Gå til innhold

Glitch i VMware eller et annet sted? Gjeste-OS grafikk funker ikke 100 %


G

Anbefalte innlegg

Jeg har en nybygget PC med:

 

AMD 3700x 8-kjerner

32 Gig RAM

 

VA-panel på skjerm

Et rimelig skjermkort Nvidia GTX 1060 3GB

 

Feilen som skjer er f.eks. når man åpner forskjellige nettlesere så dukker det ofte opp pop-ups. Jeg klarer ikke å lese knappene eller knappetekstene "OK" og "Cancel" i fra hverandre. Veldig plagsomt.

 

VMware Tools er innstallert på samtlige gjeste-OS

 

Geforce Experience er innstallert med sine driver på verts-OS. Jeg skjønner meg ikke på hvor problemet ligger. Noen tips?

 

Edit:

Jeg ser glitchen også gjelder tekst som nettleser autofyller ut for deg, basert på tidligere bruk som i brukernavn med mere.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer, fikk samme rådet fra VMware support nettopp. I tillegg ba de meg om å legge til følgende informasjon med Notepad og være påpasselig at du ikke limer inn noe "space"/mellomromstegn:

 

 

mks.enableMTLRenderer = "FALSE" 

mks.enableGLRenderer = “TRUE”

 

Jeg fikk i tillegg råd om å passe på at maskinen har halvparten RAM til å drive verts-OS. Jeg merket en merkbar redusert ytelse ved å følge rådet hans på dette, når jeg gikk fra 6 Gig til 4 Gig RAM som var anbefalingen. Så jeg går muligens ikke for akkurat den endringen.

 

Men interessant det der forslaget om å aldri gi fra seg mer enn halvparten med RAM-mengden. Aner ikke hvor store mengder man må opp i før den regelen evt. ikke skal gjelde. Spurte ikke om den detaljen.

 

Utover det så ble det nevnt at Microsoft og Nvidia gjerne ikke alltid er så flinke til å dele absolutt all nødvendig informasjon, så det er en utfordring å utvikle disse virtualiseringsverktøyene.

 

Fikk heller ingen lovnader om at grafikkytelsen kom til å bedres på snarlig via videreutvikling.

 

 

Skikkelig plagsom begrensning er dette uansett, dersom man har f.eks. 5-6 nettlesere for sikkerhetsskyld. Hver eneste nettleser har muligheten for å slå av hardware-akselerasjon.

 

Microsoft Edge der må du skrive: Windows + R, så skrive inn inetcpl.cpl

så "Enable softwarerendering instead of GPU-rendering"

Endret av G
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...