Gå til innhold

En eller to hunder? Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei dere!

 

Kjæresten min og jeg er begge 20 år, og studerer til høsten.

Vi bor i en 50 kvadratmeter stor kjellerleilighet, utenfor byen - med flotte naturomgivelser.

 

Hittil har vi en liten, søt valp på 11 uker. Dette er en blandingsrase mellom Shih tzu og Yorkshire terrier - blandingen kalles for Shorkie.

Vi har sålangt eid den i sirka en måned.

 

Men så har tanken slått oss om å skaffe oss en hund nr. 2 - nemlig en working kelpie.

Vi tenker at fordelene er en litt større hund (jeg personlig liker de hundene som er noe større), selskap i hverandre når vi studerer/er borte, enda en firbeint venn som gir lykke.

Ulempene må vel være større kostnader, mer arbeid (?), vanskeligere med hundepass når vi ønsker ferie og diverse.

Kanskje er working kelpie en litt for energisk rase som krever for mye av oss, til tross for at vi er studenter?

 

Hva foreslår dere - har noen erfaringer? Hjelp oss!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Studentlivet og hund passer ikke sammen.

 

Jeg ser altfor mange folk som har hund, som ikke skulle hatt hund. Spesielt i byer. Bodde i første etasje for et år siden. I andre etasje bodde et studentpar med hund. Når de ikke var hjemme bjeffet den konstant, jeg mener type helt fra de gikk, til de kom hjem. Det er en skam, og dyreplageri.

 

Å ha hund er en livsstil (eller bør være), og det begrenser hva du kan gjøre i livet ekstremt (såfremt du er en ansvarlig eier). Et fåtall av de som har hund i dag, burde hatt lov til å ha hund.

 

Det begrenser også hvor du kan leie/eie/bo, så det er litt upraktisk frem til man har etablert seg.

 

Selv er jeg veldig glad i dyr og skulle gjerne hatt hund(er). Dessverre er min jobbsituasjon helt feil, og passer ikke med å være en ansvarlig hundeeier, så da må jeg avstå et par år til.

 

Når det er sagt, så kan det hende dere er kjempegode hundeeiere. Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...