Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lei av og aldri ha flaksen med meg når det gjelder damer.


Anbefalte innlegg

Jeg er en som aldri har hatt flaksen med meg når det gjelder damer. Og jeg merker at det går utover hvordan jeg har det generelt. Jeg har mange venner og et liv på stell ellers, men klarer liksom ikke finne noe særlig glede i dette lenger. Jeg er nå snart 29 år og har aldri vært i et forhold.

 

Jeg får meg noen ligg, av og til en sjelden gang også med jenter jeg faktisk liker, men hver gang viser det seg at jeg har lagt mer i det enn hva de gjør. At interessen kanskje ikke var så stor alikevel og at det bare var omstendighetene rundt som gjorde at vi endte opp med å ha en liten greie for en kort periode før jeg ender opp med å sitte igjen såret.

 

Jeg føler liksom at det burde klaffet minst en gang da, før jeg blir 30 liksom.. Er ikke sånn at jeg er klein forran jenter heller.

Vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden, men jeg kjenner bare at jeg begynner å bli litt trøtt på livet. Jeg har vel brukt de siste 10 årene på å prøve å jobbe med dette men kommer aldri noen vei. Sånn det er nå så skulle jeg nesten ønske å ikke leve lenger... Det hjelper ikke at flere av mine nærmeste kompiser nesten sliter med motsatt problem, at damene bare detter ned i fanget på dem og at de heller sliter med å bli kvitt dem...

 

Anonymous poster hash: c2eb9...67a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er en type som ikke trives alene.

Jeg har det best når jeg har en kjæreste og bestevenn i en og samme person. Sånn har det stort sett vært for meg hele livet.

Jeg hadde én kjæreste hele ungdommen og siden dengang hatt årelange forhold med forskjellige med noen korte flings innimellom.

 

Hvordan treffer du kvinnfolk?

Jeg er ikke helt en tilhenger av å tilfeldig møte partnere når jeg leter etter en fast. Da treffer man stort sett noen tilfeldige hvor igjen tilfeldighetene lå til rette for at dere passer sammen akkurat der og da, men på sikt har man ikke samme prioriteringer eller personlighet og da blir det utfordringer i lengden hvor én av partene vanligvis ender med å bli såret.

 

Man har selvfølgelig aldri noen garanti for noe som helst, men jeg sverger til nettdating hvor man med større treffsikkerhet kan finne noen med samme interesser og som er ute etter det samme som deg selv.

 

Jeg er også veldig frempå og ærlig med mine intensjoner. De som ikke liker det er ikke kompatible med meg uansett.

Min observasjon er at folk flest er alt for opptatt av å vinne over det første og beste kvinnfolket som melder seg, tilpasse seg og manipulere og ende med å gjøre seg selv en bjørnetjeneste ved å presse seg inn i et forhold som er dømt til å gå i dass pga det er bygget på en fasade fra begge parter.

 

Jeg var jo sånn selv engang, da jeg var ung og naiv, men etter noen stygge brudd så blir man jo klok av skade og innser etterhvert hva det er man skal se etter.

 

 

Først og fremst må du jo trives med deg selv.

Du må kunne være "stolt" og selvsikker over den du er og hva du har å tilby. Alle har sine styrker og svakheter og vi har forskjellige preferanser så hvis du har problemer med å finne noen i ditt nettverk så bør du se utenfor dette og det er her jeg mener internett glimrer.

 

Bare prøv å unngå å fokusere så masse på hver eneste dame som insisterer på å bruke evigheter på å "bli kjent" over tekst og bilder - da bygger begge falske forhåpninger og man legger opp til å feile samtidig som man bruker mye tid på noen som sannsynligvis ikke er av interesse. Du vil ha mange avslag og gi like mange selv. Det er liten sannsynlighet for at du finner drømmedama med en gang og den beste og raskeste måten å avgjøre om noen passer for deg er fortsatt å møtes og kjenne på kjemi.

 

Også nå du prøve å skille sex og kjærlighet, hvis det er ditt problem. Alt for mange blir stormende forelsket bare de får seg et ligg. Idag er det faktisk veldig vanlig å bare ta seg et knull og la det bli med det, eller innlede et fwb forhold men ikke være interessert i noe romantisk forhold.

 

Slapp av, vær tydelig og ærlig og ta tiden til hjelp mens du aktivt søker. Før eller siden kommer du over din partner så lenge du fortsetter å eksponere deg for nye mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med å gå inn i noe neste gang med helt åpne kort? Jeg vet det høres helt sinnssykt vilt ut.. men før du involverer deg med noen for mye så kan du faktisk fortelle dem hva du ønsker ut av forholdet! Og hvis de ikke ønsker det samme, og ikke er en dritt, så er de ærlige om sine intensjoner også. 

