Gå til innhold

NTSC CD i PAL region PS2


Venuckt

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har gått litt tilbake i tid og vurderer å kjøpe noen spill til PS2. De aller fleste billige er NTSC og ikke PAL slik som er standaren i Norge tydeligvis. Jeg kan ingenting om dette. Jeg har jo en ganske ny TV, så lurer på om det vil fungere med NTSC spill. 

 

Har det noe å si om det er NTSC eller PAL? 

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er det noe jeg enkelt kan gjøre slik at det fungerer?

Så vidt jeg vet er det ikke noe enkelt du kan gjøre. Du kan chippe PS2en, eller rippe spillene fra CD, konvertere dem til PAL, og brenne dem på nytt.

 

Jeg vet ikke hva du mener med enkelt, men regner ikke med du har peiling på disse metodene, siden du spør her.

Lenke til kommentar

PS2 så vidt jeg husker hadde DVD spiller, og kunne spille av DVD-filmer. Hvis den er en Europeisk maskin, så vil den støtte NTSC farger, siden Japan benyttet dette hos seg, og var i samme region på DVD-filmer.

 

Om det da vil funke med CD vet jeg ikke, eller om de var sonesperret.

 

TVen din støtter NTSC garantert, hvis du ikke benytter en veldig gammel CRT.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det ikke noe enkelt du kan gjøre. Du kan chippe PS2en, eller rippe spillene fra CD, konvertere dem til PAL, og brenne dem på nytt.

 

Jeg vet ikke hva du mener med enkelt, men regner ikke med du har peiling på disse metodene, siden du spør her.

 

Den andre metoden der hørtes enklere ut. Er det bare å rippe CDen til en ISO, skaffe et program som konverterer den og så brenne den? 

 

EDIT: Er ikke slike disker beskyttet slik at de ikke kan overskrives?

EDIT2: Eller, jeg kan jo kjøpe blanke DVDer, men en helt vanlig "unchipped" ps2 kan vell spille slike CDer?

Endret av Venuckt
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er det ikke noe enkelt du kan gjøre. Du kan chippe PS2en, eller rippe spillene fra CD, konvertere dem til PAL, og brenne dem på nytt.

 

Skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg tror du blander med det at man kan rippe DVD-er fra en annen sone og brenne dem ut som den sonen man vil ha. Det er annerledes med spill. Uansett vil ikke en standard PS2 spille kopier.

 

Skal man chippe en PS2, i hvert fall slim, bør man ha tatt i en loddebolt før, så jeg anbefaler å se etter en ferdig chippet.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg tror du blander med det at man kan rippe DVD-er fra en annen sone og brenne dem ut som den sonen man vil ha. Det er annerledes med spill. Uansett vil ikke en standard PS2 spille kopier.

 

Skal man chippe en PS2, i hvert fall slim, bør man ha tatt i en loddebolt før, så jeg anbefaler å se etter en ferdig chippet.

Jeg ser en på finn selger "Free MCBoot Playstation 2 Minne Modifisering Kort". Leste litt på det, men forstår ikke helt hva som er greia. Er dette det som er en chippa eller modda ps2? Vil dette gjøre slik at jeg kan spille NTSC spill? 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...