Gå til innhold

Doom-fest på alle konsollene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Sjekk disse, litt bedre en 640x480 oppløsning.

Litt teit å ha slik oppløsning på konsoller, med oppskalering.

Er jo langt fra doom3-4 grafikkmessig.

Så klart er de langt fra Doom 3 og 4 "grafikkmessig", de er MYE eldre spill, tror du at gamle spill blir oppdatert til evig tid?

Doom.300x166.jpg

De første spillene ble plutselig lansert til Switch, PlayStation 4 og Xbox One.

 

Doom-fest på alle konsollene

De er jo gamle spill.. Og hvorfor skulle de kjøre så dårlig på Ryzen 9?  :hmm:

Prøv GZDoom du. :)

https://zdoom.org/index

 

Doom, Doom 2 og Doom 3 har vært åpen kildekode en god stund. Du trenger bare dine egne data og assets fra en Doom installasjon.

https://github.com/id-Software/DOOM

Lenke til kommentar

Zenimax er i sitt ace som vanlig og presterer å putte always online DRM på et spill som ble open sourcet i 1999!

 

Dem har gått ut og sagt at det var en feil at du må logge inn. Bullshit tenker nå jeg...dem fjerner det pga reaksjonene. Og bra er det...men en får noe dårlig smak i munnen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hadde tenkt å kjøpe denne samleutgaven, men når bethesda putter in online shit i ett 20år gammelt spill så blir det for dumt.

og nei, det var ikke en "feil" at det var påkrevd inlogging, dette blir fjernet KUN pga at folk missliker at dritt blir lagt til ett produkt som faen ikkje trenger det og har aldri hatt det.

bethesda er og forblir ett møkkafirma.

synd Doom eternal blir utgitt av dem for jeg liker ikkje å gi penger til dritt firmaer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du helt seriøst at man ikke kan relansere klassikere på nye konsoller???

Spørs hva du mener med release, jeg mener man burde forvente litt bedre grafikk på PS5\ xbox scarlett så får du mene hva du vil.

Litt dumt å betale 5000 kr for å spille gamle spill fra den tiden man hadde langt dårligere skjermkort og cpu.

For syns ikke de første doom spillene er særlig gøy å spille med på 4k skjerm. Men andre får mene hva de vil.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er drittgøy!

 

Men så har jeg ingen problemer overhodet å spille gamle spill heller.

 

Er faktisk ikke mange ukene jeg fikk tak i ekstremt pene utgaver av PS1 utgaven av Doom og Final Doom! Spilte nylig igjennom Doom 64 på Ultra HDMI-moddet N64..dette spillet er hinsidig ballefett og ett DRITTBRA Doom spill. Det sies jo at det kommer på PS4 og PC også snart, forhåpentligvis flere platformer!

 

Fantastisk spill!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

LMH1:

 

Det er mange som foretrekker gamle spill over nye. I nye spill er det lagt til mange forstyrrende elementer som ikke nødvendigvis forbedrer spillbarheten. I flere sjangre, ikke minst shootere topper gameplay på tampen av 90-tallet og har senere flatet ut eller gått nedover. Eldre shootere står sterkt i seg selv men også på grunn av brett og mods fra scenen.

 

Etter at industrien kjøpte opp uavhengige eller delvis uavhengige studio handler ikke spilldesign lenger om å lage best mulig spill men å lage bra nok spill som når flest mulig kunder.

 

Man bør dog ikke gå for langt tilbake for store deler av 80-tallet handlet om å få spillene så vidt spillbare og fortest mulig ut på hyllene. Spesielt spill basert på filmlisens som hest skulle lanseres i et trangt vindu av tid. Det er selvsagt enkelte toppspill fra 80-tallet, men det er mye som er veldig dårlig eller som rett og slett er tapt potensiale.

 

I dag er det ikke så mange dårlige spill, men det meste er meh, inkudert såkalte trippel-A-titler.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det er mange som foretrekker gamle spill over nye. I nye spill er det lagt til mange forstyrrende elementer som ikke nødvendigvis forbedrer spillbarheten. I flere sjangre, ikke minst shootere topper gameplay på tampen av 90-tallet og har senere flatet ut eller gått nedover. Eldre shootere står sterkt i seg selv men også på grunn av brett og mods fra scenen.

Men første wolfstein

2863875-wolf%20nocturnal.png

 

castle_wolfenstein_videogame_a_l.jpg

Sykt hvor forskjellig opplevelsene er, første wolfstein er mobilspill i dag i dårlig kvalitet.

Men de andre får man mere film opplevelse.

 

Fin måte å ignorere brukere:

https://www.diskusjon.no/index.php?app=core&module=usercp&tab=core&area=ignoredusers

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...