Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gamingbærbar pc fra Multicom overopphetes fort


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har egentlig alltid slitt litt med dette, men det er bare nylig jeg har begynt å spille på pc igjen. Merker at pcen blir veldtig fort varm selv om CPU bare er 50-60% belastet og RAM er belastet på 60-70%. Tar ca 30-60 min så slår pcen seg av.

 

Jeg skrudde opp laptopen i dag for å tørke den for støv, men det var så og si ingenting. 

 

Men jeg har lagt merke til at det er svart-/sviemerker på kobberelementet. 

Er dette kanskje tegn på varmegang?

 

67534008_2355199708029527_33200956105639

 

 

 

Jeg har også dessvere klart å knekke 2 av 4 skruer nå jeg skulle løsne på CPU for å byttet kjølepasta.

Noe som har noen tips for å få dem ut? Eller holder det kanskje med to skruer som holder den på plass?

 

 68417240_2053521428288241_22227284728437

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kunne jo reklamert på denne iom at kjøleløsningen ikke funker til det den er beregnet for.

Men inngrepet ditt har kanskje satt en stopper for å få reklamasjon godtatt.

 

Det vil antagelig ikke holde med to i stedet for fire skruer. Resultatet og varmeoverføring vil ytterligere svekkes.

Å ødlegge 2 skruer burde ikke være så vanskelig å måtte kjøpe nye skruer, men multicom kan ta betalt for jobben så det kan bli dyrt, anbefaler å få det fikset før cpuen eller hovedkortet ryker, siden det ender ennå dyrere. Er en grunn for det er 4 skruer.

 

Men merker selv multicom ikke er særlig god på reprasjoner ikke regn med billig reprasjon eller god kundeservice derfra, de mener tempraturer på 80-90 grader er helt normalt på laptopene dems, tydlignok billig kjølepasta og vifter.

Lenke til kommentar

Du kan prøve et par forskjellige ting. Det enkleste er å bruke en liten gummistrekk-bit mellom toppen av skrueresten og gjerne en torx-bit som du presser ned for mest mulig kontakt for å bedre grep og så prøve og skru ut med.

 

Et annet alternativ er å prøve å lime på enten toppen av skruen eller noe du kan få moment med for å skru ut skruresten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke noe problemer med å kjøpe nye skruer, men det sitter jo fortsatt to skruer med knekte hoder der jeg skal de nye da. 

Det er også mulig å borre i den gamle skruen med et tynt metallbor, og se om du får lurt nedi en liten grisepikk og dermed skru ut restene.

Sålenge det ikke er rust tilstede (sjelden i pc'er) skal det normalt ikke så mye til før den løsner. Har du liten erfaring med slik kan det være greit å spørre en venn. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...