Edit: Hver gang jeg sier til meg selv at ''nei nå skal jeg være singel'' så kommer det en dude brasende i livet mitt som har andre planer. Beste er å ikke se hardt etter en kjæreste, la det skje naturlig, bare nyt livet og involver deg i hobbyer du er glad i, bli kjent med folk, er veldig mange du skal møte på i livet som ikke passer deg og det er en del av reisen!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Har forsøkt nettdating, men følte ikke det var helt min greie. Laber respons og de jeg fikk kontakt med vekket ikke noe særlig interesse. Det er liksom ikke så interessant å chatte med mennesker jeg ikke kjenner.

 

Har stort sett møtt damer gjennom venner og kjente, og da gjerne på fest eller byen.

 

Ja det er ikke uvanlig og bare ville ha sex, hadde jeg kontinuerlig hatt damer som ville ha sex/holde meg med selskap så hadde jeg ikke følt behovet for å finne meg noen så sterkt. Men slik er ikke tilfelle.

 

 

 

 

Anonymous poster hash: c2eb9...67a

Lenke til kommentar

Da søker du ut feil dame gang på gang. Finn ut hvorfor du tiltrekkes kvinner som er emosjonelt utilgjengelige for deg, for ved dette punktet i livet ditt så er det ett mønster og du er fellesnevneren. 

Edit: Vil også anbefale deg å holde igjen til du vet de også er interessert, er også lov å si at du er interessert i noe mer før du faller for hardt og kan gå videre enklere. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, man kan jo alltids la være å se på det å være I forhold som det høyest oppnålige her I livet. Hva med å faktisk trives på egen hånd?

 

 

Dette er faktisk veldig viktig.

 

TS: intet levende menneske ønsker å være en puslespillbrikke for deg å fikse livet ditt med. Først når du trives godt med deg selv vil du kunne bli attraktiv for andre. Selvsagt er det slik at vi er sosiale vesner og trives bedre sammen med andre, men det er forskjell på å være noens "prikk over i-en" og på å være noens livbøye som de klamrer seg til for ikke å drukne.

 

Det er liksom ikke så interessant å chatte med mennesker jeg ikke kjenner.

 

Jeg vet ikke om du ser dette selv, men oversatt blir dette: "jeg driter egentlig i mennesker, jeg vil bare ha et fuktig høl som er klart når jeg vil". Denne holdningen her ligger nok mye til grunn for dine problemer.

Endret av henrikwl
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nja, jeg er ikke sånn veldig opptatt av sex egentlig. Det jeg savner mest er nærhet og noen og dele hverdagen med, men dette må jo være med en jeg faktisk er glad i og er på bølgelengde med. Jeg har jo venninner liksom, som jeg kan henge med, men som jeg ikke føler dekker dette behovet mitt.

 

Kanskje jeg tiltrukkes av feil damer, men det er ikke noe jeg får gjort noe med da.. De damene jeg har likt de siste gangene har jo somregel hatt endel gutter etter seg, fordi de enten er pene eller sjarmerende eller en kombinasjon av begge. Selv om de kanskje sliter med det samme som meg, at de dem er interessert i ikke er det tilbake. Alikevel føler jeg at de i det minste har fått "bekreftet" at de klarer å finne noen, da de fleste har endel forhold bak seg i en alder av nesten 30. Jeg har liksom aldri nådd opp til de damene jeg har likt.

 

 

 

Anonymous poster hash: c2eb9...67a

Lenke til kommentar

De fleste forhold er slik at den ene liker den andre mer. Det er kanskje trist å høre men du kommer aldri til å finne deg ei dame du kan gå rundt og være dødsforelsket i, og som kommer til å være det tilbake. Folk vil ha det de ikke kan få. Når hun føler hun har deg blir du fort kjedelig. Gjør deg selv litt mer emosjonelt utilgjengelig.

Endret av coffeee
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er en som aldri har hatt flaksen med meg når det gjelder damer. 

 

Selv om mann møter kvinne har et element av tilfeldighet, så er det visse karaktertrekk som går igjen hos de som er flinke med mennesker og det motsatte kjønn.

 

Derfor foreslår jeg at du legger vekk idéen om flaks og fokuserer på det du har kontroll over.

 

1. Hva ønsker du egentlig? En kjæreste? Sex? Å vite at du er bra nok? Selvtillit?

 

Hva du tror du ønsker og hva du egentlig ønsker er ikke nødvendigvis det samme.

 

2. Du sier du har holdt på i 10 år og forsøkt å forbedre dette. 

 

Konkret - hva har du gjort? 

