Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Virker som at bluetooth driver restarter flere ganger i minuttet.


Anbefalte innlegg

Bygde ny pc for noen uker siden og alt har funket bra helt til i dag. Har en bluetooth mus, og tidligere i dag når jeg slo på pcen, så virker det som at bluetooth driveren restarter seg hver gang jeg prøver å bevege den, så funker den en stund, men med en gang jeg stopper musen, for eksempel for å skrive, og så begynner å bruke musen igjen, så hører jeg den windows-lyden om at noe ble koblet ut, så må jeg vente flere sekunder før jeg kan bruke den igjen. Når jeg går inn på nettverkstilkoblinger, så ser jeg at bluetoothen forsvinnner fra lista, og dukker opp igjen med en gang jeg prøver å bevege på musen.

 

Jeg reinstallerte bluetooth-driveren, og det hjalp helt til pcen gikk i hvilemodus, da kom samme problemet igjen.

 

Jeg har en MX master som er noen år gammel, og jeg har koblet den med bluetooth til maskinen, altså jeg bruker ikke chippen som fulgte med da den har jeg mistet. 

 

Hovedkortet mitt, et msi X570 Pro carbon har wifi og bluetooth integrert, og det er den bluetoothen jeg bruker.

 

Har ellers Ryzen 7 3700X, Msi RTX 2070 Super, og 32 gb Corsair vengeance ram. 

 

Har ikke endret på noe innstillinger, og har aldri opplevd dette problemet før. Har en billig kablet datamus, og opplever ikke samme problem med den.

 

Vis jeg jobber for å hele tiden holde musen i bevegelse så stopper den ikke opp.

 

Noen ide om hva problemet er?

Endret av CME
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde nå å koble til min PS4 stikke, da jeg ofte spiller med den. Den har aldri vært et problem før, men nå når jeg kobler den til, så slutter ikke datamusen å virke, men musen lagger veldig. Med en gang jeg slår av stikka, så lagger ikke musa lengre, men får problemet over.

Lenke til kommentar

Oppdater driverene til bluetooth brikkesettet til hovedkortet. Forandre litt på plasseringen av wifi/bluetooth antennene til hovedkortet. Prøv med wifi 2.4ghz disablet (kjør kun 5Ghz) for å eliminere interferens.

I enhetsbehandlig på relevante og Bluetooth enheter fjern avkrysningen for «turn off device to save power»

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå funket det fint i noen dager, men ser nå at problemet kommer når pcen har vært i sleepmode, og eneste måten å fikse det på er å fjerne bluetooth-driveren og innstallere den på nytt. 

 

Driveren har jeg oppdatert. Virker ikke som at det er et problem med antenna. Vet ikke hvordan jeg slår av 2.4GHz, men litt rart at det funker perfekt helt til pcen går i sovemodus. Det er ingen plasser hvor jeg kan krysse/avkrysse for "turn off device to save power".

 

Jeg kan leve med problemet, men er grusomt irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...