

Det er døds lett å sette de på.

Lenke til kommentar

Har problemer med Bluetooth på min Note10.

Funker helt fint i bilen og mot BT audio enheter.

Men når jeg prøver mot desktop (Win 10 V1909 og siste Preview Build) eller laptop (Win 10 V1803), så sier desktop/laptop "Connected", mens telefonen blir stående på "Pairing ...".

Noen som har vært borti dette? Og har en løsning?

Endret av helsten2
Lenke til kommentar
MAG8 skrev (På 18.11.2019 den 10.17):

Velger bare denne skjermbeskytteren siden jeg hadde den for første gang på S8+. 

Pleier å kjøpe de på Amazon fra Whitestone:

https://www.amazon.com/dp/B07VL12MWQ/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_aaM0DbX5R2CWH

Det er døds lett å sette de på.

Da er den bestilt. Nokså dyrt, men satser på at den fungerer og kan sitte på lenge. 

Takk for tipset :-) 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...