 

Hvilke endringer ved deg selv?

 

Hvilke handlinger i form av å treffe kvinner?

 

Endring tar som regel tid og vil innebære ubehag og en villighet til å utfordre komfortsonen sin og gjøre ting man frykter. Mange er ikke villige til å gjøre dette. Derfor er det ofte et fåtall som høster fruktene av en slik oppofrelse. Men det er stort sett tilgjengelig for alle som virkelig vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det eneste du virkelig har kontroll over her i verden er deg selv. 

Edit: Regner selvfølgelig ikke med de som regnes utilregnelige som han duden som stjal folks post og fikk ingen straff for det fordi han var ''utilregnelig'' (har noen hørt noe nytt om duden forresten?), selv om jeg syns han burde vært straffa hardere, eller i det minste bli fulgt opp mye tettere av helsepersonell og eventuelt politi så han ikke er en fare for samfunnet, hvis han virkelig ikke klarer å kontrollere sine egne handlinger. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg er en som aldri har hatt flaksen med meg når det gjelder damer. Og jeg merker at det går utover hvordan jeg har det generelt. Jeg har mange venner og et liv på stell ellers, men klarer liksom ikke finne noe særlig glede i dette lenger. Jeg er nå snart 29 år og har aldri vært i et forhold.

 

Jeg får meg noen ligg, av og til en sjelden gang også med jenter jeg faktisk liker, men hver gang viser det seg at jeg har lagt mer i det enn hva de gjør. At interessen kanskje ikke var så stor alikevel og at det bare var omstendighetene rundt som gjorde at vi endte opp med å ha en liten greie for en kort periode før jeg ender opp med å sitte igjen såret.

 

Jeg føler liksom at det burde klaffet minst en gang da, før jeg blir 30 liksom.. Er ikke sånn at jeg er klein forran jenter heller.

Vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden, men jeg kjenner bare at jeg begynner å bli litt trøtt på livet. Jeg har vel brukt de siste 10 årene på å prøve å jobbe med dette men kommer aldri noen vei. Sånn det er nå så skulle jeg nesten ønske å ikke leve lenger... Det hjelper ikke at flere av mine nærmeste kompiser nesten sliter med motsatt problem, at damene bare detter ned i fanget på dem og at de heller sliter med å bli kvitt dem...

 

Anonymous poster hash: c2eb9...67a

 

Jeg er i samme bås som deg. snart midten av 30 årene, jomfru så det holder. Heller aldri hatt dame.

Ikke så lett heller, ikke meningen og ta over tråden din, men skrev en tråd selv https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1850068

Nå vet ikke jeg, men jeg vil vel si at for min del er det noe vanskeligere, da jeg har fetisjer, og av den grunn har holdt igjen jente delen.

Har også prøvd nettdating, men laber respons der.

Har prøvd meg noen ganger, men det har alltid endt opp med at jeg har tolket signalene feil fra jenta, og blitt brent noen ganger der.

Trodde det var feil og møte jenter gjennom venner, er ikke det dømt til og feile?

 

Anonymous poster hash: ae459...266

Lenke til kommentar

Tja, man kan jo alltids la være å se på det å være I forhold som det høyest oppnålige her I livet. Hva med å faktisk trives på egen hånd?

 

Det er ikke et dårlig råd. Men det er ikke helt irrasjonelt å se på forhold som det høyest oppnåelige. Gode og nære relasjoner er den enkeltfaktoren som har mest å si for ens lykke i livet. Gode vennskap, korte seksuelle forhold og andre gode relasjoner kan bare til en viss grad kompensere for mangel på en kjæreste. Er det vanskelig å være singel i en alder av 29, er det nok ikke lett når man er eldre heller.

 

Trådstarter forteller ikke så mye om seg selv. Men heldigvis finnes det sikkert mye han kan gjøre for å bli mer attraktiv og aktuell for varige forhold med damer.

Lenke til kommentar

 

 

Trodde det var feil og møte jenter gjennom venner, er ikke det dømt til og feile?

 

Anonymous poster hash: ae459...266

Jeg vil si ikke nødvendigvis, men sannsynligheten for at en god partner for deg tilfeldigvis var bestevenninnen til kameraten din er liten. Mest sannsynlig ville jeg tro at slike forhold blir et resultat av "settle for less" - noe som for all del kan fungere dersom begge parter er interessert i det, men i disse dager hvor man sjeldent tar til takke med bare et par kakestykker så vil nok de fleste forhold ryke fordi man etterhvert vil ha hele kaka.

 

Ikke at det er noe galt med noen av delene.

Jeg mener bare at det en ting som er litt viktig å være obs på sånn at man kan se litt inn i fremtiden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...