Gå til innhold

[Løst] Tips til kablet headset?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har noen Sony MDR-1000X som jeg har vært godt fornøyd med, men de går nå i skytteltrafikk mellom jobb og hjemme, i tillegg til at de nå skal på reparasjon og blir sannsynligvis borte en uke eller to. 

 

Vurderer derfor å kjøpe et sett jeg har fast til PC-en hjemme og tenker at på disse kan jeg godt bruke kabel. Da slipper jeg stress med 'pairing' og de kan være alltid tilgjengelige/oppladet. 

 

Hører mye på klassisk musikk, men egentlig det meste annet også.

 

Noen tips? :)

 

Håpte å holde meg under kr 3000. Aller helst under kr 2000.

 

Forsøke å google litt, men ser ut til at de fleste tester i dag gjelder trådløse headset. 

 

På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes fremdeles Audio Technica ATH-M50x er et meget godt kjøp. Grei komfort og veldig god og detaljert lyd. Dette er originalt en hodetelefon designet for studio-bruk. 50-varianten er den som har fått litt loudness-kurve for å ikke være kjedelig, mens 40 er den som er flat frekvensrespons-messig hvis du vil at ting skal høres mest mulig korrekt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

DT770 Pro er vel en udødelig klassisker? Koster vel ikke så mye lenger heller. Og helt fantastisk behagelig å ha på.

 

Burde vel ha en forsterker til dem om du vil ha de heftige variantene (80ohm og 250ohm)

 

Solid tips! Kikket faktisk på disse før jeg gikk for de jeg har nå. Har til gode å lese en dårlig anmeldelse av disse. :) 

Lenke til kommentar

Er i samme situasjon som deg, bare at Sony headsettet kom etterpå.

Jeg har Sennheiser Momentum 2 som "hjemme headsett". Det har sunket en del i pris den siste tiden å får de for under 2000,- som jeg vil si gir veldig mye for pengene.

Ser at iPhone versjonen er på salg hos Dustin Home til 1090,-!

https://www.dustinhome.no/product/5010821687/momentum-20?ssel=false

Bra tips! :) 

 

Har du testet disse? Får gode anmeldelser ser det ut til. Liker designet veldig godt. Ser litt 'lettere' ut enn Beyer 770.

 

Hva menes med iPhone versjon?

Lenke til kommentar

Synes fremdeles Audio Technica ATH-M50x er et meget godt kjøp. Grei komfort og veldig god og detaljert lyd. Dette er originalt en hodetelefon designet for studio-bruk. 50-varianten er den som har fått litt loudness-kurve for å ikke være kjedelig, mens 40 er den som er flat frekvensrespons-messig hvis du vil at ting skal høres mest mulig korrekt ut.

 

Takk for tipset! Ser også veldig aktuelle ut. :)

Lenke til kommentar

Bra tips! :)

 

Har du testet disse? Får gode anmeldelser ser det ut til. Liker designet veldig godt. Ser litt 'lettere' ut enn Beyer 770.

 

Hva menes med iPhone versjon?

Har de selv, veldig fornøyd.

iPhone versjonen har fjernkontroll på kabelen som er beregnet på iPhone, vet ikke om det fungerer på en Android, men det er kabel man lett kan ta av så mulig Android kabelen kan kjøpes separat.

 

Har hatt de i tre-fire år tror jeg. Betalte 3200,- for de da, syns de var verdt det, så for 1000,- er det helt klart ett godt kjøp.

Lenke til kommentar

Har de selv, veldig fornøyd.

iPhone versjonen har fjernkontroll på kabelen som er beregnet på iPhone, vet ikke om det fungerer på en Android, men det er kabel man lett kan ta av så mulig Android kabelen kan kjøpes separat.

 

Har hatt de i tre-fire år tror jeg. Betalte 3200,- for de da, syns de var verdt det, så for 1000,- er det helt klart ett godt kjøp.

 

Leste forrige post litt fort. Du skrev jo det! :) 

 

Anyway. Takk for bra svar. Tror kanskje jeg bare går for de. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...