Gå til innhold

Alan Wake og For Honor er gratis på PC nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tull. Problemet her er folk som har blitt inngrodd i en butikk som nærmest har hatt monopol i årevis.

 

Eller hva om problemet ikke er så svart hvitt og det er problemer på begge sider av saken? 

 

Ja, Steam har hatt et nærmest monopol og det er jeg enig i at det er et problem over lengre tid. Men den er fortsatt den desidert beste launcheren som finnes. Hvis man ser på det rent funksjonelt så ville nok alle valgt Steam selv om alle spill fantes på alle launchere.

 

Konkurranse trengs, men å løse det med kun ekslusivitets-avtaler er ikke bra. Det gjør det verre for forbrukere. Epic Game Store er en ELENDIG tjeneste som mangler sikkert hundrevis av ting for å faktisk konkurrere. Selv Origin (en annen konkurrent til Steam som er ganske stor) er mye lettere å drive med. Uplay og Battle.net/Blizzard er også utfordrere som mange har installert.

 

Jeg sier velkommen til EGS hvis de lager et produkt som er verdt å bruke. Lokk heller spillere dit med lavere priser eller bedre tjenester. Ikke tving de dit med ekslusivitets-kontrakter. Det blir som konsoll-ekslusive spill bare enda teitere.

? Det gjør det jo bedre for forbrukere, de gir vekk mange gratis spill.

Lenke til kommentar

Sier seg selv at for å få stor nok markedsandel så må en gjør noe mer en å lansere en ny butikk. Epic gjør akkurat det dem må gjøre slik markedet er idag med Steam. Epic Store mangler noe funksjonalitet men ingenting som gjør det til en dårligere opplevelse å kjøpe og spille spill via tjenesten.

 

Men nå er vi jo godt inn i generasjonen med fake outrage kultur så en får bare bite seg i leppa og se en annen vei.

 

Ja, det sier seg selv. Men det er forskjellige måter å gjøre det på. Tror du folk hadde reagert slik som de brukte en god gammaldags taktikk som, hold deg fast, lavere pris? Gå i front med at de tilbyr spill til en hyggelig pris, fremfor det du mener de "må" gjøre. Og poache utgivere til å gi ut spill eksklusivt til deres klient. Det mangler riktignok "noe" funksjonalitet 4MMNPuHSJMGikghCAHgc4M-650-80.png

 

Men det er ikke så farlig, og ingen av disse går vel utover spillopplevelsen. (helt til du må formatere og mister all progresjonen i alt du har av spill etc.) Ja, de ruller ut cloud saves til noen få games og blir sikkert bedre. Men slik det er nå, så er det bare håpløst. Men nå tilhører jeg jo en "fake outrage kultur", og vi klager jo over alt mulig rart. Her kan du se roadmap til epic, hva de tror de skal klare innenfor gitte rammer: https://trello.com/b/GXLc34hk/epic-games-store-roadmap

Ifølge pcgamesn.com: "The trouble is, this roadmap was originally posted back in March and those features have not budged – so all of the mid-term goals should be well on their way to completion by now, but they’re still marked as not due for 4-6 months."

 

For MIN del er det ikke verdt å være bruker av en sånn tjeneste selv om jeg får noen spill gratis, når jeg er fundamentalt uenig i alt annet de driver med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tull. Problemet her er folk som har blitt inngrodd i en butikk som nærmest har hatt monopol i årevis.

 

Eller hva om problemet ikke er så svart hvitt og det er problemer på begge sider av saken? 

 

Ja, Steam har hatt et nærmest monopol og det er jeg enig i at det er et problem over lengre tid. Men den er fortsatt den desidert beste launcheren som finnes. Hvis man ser på det rent funksjonelt så ville nok alle valgt Steam selv om alle spill fantes på alle launchere.

 

Konkurranse trengs, men å løse det med kun ekslusivitets-avtaler er ikke bra. Det gjør det verre for forbrukere. Epic Game Store er en ELENDIG tjeneste som mangler sikkert hundrevis av ting for å faktisk konkurrere. Selv Origin (en annen konkurrent til Steam som er ganske stor) er mye lettere å drive med. Uplay og Battle.net/Blizzard er også utfordrere som mange har installert.

 

Jeg sier velkommen til EGS hvis de lager et produkt som er verdt å bruke. Lokk heller spillere dit med lavere priser eller bedre tjenester. Ikke tving de dit med ekslusivitets-kontrakter. Det blir som konsoll-ekslusive spill bare enda teitere.

Par ting.

1. Epic driver ikke kun med eksklusivitetsavtaler. Det er jo denne saken et bevis på.

 

2. Hvordan er det mer «teit» at du kan laste ned en gratis launcher fremfor å kjøpe en konsoll til 3-4000 kroner?

Lenke til kommentar

Smart, men er strengt tatt unødvendig å matte gjøre.

 

Har vært på Steam siden dem startet og iløpet av dem 14 årene så har jeg hatt bruk for save filer 1-2 ganger. Samme med PS3 og PS4 ale disse årene. "Kjekt å ha" men en har sjeldent til aldri egentlig bruk for det. Om en ikke sitter på skikkelig uheldig hardware selvfølgelig...noen er jo mer uheldig en andre osv. 

Lenke til kommentar

Har vært på Steam siden dem startet og iløpet av dem 14 årene så har jeg hatt bruk for save filer 1-2 ganger. Samme med PS3 og PS4 ale disse årene. "Kjekt å ha" men en har sjeldent til aldri egentlig bruk for det. Om en ikke sitter på skikkelig uheldig hardware selvfølgelig...noen er jo mer uheldig en andre osv.

Fin anektode. Jeg kan komme med en motsatt en. Jeg har brukt det MANGE ganger. Om du avinstallerer et spill og så vil spille igjen? Ja da kan du fortsette der du var. Stor forskjell. Slipper å måtte lage egne kopier av save-gamet. Det har jeg gjort både på Xbox og PC mange ganger.

 

Når du formulerer det slik: "en har sjeldent til aldri egentlig bruk for det", så sier du at din erfaring gjelder for alle.

 

Garantert mange som har brukt det enda mer enn meg også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Smart, men er strengt tatt unødvendig å matte gjøre.

 

Har vært på Steam siden dem startet og iløpet av dem 14 årene så har jeg hatt bruk for save filer 1-2 ganger. Samme med PS3 og PS4 ale disse årene. "Kjekt å ha" men en har sjeldent til aldri egentlig bruk for det. Om en ikke sitter på skikkelig uheldig hardware selvfølgelig...noen er jo mer uheldig en andre osv. 

Selv har jeg hatt bruk for cloud save mye. Både steam og ps4. Om du fortsetter å tale mot dette så er du veldig lett gjennomskuelig. Vanligvis hopper du ganske ukritisk gjennom taket for alt mulig, merkelig om dette skulle være det du ikke bryr deg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...