Gå til innhold

Enda et Intel-sikkerhetshull oppdaget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"En sikkerhetsoppdatering Microsoft slapp i juli måned skal nemlig ta seg av den potensielle svakheten."

Altså ingen fare for hvermansen. Akkurat som spectre og meltdown.

 

Merker ingen forskjell i spillytelse med spectre/ meltdown patch on/off, med 9900k

 

Men, på MacBook Proen min fra 2015 med broadwell og dual core, så merket jeg tydelig redusert ytelse når Apple rullet ut 10.14.5 som patchet disse sikkerhetshullene. Det er masse lagg bare man skal åpne ny fane i Safari nå :( Opplever også at batteriet tømmes raskere.

 

Greit nok for de som har 9900K og desktop, jeg merker heller ingen forskjell på gamingriggen, men den bruker jeg nesten bare til gaming. Macen blir brukt til alt annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men, på MacBook Proen min fra 2015 med broadwell og dual core, så merket jeg tydelig redusert ytelse når Apple rullet ut 10.14.5 som patchet disse sikkerhetshullene. Det er masse lagg bare man skal åpne ny fane i Safari nå :( Opplever også at batteriet tømmes raskere.

 

Greit nok for de som har 9900K og desktop, jeg merker heller ingen forskjell på gamingriggen, men den bruker jeg nesten bare til gaming. Macen blir brukt til alt annet.

Skyld på makkverket :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjekt med Intel CPU fra 2011 da :p

Bortsett fra at de ikke slapp Spectre-fastvare for dem…

 

Hva menes egentlig med "hakk i en dårlig plate"?

Det er ingen hakk i gode plater, så her er betydningen er at dette har skjedd virkelig mange ganger med intel-prosessorer den seneste tiden. Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

En dårlig plate ville vært f.eks en plate du sterkt mislikte. I dette tilfelle er det Intel det refereres til

 

Det refereres vel heller til kvaliteten på trykket. En analog plate der lyden formidles ved hjelp av rillene er man mer avhengig av godt trykk/materiale enn for eksempel en CD plate, selv om de også kommer i mange kvaliteter og også kan hakke. :)

 

Selv om jeg tror vi er i ferd med å overanalysere artikkelforfatterens mening med bruken av "ordtaket". :)

Endret av MartinGM
Lenke til kommentar

Det er ingen hakk i gode plater, så her er betydningen er at dette har skjedd virkelig mange ganger med intel-prosessorer den seneste tiden.

 

Man får jo hakk i gode plater også. større sjanse for det siden det er de gode platene man lytter til, og ikke de dårlige.

Men resten av settningen din er god forklaring på hvorfor de har valgt å ta inn "dårlig" i utsagnet "Hakk i plata"

Lenke til kommentar

 

En dårlig plate ville vært f.eks en plate du sterkt mislikte. I dette tilfelle er det Intel det refereres til

 

Det refereres vel heller til kvaliteten på trykket. En analog plate der lyden formidles ved hjelp av rillene er man mer avhengig av godt trykk/materiale enn for eksempel en CD plate, selv om de også kommer i mange kvaliteter og også kan hakke. :)

 

Selv om jeg tror vi er i ferd med å overanalysere artikkelforfatterens mening med bruken av "ordtaket". :)

Et knøttlite sidesteg:

Cd kan gjøre mer enn å hakke, de kan forvrenge signalet ved hjelp av jitter, eller små tidsforskyvninger som oppstår ved dekoding. Dette er dog ikke kun et problem på CD, men alle digitale media, og kan være en forklaring på hvorfor separate DACs har et marked, og at det kanskje er tidsperspektivet i nøyaktigheten av dekodingen, som er viktig.

Også tenker jeg at det er litt morsomt, fordi Meltdown/Spectre også ligner på noe som har med tid og tidsstyring å gjøre.

Pga Jitter, kan reell oppløsning på CD være nærmere 14 bit enn 16, noe som får meg til å tenke at de burde bare gått for 20 bit med en gang i 1982.

Tid er ganske fascinerende, og tid er også noe som kan tøyes. Når du ser på TV, kan signalet stoppes og redigeres, før det kommer fram til deg.

Aksjekurser og GPS posisjonering kan endres,

med de rette verktøy.

La oss si at du kunne forsinke oppdateringen fra en børs med noen få sek, gjøre dine investeringer, og så sende signalet videre. Er det mulig ? Hva med å endre litt på hva folk sier på TV ? Jepp.

https://qz.com/1383619/the-dystopian-digital-future-of-fake-media/

Lenke til kommentar

Et knøttlite sidesteg:

Cd kan gjøre mer enn å hakke, de kan forvrenge signalet ved hjelp av jitter, eller små tidsforskyvninger som oppstår ved dekoding. Dette er dog ikke kun et problem på CD, men alle digitale media, og kan være en forklaring på hvorfor separate DACs har et marked, og at det kanskje er tidsperspektivet i nøyaktigheten av dekodingen, som er viktig.

Også tenker jeg at det er litt morsomt, fordi Meltdown/Spectre også ligner på noe som har med tid og tidsstyring å gjøre.

Pga Jitter, kan reell oppløsning på CD være nærmere 14 bit enn 16, noe som får meg til å tenke at de burde bare gått for 20 bit med en gang i 1982.

Tid er ganske fascinerende, og tid er også noe som kan tøyes. Når du ser på TV, kan signalet stoppes og redigeres, før det kommer fram til deg.

Aksjekurser og GPS posisjonering kan endres,

med de rette verktøy.

La oss si at du kunne forsinke oppdateringen fra en børs med noen få sek, gjøre dine investeringer, og så sende signalet videre. Er det mulig ? Hva med å endre litt på hva folk sier på TV ? Jepp.

https://qz.com/1383619/the-dystopian-digital-future-of-fake-media/

 

"Hakk i plata" er ett ordtak som kom lenge før CDene kom. Det refereres til LP plater med det ordtaket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...