Gå til innhold

Stemmer det at denne aksjen har hatt en kurs på 8000+


djgudleif

Anbefalte innlegg

Jeg stusser litt på denne aksjen:

https://www.nordnet.no/market/stocks/16105654-sea-bird-exploration

 

I 2014 var kursen 8000-9000 kr.

I dag ligger den på rundt 80 øre.

 

Stemmer det virkelig at det var så høyt før eller er det noe kluss med data?

 

Alle snakker om at den snart kan dobles eller komme på 1 krone.

Ingen snakker om at kursen har vært på nesten 10.000 kroner før?

Det står ikke noe spesielt i media om dette at den har falt 99.99% i løpet av noen år heller.

Bare store overskrifter om nylig "krakk" fra 1,24 til 0.90kr.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge https://www.dn.no/oljeservice/sbx/seismikk/seabird-nar-konkurs/1-1-5203550 var aksjekursen 0,95kr

Og de har hatt emisjoner i etterkant av det også, sist i 2018 etter hva jeg kan se. Mulig det er noe krøll i den tabellen du fant

Det ser ikke ut som at feilen ligger hos Nordnet sin tabell, på Oslo børs sin 5-års kurstabell viser aksjen en makspris på 10 250 kr i august 2014. 

Lenke til kommentar

Det har sikkert vært flere emisjoner og aksjespleiser i løpet av de siste årene siden selskapet har vært nær konkurs flere ganger. Antall aksjer har da blitt utvidet noe voldsomt i disse emisjonene, og for at aksjene ikke bare skal være verdt noen øre per stykk slår de f.eks. 10 aksjer sammen til en. Hvis hver aksje etter en emisjon bare er verdt 10 øre, og du bare kan kjøpe og selge aksjer i hele ører blir det enorme utslag i % for hvert øre aksjen går opp og ned. 

 

Hvis de har hatt aksjespleis to ganger i løpet av de siste årene stod den kanskje originalt i 80kr, etter emisjon og aksjespleis vil det vise at den gamle topprisen for en aksje var 800kr. En emisjon og en aksjespleis til fører da til at topprisen blir 8000kr. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Mulig den går til 1kr igjen, men den kan også fortsett nedover. 

SBX har generalforsamling på fredag og slipper kvartalsrapport neste torsdag. Jeg avventer med kjøp inntil jeg ser hva som kommer ut av disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...