Gå til innhold

EA vil fortsatt ikke satse på Nintendo Switch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Typisk arrogant holdning. 

 

Selvsagt vil kundene kjøpe produktene deres på Switch. Jeg ser jo for meg at Sims og andre passer svært bra på den plattformen. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Typisk arrogant holdning. 

 

Selvsagt vil kundene kjøpe produktene deres på Switch. Jeg ser jo for meg at Sims og andre passer svært bra på den plattformen. 

 

Jeg tror det er mange som kjøper spillet på Switch, selv om de eier det fra før på en annen plattform faktisk. Kjekt å ha det i bærbart, tilgjengelig format :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Typisk arrogant holdning. 

 

Selvsagt vil kundene kjøpe produktene deres på Switch. Jeg ser jo for meg at Sims og andre passer svært bra på den plattformen. 

 

Bombesikker på at om EA hadde gjort litt innsats og laget spill til Switch med en dose kvalitet, så hadde de blitt solgt. Og Sims til Switch hadde garantert blitt en suksess.

 

Lurer på om dette har litt å gjøre med den Wii U avtalen som det ikke ble noe av.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nok en gang viser EA at de ikke forstår markedet de jobber i. Hvordan i all verden kan de påstå at "Fans vil heller spille våre spill på andre plattformer" når de kun har FIFA og et gammelt indie-spill på Switch?

 

For min del er jeg glad for at de holder seg unna Switch. Foretrekker å ha spill med kvalitet framfor suprise-mechanic simulatorer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ene sekundet så hater folk EA. Det neste så blir en sint pga EA ikke vil satse på Nintendo Switch.....the magic of Switch?  :rofl:

 

Hadde det vært nok penger å tjene på å porte over spill til Switch så hadde EA gjort det. Det er tross alt EA vi snakker om her ikke sant? Dem elsker penger....

 

Ubisoft har nå endel spill på Switch og dem selger ikke spesielt bra selv med en brukerbase på 36,8 millioner...

 

kilde: Ubisoft reports full-year 2018-19 earnings figures

 

YLX3c4o.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ubisoft har få spill på Switch sammenlignet med øvrige plattformer. Switch er for svak til å kjøre spill som Assasins Creed Odyssey.

 

Når det gjelder EA er det ingen overraskelse at spill selger dårlig. For eksempel har Fifa-utgaven på Switch lite til felles med versjonene på PS4 og Xbox One. Det er kun dem som absolutt vil spille håndholdt som kjøper spillet, og dey er få som vil ofre moduser, funksjonalitet og grafikk av den grunn.

 

EA har nå gått tilbake til å utgi legacy-versjoner på Switch, dvs fjorårets spill med oppdaterte. spillerlisenser.

 

Jeg ser dessverre ikke lyst på multiplatform-spill til Switch fremover, med unntak av relanseringen av eldre og lite krevende spill. Når neste generasjon kommer ut til neste år vil det nærmest være slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ene sekundet så hater folk EA. Det neste så blir en sint pga EA ikke vil satse på Nintendo Switch.....the magic of Switch?  :rofl:

 

Hadde det vært nok penger å tjene på å porte over spill til Switch så hadde EA gjort det. Det er tross alt EA vi snakker om her ikke sant? Dem elsker penger....

 

Ubisoft har nå endel spill på Switch og dem selger ikke spesielt bra selv med en brukerbase på 36,8 millioner...

 

kilde: Ubisoft reports full-year 2018-19 earnings figures

 

YLX3c4o.jpg

 

Jeg kan kun snakke for meg selv her (åpenbart) men er ikke noe hat mot EA. Å jate et firma er egentlig ganske patetisk i seg selv, men kan være uenig med hva lederne i firmaet sine avgjørelser (nei, hater ikke dem i person heller ;) )

 

I FIFA tok de vekk flere moduser. Pluss at spillet ser ut som de portet den fra PS3 til Switch. Nå er ikke jeg noe fotball fan, men vet det er millioner av andre som er det og de vil ha kvalitet i spillene sine. Når folka i EA bestemmer seg å drite i det meste og tro at det er nok med vanvnene "EA" og "FIFA" på et cover for å selge, så tar de feil. Ja, Nintendo fansen og Switch eiere liker også kvalitet. Hvem skulle ha trodd, eh?

 

Vi vet alle sammen at Switch ikke kjører Anthem eller andre store og visuelle spill, men Switch selger som bare faen. Så EA burde invistere i Switch. Altså "bruk penger for å tjene penger". The Sims er et prakt eksempel, synes jeg. Om de hadde brukt litt tid på det, kunne de lage en veldig bra Switch versjon. Bruke touch screen i håndholdt modus for eksempel hadde blitt en fin bonus flere hadde satt pris på. Ta å sleng på ME triologien som Switchen kan kjøre lett.

 

Se på poteringen av Okami! Et spill som uansett har solgt alt for dårlig desverre (for et fantastisk spill) men der har du bevegelse, touch screen og normale kontrollere. Der gjorde de en innsants (uten om at jeg må bestille fra Japan om jeg vil ha fysisk, men det er nok ikke de som portet spillet sin feil. Der har vi ledelsen igjen).

 

Se på DOOM og Wolfenstein porteringen. Bethesda sier til og med at de er fornøyde med salgene.

