Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vil ikke starte.


Anbefalte innlegg

Hei. Har et problem med datan her, forholdsvis ny. Den vil rett og slett ikke starte. Dette har skjedd før om sikringen f.eks har gått, men da har det holdt la den stå i en time før jeg prøver på nytt. Kommer kun et lite klikk når jeg prøver starte. Skjermkort og HK lyser så dem får da strøm, aner ikke hvor jeg skal starte feilsøke. La ved et bilde av specs,

post-58919-46040_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var og rotet med disse system panel ledningene her om dagen og da fikk jeg plutselig start på den. Plugga ut og inn osv. Har det noe for seg? For det fungerer hvertfall ikke denne gangen. Se bilde vedlegg.

 

Ja. Kabinettets på-knapp er koblet på her.

Det skal være en liten 2-pins connector som har skriften "pwr" skrevet på siden.

 

Denne "pwr" connectoren må kobles til her:

post-399067-0-77098900-1564435281_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Fungerer det hvis du slår av PSU en og trykker på power knappen (for å få ut all strømmen) slå på psuen og deretter slå på PCen?

. Nei hjelper ikke. Nå startet den i dag tidlig etter å ha stått med PSUen av i 7-8 timer. Mest sannsynlig psuen som er gåen tro? Får bare la vær skru den av nå
Lenke til kommentar

. Nei hjelper ikke. Nå startet den i dag tidlig etter å ha stått med PSUen av i 7-8 timer. Mest sannsynlig psuen som er gåen tro? Får bare la vær skru den av nå

 

Ikke nødvendigvis. Kan være så mye. Jeg tenker kanskje hovedkortet og at du muligens har et gåent cmos batteri. Kan også være at bios har blitt korrupt av en eller annen grunn og at det kan hjelpe med en update.

 

Jeg hadde noe lignende problem med min tidligere pc hvor den også havnet i en bootloop etter jeg slo den av, den ville ikke starte av og til med ca. samme symptomene som deg. Til slutt så fikk jeg ikke boot på den i det hele tatt. Brukte det bare som en unnskyldning til å kjøpe ny da :) Det var ikke noe galt med PSU siden jeg bruker den enda uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...