Gå til innhold

KOSS Porta Pro wireless utgave?


Anbefalte innlegg

Tester men får de ikke til å fungere skikkelig.
Blir stadig hakking i lyden,spesielt hvis jeg har mobilen i side lomma på shortsen.
Hvis jeg har mobilen nærmere hodet og Koss Porta så blir det bedre men ikke bra nok.
Mp3 fungerer bedre en flac og det er vel ikke så rart.
Prøvd både mobil og en mp3 spiller og er det samme via begge to.

Noen som har erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelper det å slå av wifi? Går på samme frekvens som bluetooth (2.4GHz) så kan i noen få tilfeller forstyrre hverandre.

 

Om du spiller mp3 eller flac burde ikke ha noe å si da det blir konvertert til en annen codec før det spilles av.

 

Mp3 spilleren har ikke wifi så det skal ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar

Kikket på et par omtaler. Blande annet denne https://www.androidcentral.com/koss-porta-pro-wireless-review

Ingen av problemene dine kommer opp. Klages over dårlig bt rekkevidde. Men er vel ikke over 10 ft. fra lommen din og hodet :p

Kanskje det er BT implementeringen i telefonen din som sliter. Eller at det er et obskurt problem med kun ditt koss hodesett.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Noe av problemet bortsett fra inkompatibilitet og dårlig design i dag er gjerne at 2,4 GHz båndet er alt for mye i bruk så det er lett å få dropout når en mister koblingen og det må automatisk stabiliseres en link på nytt. For trådløsnett og bluetooth fungerer det som regel rimelig greit, men når det blir noe som krever en stabil link som realtime musikkstreaming så blir det problematisk.

 

En annen ting som kan skape problemer er at senderstyrken blir akkurat for liten til at det fungerer bra.

Utfordringen for dem som lager slike løsninger er at de skal samarbeide greit. For lite effekt på senderen så får man gjerne for mye hakking slik du opplever, for mye og en ødelegger for andre.

 

I dette tilfellet vil jeg nok bare byttet til noe som fungerte. Jeg er fremdeles ikke på wireless lyd fordi det er ekstra hassle å drive å lade enda en dings i tillegg til å miste lydkvalitet og at batteriet plutselig konker ut når det passer som dårligst.

Lenke til kommentar

Greia er jo at batteriene konker ikke ut.

Har den gamle Jabra move med bare 7 timers batteri (nye har 20) og må inrømme at jeg lader dem en gang i uken, men får varsel om at dem burde lades minst en time før de er tom, pluss at de kan brukes med kabel om de er tom.

 

Har og noen blitzwolf øreplugger (ala airpods) og de leverer 3-4 timer med musikk. Og de lades når jeg putter dem i esken sin igjen så kort pause og 3-4 timer musikk igjen. Så mye bedre enn å gå rundt med kabel, og kostet bare 300kr så trådløs lyd på farten er ikke dyrt lenger heller.

 

Men synes Koss har feila litt her..

Lenke til kommentar

Sony WH-1000MX3 <—- annonse under tråden

 

Har selv MDR1000X aldri hatt noe dropping eller hakking.

 

Kjøp noe ordentlig :p

 

Jabra Move er ikke så kostbare og er ofte på tilbud

https://www.teknikmagasinet.no/produkter/lyd-bilde/hodetelefoner/tradlose/jabra-move-style-edition-titanium-black

 

NON style edition fra 599,-

https://www.prisjakt.no/product.php?q=jabra+move&p=2790725

Lenke til kommentar

Ser mange foreslår Sony osv og det er vel og bra men grunnen til at jeg liker KOSS er at de er lette og små til mitt utendørsbruk når jeg går tur med bikkja i skogen osv....da vil jeg ikke ha store klokker på hodet,spesielt nå på sommeren.(skulle nevnt dette i første post)
Bruker aldri hodetelefoner i hjemmet....bare ute på tur :)
Hakkingen til side så ble jeg overrasket over hvor stor forskjell det var i lyd kvaliteten på wireless utgaven vs kabel Porta Pro.....til det bedre på wireless.
Skal stikke innom butikken der de ble kjøpt ved neste mulighet.

Lenke til kommentar

Hakkingen til side så ble jeg overrasket over hvor stor forskjell det var i lyd kvaliteten på wireless utgaven vs kabel Porta Pro.....til det bedre på wireless.

 

 

Omtrent alt er jo bedre enn Porta Pro på lydkvalitet etter mine ører så det burde slett ikke være umulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Testet under lysrør? Forsøkt utendørs? Har du annet med radiosender på deg eller i nærheten?

 

Lysrør nei.

Forsøkt både inne og ute....med og uten wifi aktivert på mobilen.

Og testa med en Sony mp3 spiller (A15) ute med ingen mobil i nærheten.

Jeg innbiller meg at det kortvarig ble bedre da jeg skrudde av wifi da jeg brukte mobilen som avspiller men mulig det bare er generelle variasjoner i hakking problemet.

Lenke til kommentar

Omtrent alt er jo bedre enn Porta Pro på lydkvalitet etter mine ører så det burde slett ikke være umulig.

 

Porta Pro har endret seg over tid. Den ekstreme bassen er borte nå, så de er sånn sett mer balansert og de er litt mer oppløst og faktisk med en anelse diskant nå. Ikke noe mirakuløse forskjeller akkurat, men til det bede.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...