Gå til innhold

TOOL - Fear Inoculum - Nedtelling til 30. August 2019


iBrick

Anbefalte innlegg

Nå som Tool er tilbake for fult, nettopp gjennomført Europaturné, lansert musikken på streamingtjenester og klare for lansering av nytt album 30. August, så tenkte jeg det kunne vært kult med en samletråd for info før lanseringen.

 

eDX5gmQ.png

 

Det er nå 13 år siden forrige utgivelse fra Tool - 10.000 Days, lansert 28. April 2006. Blant grunnene til at de ikke har gitt ut noe etterpå skyldes rettssaker med Volcano (plateselskap) og forsikringsselskapet deres. De er nå ferdige med rettssaker og frie til å gi ut nytt materiale.

 

Tidligere i sommer har Tool turnert i Europa. (Jeg fikk se de for førstegang live på Copenhell!)

 

Offentlige kunngjøringer:

- Lanseringsdato 30. August 2019 (offentliggjort live tidligere i år)

- Musikken deres er nå tilgjengelig for streaming (fra 2. August)

- Album tittel: "Fear Inoculum" (offentliggjort av Maynard James Keenan på Joe Rogan Experience)

- 7. August slippes tittel spor (kanskje en singel utgivelse?), samt info om forhåndsbestillinger.

- De skal lansere en "Special Edition" (Adam Jones Instagram: "The Special Packaging version is EPIC")

- Album cover og CD pakke innhold:

 

lqezFjX.png

 

 

 

 

Vil oppdatere etterhvert som det slippes mer info.

 

I mellomtiden "be patient".

Endret av iBrick
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper også på europaturné igjen neste år, med Norge og Sverige inkludert på lista, og helst uten at det er festival :) På Copenhell spilte de på torsdag og måtte avslutte ved midnatt, savnet en trommesolo blant annet.

 

Descending og Invincible er i mine ører noe av det beste de har laget hittil. Det å høre og føle de live var noe helt annet enn å høre det på YouTube, selvsagt. Gleder meg til å høre master versjonene :)

Lenke til kommentar

YouTube... Nei, eg kan ikkje avsløra låter på dårlege konsertopptak. Her blir det venting til heile albumet er på plass.

 

Sikkert verdt det  :thumbup:

Skal sies at det finnes meget gode lydopptak av de nye låtene. Nesten som det er tatt rett fra miksebordet. For min del så var det et pluss å ha hørt låtene når jeg skulle se de på Copenhell, da kunne jeg bare nyte det uten å analysere.

Men nå som du har ventet såppas lenge syns jeg du skal holde ut noen uker til  :wallbash:  :whistle:

 

"Heldigvis" er jeg bare sånn passe fan av Tool. Etter så lang ventetid må jo blodfansen ha forventningene i taket. Skal litt til å innfri da.

 

De har mye fett da, så jeg er litt spent jeg og. Korter ventetiden med å dra gjennom katalogen på Spotify. Parabol/Parabola er heftige greier.

 

Forventningene er skyhøye, men så sitter de på 13 år med idéer og kreativ energi de snart skal utløse. Jeg liker de nye låtene Descending og Invincible veldig godt, spesielt Invincible. Tenker at de sparer litt på litt av kruttet også. Så dette blir nok bra  :grin:

Jeg har ingen favoritt Tool låt, da det er vanskelig å velge mellom Ænima, Stinkfist, Vicarious, Forty Six & 2, Jambi, Rosetta Stoned, Schism, Parabol/Parabola, Disposition/Reflection/Triad, osv, osv. 

No Quarter er et fantastisk Led Zeppelin cover også.

 

 

Noen som gleder seg til å høre Fear Inoculum tittelsporet i morgen?  :grin:

Lenke til kommentar

Vært Tool-fan i 20 år, og kun opplevd 2 plateslipp - dette blir min 3. Jeg har høye forventninger til albumet - spesielt mtp tilbakemeldinger fra de som har hørt albumet i sin helhet. Dessuten skuffer Tool aldri, de er da perfeksjonister og ekstremt gode musikere. Litt usikker på om jeg ønsker å høre tittelsporet i morgen eller vente til albumslippet - ventetiden blir isåfall brutal. Er vel heller ingen fare for at Radio Rock "spoiler" noe heller da de aldri spiller Tool og har ei heller nevnt noe om den kommende skiva (noe som er totalt absurd & fjernt i mine øyne - omtrent på samme nivå som om de skulle unnlate å nevne en kommende Metallica- eller Iron Maiden skive).

Lenke til kommentar

Liker låta bedre og bedre for hver gang! Virker som de har valgt en låt som er lett å høre på, men som allikevel er kompleks. Synes denne høres ut om en blanding av Ænima og Lateralus med en dæsj 10.000 Days.

 

Har dere forhåndsbestilt? La inn bestilling, men føler Platekompaniet og CDON.com har lagt på litt vel mye på prisen? Ser den selges for 45 dollar i statene, men koster 1.299,- her? :O

Lenke til kommentar

1299?! Er det en "collectors edition" eller noe sånt?

lqezFjX.png

 

Skal være "limited edition special package", men vet ikke hvor limited..

 

Koster 404 ( :hmm:) kr på wowhd.se, men vet ikke om jeg tør bestille derifra da de har mange dårlige reviews.. (sendes også fra USA, så får den nok ikke til 30.08 da..) 

Lenke til kommentar

Amazon UK? Må regne med toll og moms også da?

Erfaring med å forhåndsbestille derifra? Kan vel ikke regne med å ha det til 30. August?

 

Min lokale platesjappe har planer om å få inn til lanseringsdato, men har ikke noe info om pris enda.

 

Fant denne reddit tråden med forhåndsbestilling linker samlet.

 

Update: Kansellert ordre fra PK og bestilt 2 eksemplarer fra Amazon.com for 1100,- inkludert frakt, toll og moms.

Hvem er det som sitter og velger priser hos cdon og pk??

Endret av iBrick
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...