Gå til innhold

TOOL - Fear Inoculum - Nedtelling til 30. August 2019


iBrick

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne sett at dei kom til Norge, men det skjer vel ikkje. Dei har vel aldri hatt Norge som destinasjon utanom festivalar.

 

Det er vel ingen ting i veien for at de kan komme til Norge på arena-turne, selv om de har vært booket på festival de foregående 3 gangene. Jeg var så heldig at jeg fikk oppleve dem på Sentrum Scene i 1993 - helt uforberedt - og har vært fan siden  :). Jeg synes de blir bedre og bedre med årene - favorittalbumet er helt klart 10.000 Days. Men det nye materialet er det dårligste de har gitt ut de site 13 årene  :D.

 

Vært Tool-fan i 20 år, og kun opplevd 2 plateslipp.

 

Det var et artig perspektiv. Da kan jeg legge på Ænima. Husker jeg trålet platesjappene her hjemme i forkant for å høre om de ville få inn albumet til release-datoen, men ingen hadde hørt noen ting. Jeg bestilte derfor på nett fra USA... Selvfølgelig kom den pakken forsinket, og albumet var i norske butikker på release-datoen  :laugh:.

 

7 dager igjen... Da (kl 14?) legges arbeidet ned og hodetelefonene går på!

Lenke til kommentar

Er ikke så mye som er bekreftet enda, annet enn flere musikkdistributører som hevder at det kommer vinyl utover høsten.

Angående en vanlig CD utgave, så er det lite info om dette enda. CD'en er jo døende mens vinyl virker som det foretrukkede fysiske mediumet idag. Er knapt biler som kommer med CD spiller idag. Så det er mulig at de kun gir ut CD i Special edition, for fansen som vil ha den i samlingen.

 

Forøvrig spent på hvordan LP utgaven blir!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Albumet er lekket.. Uten å ødelegge for de som vil vente, så kan jeg melde at albumet er bra fra start til slutt. Det har noen roligere låter og noen med høyere tempo og overdrive på gitaren, for fans av "gamletiden". Etter 4 avspillinger så er det vanskelig å si om det er bedre enn tidligere album, men denne virker å bli "up there".

Gleder meg til å høre de 3 andre låtene som kan lastes ned 30.08!

Lenke til kommentar

Albumet er helt magisk. 

 

 

 

 

Descending og Invincible høres mye bedre ut i studio versjonen. 2. sang på plata er rolig men bygger seg opp. Mange av sangene er slik på skiva. Danny Carey har også sin egen sang på albumet. Høres ut som no alien shit med en trommesolo. Siste sang er massiv. Riff på riff på riff. Lang gitar solo. Sangen har en Undertow og Rosetta Stoned vibe.

 

 

 

 

10/10 album. Jeg har ikke hørt de 3 interludes'a, fordi de var ikke lekket. Gleder meg til å høre hele albumet fra start til slutt om noen dager! 

Endret av Katt1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fyrste tankane var A Perfect Tool. Siste albumet eg høyrte med MJK var Eat The Elephant, og det er jo 13 år sidan 10 000 Days. Eg saknar litt meir røff vokal som det er ein del av på dei tidlegare albuma. Synest òg det er litt lite vokal, kanskje spesielt i første halvdel av albumet, samt eit par for mange av dei intermission-ish-låtane med kun instrumental/lydar.

 

Det er utvilsamt Tool, på godt og vondt. Eg må gjennom albumet nokre gonger for å få ei kjensle på heile greia.

 

Så langt trur eg ikkje det når opp til topp 3 frå Tool, men albuma til Tool plar veksa på meg, så me får sjå/høyra. Det har ikkje heilt falt på plass og klikka endå.

 

13 år sidan sist betyr ikkje at eg hadde for høge forventningar, men det skal noko til å måle seg med dei første albuma.

 

Det eg har lagt mest merke til så langt er Danny Carey. Han verkar å ha levert sakene.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

UPS har prøvd å levere albumet hos meg idag, men jeg er borte hele uka :O

Ser det har blitt funnet 3 forskjellige varianter hittil, fra Discogs:

 

Special limited edition has three (3) variant packaging available:

Variant 1 - Full glossy cover with 7-sided geometric pattern on back, points of pattern ends in 14 solid circles.
Variant 2 - matte finish with 9-sided geometric pattern on back, no solid circles at points, sides have a gloss geometric repeating pattern.
Variant 3 - Glossy cover with dark elements in matte and 6-sided fractal star on back, eyes centered in star points, silver on black geometric repeating pattern on sides.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...