Gå til innhold

TEST: Ny Get box i skyen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meldte meg på testen, og har hatt denne i noen måneder nå. Målet var å bytte ut den gamle Micro boksen, og NVIDIA Shield til en boks. Men nei. BoXen er mye bedre enn den gamle mikro, og ca like rask som den. Men den nye er veeeeldig treg i forhold til den nå 4 år gamle Shielden (som forøvrig fikk oppgradering til Pie i går). Da tenker jeg på navigering i menyer og apper generelt. Så derfor er det fortsatt Shielden som blir brukt i 99% av tiden. Jeg har spurt i flere år nå, om det kommer en AndroidTV port av Get appen så man kan skrote dekodere totalt, men det skjer jo aldri virker det som. Android appen er jo der og funker veldig fint, så kan ikke ta så mange timer å lage en AndroidTV versjon.

Lenke til kommentar

"Litt snodig er det da at de har funnet plass til en egen knapp for å hente opp Netflix-appen."

 

Dette er et krav fra Netflix for at boksen skal bli godkjent. Netflix sertifiserer alle Android TV-enheter for at de skal kunne spille av deres innhold. Hvis du går i innstillinger på boksen ser du at den har sin egen Netflix-ESN.

 

Uten dette vil ikke boksen kunne spille av innhold fra Fetflix, hverken i appen eller via Chromecast.

 

Har for øvrig testet boksen i noen måneder selv og med unntak av noe treghet til tider er det etter min mening markedets beste TV-dekoder.

Åpen enhet med google play store og Chromecast, er ikke mange TV-dekodere man kan installere Kodi og Plex på.

 

Smart trekk av Get å velge Android TV, i motsetning til Altibox som har lagd en frankenstein-boks med modifisert versjon av Android for mobiler tilpasset TV.

Endret av petrus764
Lenke til kommentar

"Litt snodig er det da at de har funnet plass til en egen knapp for å hente opp Netflix-appen."

 

Dette er et krav fra Netflix for at boksen skal bli godkjent. Netflix sertifiserer alle Android TV-enheter for at de skal kunne spille av deres innhold. Hvis du går i innstillinger på boksen ser du at den har sin egen Netflix-ESN.

 

Uten dette vil ikke boksen kunne spille av innhold fra Fetflix, hverken i appen eller via Chromecast.

 

 

Dette stemmer ikke. Ja, Netflix sertifiserer bokser, utstyr og TVer som har Netflix-appen installert. Men om en boks ikke blir sertifisert så betyr ikke det at det ikke er mulig å spille av Netflix på den.

 

Så lenge du har android så kan du spille av Netflix uten problemer og uten sertifisering.

 

Sertifiseringen er der bare for at Netflix kan si at: "Denne boksen gir en god Netflix-opplevelse", og da får produsentene bruke Netflix i markedsføringen og plassere den Netflix-knappen på fjernkontrollen.

Lenke til kommentar

"I tillegg har vi i testperioden merket at det går tregere og tregere, helt til vi tar en omstart. Litt som hvilken som helst PC, altså."

 

Altså, dette er en ganske gammel og utdatert tanke om PCer. Kan ikke si at jeg har vært borti noe slikt etter Windows Vista.

 

Dette skyldes mest sannsynlig programvare som ikke er optimalisert skikkelig og som fører til minnelekasje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva med opptak og start på nytt av programmer i f.eks Viasat Sport? Er dette nå løst? Det var en lisensproblematikk tidligere som gjorde at man ikke hadde lov til å tilby dette for disse kanalene på den forrige sky-løsningen (med Get Micro). Det var altså greit å gjøre det på fast linje men ikke i sky-løsning! Så da gikk i hvert fall jeg tilbake til Getbox II og den har jeg til dette er løst. Nå funker den i hvert fall.

Lenke til kommentar

Dette stemmer ikke. Ja, Netflix sertifiserer bokser, utstyr og TVer som har Netflix-appen installert. Men om en boks ikke blir sertifisert så betyr ikke det at det ikke er mulig å spille av Netflix på den.

 

Så lenge du har android så kan du spille av Netflix uten problemer og uten sertifisering.

