Gå til innhold

Tesla inkluderer igjen gratis superlading for Model S og X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

S/X har vel solgt relativt dårlig i 2019 sammenlignet med de siste par-tre årene, så det hjelper kanskje noe på salget. Personlig tror jeg det må en større "refresh" til før det svinger opp igjen, tror ikke fri supercharging er en dealbreaker.

Mange som snusa på model S gikk vel heller for Model 3, noe som stoppa salget litt.

 

Tesla var jo veldig beskjedne med 0-100 tidene på Model 3 i starten og for at S fortsatt skulle være flaggskipet deres.

Lenke til kommentar

 

S/X har vel solgt relativt dårlig i 2019 sammenlignet med de siste par-tre årene, så det hjelper kanskje noe på salget. Personlig tror jeg det må en større "refresh" til før det svinger opp igjen, tror ikke fri supercharging er en dealbreaker.

Mange som snusa på model S gikk vel heller for Model 3, noe som stoppa salget litt.

 

Tesla var jo veldig beskjedne med 0-100 tidene på Model 3 i starten og for at S fortsatt skulle være flaggskipet deres.

Ja det er garantert en av grunnene til at det har stoppet opp. For min del passer ikke M3 hverken smak eller bruksområde. Føles bl.a. "feil" å gi 900K for en bil med gammel batteriteknologi når billigutgaven (M3) er mye bedre. Jeg bytter iallefall ikke ut min 2015 P85D før det kommer noe nytt på den fronten. At man skal spare 100 kr for hver supercharging med fri SC er som en pølse i slaktetiden. Da er jeg mer opptatt av god tilgang til SC uten ladekø og betaler mer enn gjerne en hundrings for den strømmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette pluss mega lav rente(som en form for kampanje) vill nok få fart på salget av S/X igjen.

Nok et desperat trekk for å holde liv i utdøende biler.

Rart de ikke bare kan skru ned prisen som er det alle andre gjør når de sliter med salget, pris og egenskaper står helt tydelig ikke i forhold til hverandre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er vel på en måte utdatert i forhold til Model 3 som har bedre batterier med bedre styring og slikt.

 

Men langt fra utdatert når man se på hva konkurentene leverer....

 

Og dermed ikke utdøende på lang tid.

Utdøende og utdatert er litt for forskjellige konsepter til å mikse sammen.

Jeg opplever at Model S har blitt oppgradert tilstrekkelig hyppig gjennom levetiden sin til å være svært moderne.

At de sist nå oppgraderte drivlinjen gjør den mer avansert enn hva de andre klarer å hamle opp med, og når de får orden på volumproduksjonen av 2170-cellene vil Model S og X bli overlegne i enda flere år fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

S/X har vel solgt relativt dårlig i 2019 sammenlignet med de siste par-tre årene, så det hjelper kanskje noe på salget. Personlig tror jeg det må en større "refresh" til før det svinger opp igjen, tror ikke fri supercharging er en dealbreaker.

 

Enig. Tror også at gjeninnføring av 75 kW batteri også hadde hjulpet mye. Det var jo den helt klart mest populære, og av god grunn spør du meg.

Lenke til kommentar

Utdøende og utdatert er litt for forskjellige konsepter til å mikse sammen.

Jeg opplever at Model S har blitt oppgradert tilstrekkelig hyppig gjennom levetiden sin til å være svært moderne.

At de sist nå oppgraderte drivlinjen gjør den mer avansert enn hva de andre klarer å hamle opp med, og når de får orden på volumproduksjonen av 2170-cellene vil Model S og X bli overlegne i enda flere år fremover.

Jo sant, tenkte mere på de modellene som er i salg nå.

 

Regner med Model S med 2170 blir helt konge!

Lenke til kommentar

S/X har vel solgt relativt dårlig i 2019 sammenlignet med de siste par-tre årene, så det hjelper kanskje noe på salget. Personlig tror jeg det må en større "refresh" til før det svinger opp igjen, tror ikke fri supercharging er en dealbreaker.

Vet ikke helt jeg.

De solgte 17k Model S i Q2 2019 som er helt på linjene tidligere år: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_S#/media/File%3AGlobal_sales_Tesla_Model_S_by_quarter.png

 

 

Dette til tross av Model 3 og stadig flere såkalte Teslakillers som kommer inn på markedet.

Lenke til kommentar

Godt mulig at salget har stoppa opp for S og X og at tesla difor kjører på med gratis superlading for å auke salget. Men den dagen di fjerner gratis superlading vil salget igjen avta og den negative opplevelsen av at man ikkje fekk det andre fekk med på kjøpet vil gi dårlig PR. Er difor tvilande til strategien i det lange løp. Kanskje like greit for tesla å innsjå at S og X treng gratis superlading for å være kjøpbare for fleire.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...