Gå til innhold

Call of Duty: Modern Warfare i hardt vær etter avdukingen av spillets «killstreaks»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud så mye surving det er om dagen, går ikke en dag uten en nyhet om noen som "reagerer" på et eller annet.

Nja.. Selv om jeg personlig ikke bryr meg om hva slags "belønninger" de slenger ut for killstreaks, så kan jeg skjønne hvorfor noen reagerer.

Hvit fosfor er en av de mest grusomme våpnene som finnes i moderne krigføring, lagd for å være tilnærmet umulig å slukke, med det resultat at de som utsettes for det, får ekstreme brannskader eller en grusom død.

 

Har spilt gjennom Spec Ops: The Line og der illustreres det ved å vise at det er et ekstremt grusomt våpen og fokuset er på lidelsene det forårsaker.

 

Så selv om jeg ikke bryr meg som sagt, så kan jeg skjønne argumentene til motparten. At hvis man introduserer dette som gøy og moro i spill, så blir det muligens ikke like "sjokkerende" når man får nyheter om at USA, Israel eller noen andre land bombet folk med hvit fosfor.

Da "white phosphorous" er et ord man fram til da bare forbinder med killstreaks og moro.

 

Personlig tror jeg ikke det går så langt, men jeg kan skjønne tankegangen til de som reagerer.

 

Så jeg skjønner ikke hvorfor de akkurat må bruke hvit fosfor, da det for gameplay like lett kunne brukt artilleri, missiler, droner eller et AC-130 Gunship.

Mye man kunne valgt som ikke er like kontroversielt.

 

Bare å google "white phosphorous burns" så finner man mye som er ekstremt grusomt.

Endret av Randalf the Black
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Skyte enkelt personer med 50.cal er heller ikke "lov" i krig, men det har Call of Duty gjort siden 2007 og ingen har brydd seg.

Satser på at folk ikke bryr seg siden det er en myte at det ikke er lovt.

Wow, stemmer. Tok det for god fisk når kapteinen i militære sa det ikke var lov, med tanke på 12.7.

Men det var et eksempel. De har hatt gas granater og flamekastere i tidligere spill uten at folk har reagert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow, stemmer. Tok det for god fisk når kapteinen i militære sa det ikke var lov, med tanke på 12.7.

Men det var et eksempel. De har hatt gas granater og flamekastere i tidligere spill uten at folk har reagert.

Hvordan folk reagerer henger nok sammen med hvordan det blir presentert. Gass og flammekastere var ikke belønninger for kills til spillere da jeg var ung.

Lenke til kommentar

Dritt lei folk som ikke er i stand til å skille fiksjon og virkelighet enten det er spill eller film/serier. Spesielt når dem henger seg opp i en spesifikk ting. I dette tilfelle et ulovlig kjemisk våpen i et spill som handler om krig og elendighet og hvor en skal drepe så mange som mulig. Det er noe alvorlig galt i hode på folk som ikke klarer å skille virkelighet og fiksjon. Mange kan nok være potensielt ustabile om dem hadde sjekket seg hos psykolog...

 

Og så er jeg dritt lei spill presse som fungerer som et hjernedødt ekko kammer for disse menneskene. Ikke rart folk/spillere begynner å få nok.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dritt lei folk som ikke er i stand til å skille fiksjon og virkelighet enten det er spill eller film/serier. Spesielt når dem henger seg opp i en spesifikk ting. I dette tilfelle et ulovlig kjemisk våpen i et spill som handler om krig og elendighet og hvor en skal drepe så mange som mulig. Det er noe alvorlig galt i hode på folk som ikke klarer å skille virkelighet og fiksjon. Mange kan nok være potensielt ustabile om dem hadde sjekket seg hos psykolog...

 

Og så er jeg dritt lei spill presse som fungerer som et hjernedødt ekko kammer for disse menneskene. Ikke rart folk/spillere begynner å få nok.

 

Alle som ikke deler meningene dine er psykisk ustabile. Got it.

 

Sunnhetstegn. buddychrist.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser endel personell som har tjenestegjort i militæret og da spesielt amerikanere som klager over kjemisk våpen i spillet. Ikke at en løper rundt å dreper folk på alle andre måter. Da må en begynne å lure litt på hvor balanserte disse menneskene er som har problemer med fiksjon med trekk ifra virkeligheten. Mye ustabile folk...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ting som dette er helt greit i filmer og serier, men når det kommer til spill så er det helt forkastelig. Jeg klarer ikke helt å se logikken her :shrug:

Og de som "klager" er journalister som sier at noen klager, og dermed har en "sak" å skrive om.

 

Hvis det er et par som klager, så er dette typisk folk som ikkje hadde spillt spillet uansett.

 

Ps: jeg hadde alltid klar gassgranat i BF 1 ??

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...