Gå til innhold

Knuste den tidligere elbilrekorden to ganger på en måned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det sier sitt! Batteribilene kommer aldri til å kunne hevde seg mot fossilbiler over lengre distanser! Må sitte ved de såkalte superladerne og slafse pølse, mens tiden går!

 

og fossilbilene kommer aldri til å hevde seg hva pris pr km angår. må lage ekstra mange pølser for å komme seg fram

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det sier sitt! Batteribilene kommer aldri til å kunne hevde seg mot fossilbiler over lengre distanser! Må sitte ved de såkalte superladerne og slafse pølse, mens tiden går!

 

Vel, hvis du vil beholde "lappen" blir vel egentlig ikke forskjellen stor? De som holdt fartsgrensen brukte 49 timer, mens Google maps sier at du kan gjøre det på 41 timer (da antar jeg at det er innenfor fartsgrensene). Forskjellen utgjør da åtte timer, dvs. en times pause per. drøye fem timers kjøring. Et av poenget med å kjøre sånne turer med elbil, er å vise at vi allerede har kommet dit at elektrisk kan konkurrere med fossilbiler på lange distanser. -For de aller fleste som kjører såpass lange turer trenger både mat, drikke, toalettbesøk og noe søvn innimellom.

 

Selv har jeg kjørt elektrisk tur/retur Lofoten et par ganger, og setter stor pris på ladepauser for både mat og litt søvn, sånn at man er klar til den videre ferden!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det sier sitt! Batteribilene kommer aldri til å kunne hevde seg mot fossilbiler over lengre distanser! Må sitte ved de såkalte superladerne og slafse pølse, mens tiden går!

Ja uff, du klarer jo bare usle 101km/t i snittfart med stopp og 122 uten. Noe som vil si at du på en 600km tur trenger ca 1 time pause. Huff og huff...

 

 

morsomt og høre på folk som ikke vet hva dem snakker om. jeg har en tesla 3 awd ogg jeg har aldri venta på at bilen blir ferdig ladet, det er bilen som venter på meg. jeg kjørte oslo- bergen - oslo (936km) på hele turen trengte jeg kun og lade i 27min, og den turen kosta kun 94kr i lading.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

... eh...

Den dagen jeg MÅ kjøpe elbil kommer også jeg til å begynne med kollektivt.

16 timer ekstra kjøretur pga ladepauser?

 

Fly er jo helt klart raskest på denne ruta. Men kjører du til vanlig med en masse spotterbiler til å sjekke hvor det er kontroller? Og hvis du har så ekstremt dårlig tid at du må ligge på det dobbelte av fartsgrensa med spottere til å hjelpe deg så begynner det å bli ekstremt lite praktisk og en enorm ulempe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Det sier sitt! Batteribilene kommer aldri til å kunne hevde seg mot fossilbiler over lengre distanser! Må sitte ved de såkalte superladerne og slafse pølse, mens tiden går!

Vel, hvis du vil beholde "lappen" blir vel egentlig ikke forskjellen stor? De som holdt fartsgrensen brukte 49 timer, mens Google maps sier at du kan gjøre det på 41 timer (da antar jeg at det er innenfor fartsgrensene). Forskjellen utgjør da åtte timer, dvs. en times pause per. drøye fem timers kjøring. Et av poenget med å kjøre sånne turer med elbil, er å vise at vi allerede har kommet dit at elektrisk kan konkurrere med fossilbiler på lange distanser. -For de aller fleste som kjører såpass lange turer trenger både mat, drikke, toalettbesøk og noe søvn innimellom.

 

Selv har jeg kjørt elektrisk tur/retur Lofoten et par ganger, og setter stor pris på ladepauser for både mat og litt søvn, sånn at man er klar til den videre ferden!

Ny trend fra el-bil/Tesla eiere, vi trenger pause og mat for å klare kjøre turen ? selvfølgelig trenger man pauser og mat, kommer an på hvor mange det blir til sammen. Blir dyrt å kjøpe mat og drikke hele tiden på hver lade pause. Regnestykket til slutt blir vel at det er like dyrt å kjøre el-bil som fossil bil.

Men jeg regner med at el-bil/Tesla eiere tar fram kalkulatoren nu og motsier dette ?

Endret av jendor1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hmm 4500 km og lada 19 ganger. Klarte altså bare 236 km mellom hver ladning i lovlig hastighet. Vel det viser hvor mye en skal stole på rekkevidden av de bilene.

 

Det handler om å optimalisere ladingen. Det lades raskest mellom visse prosenter av kapasiteten. Det utnytter en selvsagt. Lade helt fullt tar veldig mye lengre tid enn de ekstra prosentene en får. Men det blir jo litt feil å anta at du skal kunne skjønne dette.

joda jeg veit jo at raskeste ladningen er mellom 20 og 80% men ved 80% er vel rekkevidden lenger enn 236 km? Komme med en spydighet er jo typisk dere Teslaeiere når dere får litt kritikk

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Det sier sitt! Batteribilene kommer aldri til å kunne hevde seg mot fossilbiler over lengre distanser! Må sitte ved de såkalte superladerne og slafse pølse, mens tiden går!

Vel, hvis du vil beholde "lappen" blir vel egentlig ikke forskjellen stor? De som holdt fartsgrensen brukte 49 timer, mens Google maps sier at du kan gjøre det på 41 timer (da antar jeg at det er innenfor fartsgrensene). Forskjellen utgjør da åtte timer, dvs. en times pause per. drøye fem timers kjøring. Et av poenget med å kjøre sånne turer med elbil, er å vise at vi allerede har kommet dit at elektrisk kan konkurrere med fossilbiler på lange distanser. -For de aller fleste som kjører såpass lange turer trenger både mat, drikke, toalettbesøk og noe søvn innimellom.

 

Selv har jeg kjørt elektrisk tur/retur Lofoten et par ganger, og setter stor pris på ladepauser for både mat og litt søvn, sånn at man er klar til den videre ferden!

Ny trend fra el-bil eiere, vi trenger pause og mat for å klare kjøre turen ? selvfølgelig trenger man pauser og mat, kommer an på hvor mange det blir til sammen. Blir dyrt å kjøpe mat og drikke hele på hver lade pause. Regnestykket til slutt blir vel at det er like dyrt å kjøre el-bil som fossil bil.

Men jeg regner med at noen el-bil eiere tar fram kalkulatoren nu og motsier dette ?

Kan jo bare konkludere med troll da

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

... eh...

Den dagen jeg MÅ kjøpe elbil kommer også jeg til å begynne med kollektivt.

16 timer ekstra kjøretur pga ladepauser?

 

Fly er jo helt klart raskest på denne ruta. Men kjører du til vanlig med en masse spotterbiler til å sjekke hvor det er kontroller? Og hvis du har så ekstremt dårlig tid at du må ligge på det dobbelte av fartsgrensa med spottere til å hjelpe deg så begynner det å bli ekstremt lite praktisk og en enorm ulempe.

Skal ikke forlange at du veit hva «Cannonball Run» går ut på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm 4500 km og lada 19 ganger. Klarte altså bare 236 km mellom hver ladning i lovlig hastighet. Vel det viser hvor mye en skal stole på rekkevidden av de bilene.

 

Nei det gjør det absolutt ikke da de ikke nødvendigvis ladet til 100%, og sannsynligvis ikke da det er veldig ineffektivt ift tidsbruk på lading. Når en kjører Tesla på de laderne som finnes i dag bør en holde lading mellom 0-60% for å oppnå høy effekt. Etter dette bruker en bare ekstra lang tid på laderne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...