Gå til innhold

SAMLETEST: Billige 1660 Ti-laptoper med rask skjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4000 kroner i prisforskjell mellom "testvinneren" og Nitro 7. Å det er uten Windows. Så 5000 kroner ekstra. Nitro 7 vinner denne.

 

Om du leser teksten under Nitro 7 ser du at de påstår at den skiller seg med 1000 kroner, dette tyder på at de baserer vurderingen på prisene da de fikk den inn på test (som var 14995 fram til 31. juli) så de baserer seg på gammel informasjon. Bra du snappet opp dette, dersom 11995 blir fast pris bør det være grunnlag for å endre karakteren.

Lenke til kommentar

Tenker på overskriften.... 16000 er ikke en rimelig bærbar.

Hei!

 

For en bærbar med denne typen grafikk, skjerm og prosessor må det kunne sies å være relativt rimelig. Det finnes tross alt modeller med det raffeste der ute til godt over 30 000 og 40 000 kroner.

 

– Torstein

Endret av Torstein Norum Bugge
Lenke til kommentar

Om du leser teksten under Nitro 7 ser du at de påstår at den skiller seg med 1000 kroner, dette tyder på at de baserer vurderingen på prisene da de fikk den inn på test (som var 14995 fram til 31. juli) så de baserer seg på gammel informasjon. Bra du snappet opp dette, dersom 11995 blir fast pris bør det være grunnlag for å endre karakteren.

Hei!

 

Elkjøps tilbud på 11995 varer ut august, og er følgelig ikke en fastpris – kun et tilbud. Vi visste om at dette tilbudet ville komme, men vi kan aldri ta hensyn til tilbud i våre tester. 

 

– Torstein

Lenke til kommentar

Hadde du giddet å teste Asus maskinen med en ekstra ram brikke i dual channel ville du funnet ut at det ikke er cpuen som gir dårlig fps. Ikke at vi tilgir asus for å selge laptop med singel rambrikke, men å skylde på cpu blir helt feil. Sett i en ekstra rambrikke og prove me wrong

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde du giddet å teste Asus maskinen med en ekstra ram brikke i dual channel ville du funnet ut at det ikke er cpuen som gir dårlig fps. Ikke at vi tilgir asus for å selge laptop med singel rambrikke, men å skylde på cpu blir helt feil. Sett i en ekstra rambrikke og prove me wrong

 

Nå har Asus maskinen i testen (ifølge linken) 16gb ram, mens hp maskinen har 8gb.

Mener du at Asus maskinen har noe feil her?

Begge med 2666mhz ddr4.

 

For om man ser på grafene ser man at CPU ytelsen til Asus er lavere, men temperaturen er også lavere.

Noe som tyder på at den ikke klokker CPU'en like kraftig.

Lenke til kommentar

 

Hadde du giddet å teste Asus maskinen med en ekstra ram brikke i dual channel ville du funnet ut at det ikke er cpuen som gir dårlig fps. Ikke at vi tilgir asus for å selge laptop med singel rambrikke, men å skylde på cpu blir helt feil. Sett i en ekstra rambrikke og prove me wrong

 

Nå har Asus maskinen i testen (ifølge linken) 16gb ram, mens hp maskinen har 8gb.

Mener du at Asus maskinen har noe feil her?

Begge med 2666mhz ddr4.

 

For om man ser på grafene ser man at CPU ytelsen til Asus er lavere, men temperaturen er også lavere.

Noe som tyder på at den ikke klokker CPU'en like kraftig.

Er ikke antall GB. Er hvorvidt ramen er satt opp. Feks så har Asus maskinen 1 stk ram brikke på 16gb aka singel channel ram. Skal jeg tippe så har HP maskinen kun 1 stk ram også. Jeg eier maskinen til Asus, satt i 1 stk ekstra brikke. Da har jeg like god spill ytelse som den beste maskinen her.

Link her : https://m.youtube.com/watch?v=lNcuLphasDM&t=4s

Lenke til kommentar

 

Om du leser teksten under Nitro 7 ser du at de påstår at den skiller seg med 1000 kroner, dette tyder på at de baserer vurderingen på prisene da de fikk den inn på test (som var 14995 fram til 31. juli) så de baserer seg på gammel informasjon. Bra du snappet opp dette, dersom 11995 blir fast pris bør det være grunnlag for å endre karakteren.

Hei!

 

Elkjøps tilbud på 11995 varer ut august, og er følgelig ikke en fastpris – kun et tilbud. Vi visste om at dette tilbudet ville komme, men vi kan aldri ta hensyn til tilbud i våre tester. 

 

– Torstein

Jeg hadde mine mistanker om at det var snakk om tilbudspris og jeg er enig i at tester ikke skal ta utgangspunkt i midlertidig pris. Det slår meg som et knallgodt kjøp til prisen i August da.

 

Takk for svar, det er veldig bra dere følger med i kommentarfeltet slik at slike misforståelser kan korrigeres.

Lenke til kommentar

Må si at det er rimelig tankeløst av "tek" å ikke legge merke til at taperene har begge single channel ram, og heller skylder på CPU som årsak. Burde kanskje i det minste nevne, om ikke teste at det er en grundig forskjell i minnebåndbredde på maskinene de sammenligner.

 

Hei!

 

Jeg nevner dette i spesifikasjonslisten, og er klar over det – men det er et svært lite fåtall brukere som faktisk har et ønske om eller kunnskapen til å installere en (korrekt) ekstra brikke selv. Derimot er jeg enig i at jeg kunne påpekt det nøyere i testen, og det er derfor lagt inn et lite avsnitt i ytelsesdelen der vi nevner single channel-problemet nå :-)

 

 

– Torstein

Lenke til kommentar

 

 

Om du leser teksten under Nitro 7 ser du at de påstår at den skiller seg med 1000 kroner, dette tyder på at de baserer vurderingen på prisene da de fikk den inn på test (som var 14995 fram til 31. juli) så de baserer seg på gammel informasjon. Bra du snappet opp dette, dersom 11995 blir fast pris bør det være grunnlag for å endre karakteren.

Hei!

 

Elkjøps tilbud på 11995 varer ut august, og er følgelig ikke en fastpris – kun et tilbud. Vi visste om at dette tilbudet ville komme, men vi kan aldri ta hensyn til tilbud i våre tester. 

 

– Torstein

Jeg hadde mine mistanker om at det var snakk om tilbudspris og jeg er enig i at tester ikke skal ta utgangspunkt i midlertidig pris. Det slår meg som et knallgodt kjøp til prisen i August da.

 

Takk for svar, det er veldig bra dere følger med i kommentarfeltet slik at slike misforståelser kan korrigeres.

Hyggelig at du setter pris på oppfølgingen! Acer-maskinen er definitivt et godt kjøp uansett, men spesielt nå i august.

 

– Torstein

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...