 

Sertifiseringen er der bare for at Netflix kan si at: "Denne boksen gir en god Netflix-opplevelse", og da får produsentene bruke Netflix i markedsføringen og plassere den Netflix-knappen på fjernkontrollen.

 

Det stemmer ikke for Android TV. Android TV er ikke vanlig Android. Du kan ikke spille av Netflix-innhold på Android TV uten at enheten er sertifisert. Det var derfor getboxen ikke kunne spille av netflix-innhold før tidligere i juni når sertifiseringen endelig kom på plass. 

 

Du finner ikke engang appen i play store, og om du skulle sideloade APKet for Android TV-versjonen på en Android TV-boks så vil du ikke få koblet til tjenesten så lenge boksen ikke er sertifisert. Du får heller ikke chromecastet netflix-innhold til boksen hvis ikke sertifisering er på plass.

 

Mange blander Android og Android TV fordi det selges så mange kinabokser som "android tv box", men disse kjører modifiserte versjoner av mobilutgaven av android, ikke Android TV.

Endret av petrus764
Lenke til kommentar

Det stemmer ikke for Android TV. Android TV er ikke vanlig Android. Du kan ikke spille av Netflix-innhold på Android TV uten at enheten er sertifisert. Det var derfor getboxen ikke kunne spille av netflix-innhold før tidligere i juni når sertifiseringen endelig kom på plass.

 

Du finner ikke engang appen i play store, og om du skulle sideloade APKet for Android TV-versjonen på en Android TV-boks så vil du ikke få koblet til tjenesten så lenge boksen ikke er sertifisert. Du får heller ikke chromecastet netflix-innhold til boksen hvis ikke sertifisering er på plass.

 

Mange blander Android og Android TV fordi det selges så mange kinabokser som "android tv box", men disse kjører modifiserte versjoner av mobilutgaven av android, ikke Android TV.

Aah, da skjønner jeg hva du mente. Så rett og slett en måte for Netflix å sikre at DRM er til stede til en hver tid da.

Lenke til kommentar

Aah, da skjønner jeg hva du mente. Så rett og slett en måte for Netflix å sikre at DRM er til stede til en hver tid da.

Mer enn det, de kunne bare sjekket etter widevine l1-støtte for å vite om drm er på plass. Dette er kun fordi netflix er så store at de vet de kan gjøre det.

 

De fjernet nylig airplay-støtte også fordi apple ikke ga de nok informasjon om enheten innholdet ble spilt av på. Selv om det er litt deilig at apple får kjenne litt på sin egen medisin, de bruker ofte samme taktikk selv tross alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Vi kommer derfor til å oppfordre flest mulig til å oppgradere fremover. Men vi skal ikke tvinge noen som er fornøyd med det de allerede har til å bytte, sier han."

 

Jasså? Høres ut som dere skal fremstille dere som "snille". Dere unnlater å si at jeg må betale 500kr etableringsgebyr i tillegg til 99kr mnd for denne. Hvorfor dere ikke oppgraderte boretslagsavtaler til å inkludere denne er bare tullete. Jeg skulle gjerne ha oppgradert, men ikke til den blodprisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det stemmer ikke for Android TV. Android TV er ikke vanlig Android. Du kan ikke spille av Netflix-innhold på Android TV uten at enheten er sertifisert. Det var derfor getboxen ikke kunne spille av netflix-innhold før tidligere i juni når sertifiseringen endelig kom på plass.

 

Du finner ikke engang appen i play store, og om du skulle sideloade APKet for Android TV-versjonen på en Android TV-boks så vil du ikke få koblet til tjenesten så lenge boksen ikke er sertifisert. Du får heller ikke chromecastet netflix-innhold til boksen hvis ikke sertifisering er på plass.

 

Mange blander Android og Android TV fordi det selges så mange kinabokser som "android tv box", men disse kjører modifiserte versjoner av mobilutgaven av android, ikke Android TV.

Aah, da skjønner jeg hva du mente. Så rett og slett en måte for Netflix å sikre at DRM er til stede til en hver tid da.

Du får ikke spilt full HD og 4K etc. Bare 720p. Det var da jeg testet med en kinaboks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...