Gå til innhold

55" LG C8 vs E8


Anbefalte innlegg

Ser at kjøpsguide tråden her anbefaler C8.

Tv ranking saken på tek har E8 på 5 plass.

 

C8 går for 12k, E8 15k, akkurat nå(elkjøp).

Er E8 verdt 3k mere eller er det kun bling. En scrub som meg sliter med å finne store forskjellen.

 

Ser også 55" NanoCell fra 10k til 16k. Er dette noe å vurdere?(Ser fælt lite snakk om det).

 

Bruk er vanlig tv glaning + film, ikke pc/konsoll.

Lyd spiller lite rolle, blir planke eller høytalere.

 

Er også mulig jeg må vurdere 65" hvis kassa blir stående lengre unna enn jeg tror(ikke overtatt leiligheten enda). Har 47" nå og det er helt greit men sitter ca 2m fra.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E8 har mere panel feil som lyse partier på grått mot C8 se på Engelske AVF forum.

Ser ut som en lcd tv på enkelte.

Og det sier du på grunnlag av at det er 100 stykker med E8 som har opplevd feil, og bare 50 med C8 som har feil?

 

Har det slått deg at det kan være andre faktorer som påvirker resultatene? Som for eksempel at det er et entusiastforum der brukerne er mer sensitive enn resten av befolkningen? Kan det hende folk er villige til å betale ekstra i håp om å få et bedre produkt og dermed er mer kravstore?

 

Selv om det hadde vært snakk om 10 ganger så mange er det fortsatt ikke nok data til å trekke en slik konklusjon, all den tid LG har solgt millioner av TV-er.

Lenke til kommentar

Ser at kjøpsguide tråden her anbefaler C8.

Tv ranking saken på tek har E8 på 5 plass.

 

C8 går for 12k, E8 15k, akkurat nå(elkjøp).

Er E8 verdt 3k mere eller er det kun bling. En scrub som meg sliter med å finne store forskjellen.

 

Ser også 55" NanoCell fra 10k til 16k. Er dette noe å vurdere?(Ser fælt lite snakk om det).

 

Bruk er vanlig tv glaning + film, ikke pc/konsoll.

Lyd spiller lite rolle, blir planke eller høytalere.

 

Er også mulig jeg må vurdere 65" hvis kassa blir stående lengre unna enn jeg tror(ikke overtatt leiligheten enda). Har 47" nå og det er helt greit men sitter ca 2m fra.

 

Litt bedre lyd på E8. Ellers er det verdt å få med seg at E8 ser rar ut dersom du bestemmer deg for å wall-mounte den, pga. glassfronten. Passer bedre om du vet at du alltid vil ha den på fot.

Lenke til kommentar

Trenger man å kalibrere den? C8

Det kommer an på hvor gode øyne du tror du har, og hvor viktig det er for deg at fargene ser nøyaktig like ut hos deg som hos regissøren av filmene/seriene du ser på.

 

Du skal ha et godt trent øye for å se forskjell på film-modus ut av eska, og film-modus kalibrert. Spesielt når du ikke kan bytte mellom dem konstant.

Lenke til kommentar

Tull og Tøys....Stor forskjell spesielt på farver som grønnt gress,hud toner folk ser ikke syke ut. Finer detaljer kommer mere fram. Sort Til grå nyanser (min favoritt) ser fantastisk ut ingen sort klipping av grå detaljer. Hdr ingen utbrendte lyse detaljer man ser detaljer i lyse partier mot hel hvitt som mange tror hdr er og er imponert.

 

Bedre å kjøpe en billigere oled tv å få den proff kalibrert mot å kjøpe en dyrere og ikke kalibrere den.

Den billigere vil ha et bedre bilde etter kalibrering.

Lenke til kommentar

Tull og Tøys....Stor forskjell spesielt på farver som grønnt gress,hud toner folk ser ikke syke ut. Finer detaljer kommer mere fram. Sort Til grå nyanser (min favoritt) ser fantastisk ut ingen sort klipping av grå detaljer. Hdr ingen utbrendte lyse detaljer man ser detaljer i lyse partier mot hel hvitt som mange tror hdr er og er imponert.

 

Bedre å kjøpe en billigere oled tv å få den proff kalibrert mot å kjøpe en dyrere og ikke kalibrere den.

Den billigere vil ha et bedre bilde etter kalibrering.

 

Alt under 1.0 dE er usynlig for ethvert menneske, med mindre man er trent og ser etter feilene vil jeg også det aller aller meste under 3.0 også være usynlig.

 

Da rtings testet OLED55C8 fant de ut at de største feilene i gråtoneskalaen var ved høy IRE: altså var det for mye rødt i bildet fra 60% til 100% lysstyrke. Målingene ga føgende:

White Balance dE : 2.52

Color dE : 2.11
Gamma : 2.15
Color Temperature : 6055 K
 
Etter kalibrering ble det:
White Balance dE : 0.11
Color dE : 1.09
Gamma : 2.20
Color Temperature : 6496 K
 
Hvis du mener du automatisk ser stor forskjell i hvitbalanse fra 2.52 til 0.11 dE, så er jeg ekstremt imponert, du har da bedre syn for detaljer enn 99.9% av mennesker, 400K forskjell i fargetemperatur er også faktisk noe som er bortimot umulig for et menneske å se, med mindre man har en referanse ved siden av for å sammenligne med.
En forbedring i presisjon på fargerom fra 2.11 til 1.09 er bortimot ubetydelig.
Gamma fra 2.15 til 2.20 er også totalt usynlig med mindre man har en referanse rett ved siden av, og da må du virkelig se etter det.
Angående detaljer på lav lysstyrke: rtings målte ekstremt liten feil ut av esken ved lave lysstyrkenivåer.
 
Verdier som 0.11 dE har absolutt et poeng: i et filmstudio, men hjemme hos en vanlig person vil det være større forskjell på bildet om du setter på TV-en kl 18 og kl 20 så fremt det kommer naturlig lys inn i stua.
 
Forventer du at den gjengse OLED-kjøper bestiller inn kalibreringsmann 4 ganger i året for å sørge for at bildet er best mulig kalibrert?
Lenke til kommentar

C8 virker som et godt kjøp om dagen men er vel bare snakk om uker før den er ute av det norske markedet.

Ser den ligger til 20k for 65`

Og historisk sett så kommer det DNB Supertilbud på Power, for de som har DNB Mastercard, den tredje helgen i august hvor man da får 20%. Så da er den nede i 16k. 

Lenke til kommentar

 

Mente at de ikke fikk den inn igjen til mastercard dealen som er nå.

Blir overrasket hvis den kommer inn igjen overhodet.

I fjor på denne tiden så tror jeg alle B7 modellene var ute av markedet for lengs....mulig jeg husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...