 

CD Project Red fant ut at de ikke bare skal ha Witcher 3 til Switch, men at de skal ha hele spillet med DLC på en 32 GB cart... Sånne ting ber om støtte i følge meg ivertfall.

 

At de droppet støtten til Wii U er OK. Den solgte jo helt patetisk lite (Om du personlig liker den eller ei, er noe for deg) men Switch selger som bare fanden. Og det ER muligheter der, må bare vite at den ikke er det samme som PS4/XO/PC og med den lille innsatsen så kjøper folk det. Kvalitet er viktig.

 

Men så lurer jeg på at folka i EA er sure ennå PGA Origin-WiiU avtalen gikk til Helvete, men det for være konspirasjonsteori.

 

Så det, så! =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en stor del av EA sine spill som mest sannsynlig ikke ville være mulig å få over på switch.

 

Både med tanke på størrelse og grafikk.

 

Så å presse over noen eldre spill virker lite økonomisk, da tiden brukt på dette heller ikke ville hjelpe med nye spill.

Lenke til kommentar

Nok en gang viser EA at de ikke forstår markedet de jobber i. Hvordan i all verden kan de påstå at "Fans vil heller spille våre spill på andre plattformer" når de kun har FIFA og et gammelt indie-spill på Switch?

 

For min del er jeg glad for at de holder seg unna Switch. Foretrekker å ha spill med kvalitet framfor suprise-mechanic simulatorer.

 

Om man ser på innholdet i e store så spørs det om ikke EA faktisk hadde dratt opp snittkvaliteten. Mange elendige mobilspill der nå.

Lenke til kommentar

Hvor lenge skal de melke sims 4? Kom vel ut i 2014 ca og det kommer fortsatt innhold og det slippes stadig til nye plattformer. Ble lei etter 6-8 timer jeg etter release.

 

Du har sikkert hørt om Skyrim.

 

Så lenge det er penger å tjene på det så er det jo god bussines. Og skjønner ikke hva som er galt med å gjøre produktet sitt tilgjengelig for en større kundebase? Er tross alt et firma det her, målet er å ha en viss inntekt.

Så lenge de ikke lurer folk ved å påstå at spillet er mye bedre på en annen konsoll er det jo ikke noe problem

Lenke til kommentar

 

Hvor lenge skal de melke sims 4? Kom vel ut i 2014 ca og det kommer fortsatt innhold og det slippes stadig til nye plattformer. Ble lei etter 6-8 timer jeg etter release.

 

Du har sikkert hørt om Skyrim.

 

Så lenge det er penger å tjene på det så er det jo god bussines. Og skjønner ikke hva som er galt med å gjøre produktet sitt tilgjengelig for en større kundebase? Er tross alt et firma det her, målet er å ha en viss inntekt.

Så lenge de ikke lurer folk ved å påstå at spillet er mye bedre på en annen konsoll er det jo ikke noe problem

Sims 4 hadde sikkert solgt veldig bra på Switch. Har ikke spillt et Sims spill siden den første, men kan tenke meg at ikke alt for mye har forandret seg, så sikkert bra i små doser i dag og. Og så tror jeg neppe porteringen hadde kostet mye eller tatt sykt mye tid heller. Faktisk hadde Sims blitt lettjente penger for EA. Men åpenbart noe hat mot Nintendo her.

Lenke til kommentar

Sims 4 ser kanskje ikke ut som et spill som krever mye resurser men det gjør det. For at Sims 4 skulle kunne kjøres på Switch må spillet skaleres ned både i CPU og RAM bruk. Hvis man har 3-4 expansions pluss noen game packs og stuff packs, så bikker Sims 4 lett over 5 GB ram i vanlig 1080p. Switch har 3 GB tilgjengelig. Men den største flaskehalsen er CPU som er strømgjerrig. Tror ikke du hadde fått spilt i mange minutter hvis de ikke endrer spillet drastisk.

Lenke til kommentar

Sims 4 ser kanskje ikke ut som et spill som krever mye resurser men det gjør det. For at Sims 4 skulle kunne kjøres på Switch må spillet skaleres ned både i CPU og RAM bruk. Hvis man har 3-4 expansions pluss noen game packs og stuff packs, så bikker Sims 4 lett over 5 GB ram i vanlig 1080p. Switch har 3 GB tilgjengelig. Men den største flaskehalsen er CPU som er strømgjerrig. Tror ikke du hadde fått spilt i mange minutter hvis de ikke endrer spillet drastisk.

 

Å. Misforstå meg riktig her, jeg sa aldri at det bare var å trykke på en knapp og abrakadabra så er Sims 4 perfekt på Switch. Noe jobb hadde ligget bak. The Sims er nok ikke like krevnde som Star Wars spillene. De forventer jeg ikke på Switch. Men Doom, Wolfenstein, Warfra og til og med Motal Kombat 11 ble portet til Switch. De er selvfølgelig ikke så gode på Switch som på de sterkere platformene, men med litt innsats så er jeg 100% sikker på at EA kunne få Sims 4 til å funger passe bra på hybriden. Sannsynligvis mindre jobb enn de jeg akkurat nevnte og. Og spillet hadde sikkert solgt og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...