Gå til innhold

Er det jødehat å spille "jødesvin" i et bokstavspill?


Anbefalte innlegg

Syntes egentlig den var morsom og det er jo åpenbart at det ikke er et forsøk på å rakke ned på jøder. Reaksjonene på dette synes jeg dermed blir ganske hysteriske.

 

Samtidig har jeg en viss forståelse for paranoiaen mange jøder kjenner på. Mange vil nok si at dekningen av kobfliktene Israel er innvolbert i er påfallende skjev og at de kanskje ikke ville turt en lignende snutt med muslimer. Jeg tror nok kanskje dette er mer et uttrykk for en generell bekymring enn at akkurat denne saken er så ille.

Er litt media sin feil. Mange liker ikke det Israel holder på med, og media er ikke flinke til og påpeke dette er zionistene og ikke jøder generelt. Ganske mange jøder som er imot det Israel holder på med og.

 

Og så si halvparten av verdens jøder bor utenfor Israel. 

 

Men ja, hysteriet er latterlig. Humor er humor. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selve poenget med satire er å gjøre humor ut av kritikkverdige ting, og det å være en fredelig jøde, muslim eller whatever er ikke kritikkverdig. Og til de som på død og liv skal trykke andre ned, latterliggjøre og hetse og hevde at de må få lov å bruke ytringsfriheten, de misbruker sin ytringsfrihet. Ytringsfriheten kommer med et ansvar. Det er ikke alle som har ytringsfrihet, da noen lever under sensur og får ikke varslet om reelle samfunnsproblemer. Og her i Norge er enkelte folk så frekke at de bruker ytringsfriheten på helt uvesentlige ting uten rot i virkeligheten og fakta og klager på at de får tilsnakk og en sjelden gang blir moderert. Get a perspective, og ikke vær så jævla trangsynt og innovervendt sier jeg til bare slike mennesker

Endret av Røsslyngen
Lenke til kommentar

Jøder angripes av ytre høyre, minstream venstre og av muslimer. Og det er absolutt ingen som ønsker gi jøder positiv særbehandling.

 

Hvor er det jøder angripes av mainstream venstre? Er det fordi de ikke ukritisk støtter Israel i konflikten med palestinerne? Dette har vi i såfall diskutert før, så jeg håper du kommer med noe nytt nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor er det jøder angripes av mainstream venstre? Er det fordi de ikke ukritisk støtter Israel i konflikten med palestinerne? Dette har vi i såfall diskutert før, så jeg håper du kommer med noe nytt nå.

Å være for boykott av den eneste demokratiske rettsstaten i Mitøsten og støtte terrororganisasjoner som ønsker drepe alle jøder slak liksom ikke være antisemittisme?

 

Og husk at da det palestinske området  ble delt mellom Israel og Jordan så valgte de aller fleste Palestinerne å bli med i en av disse to landene. Et lite mindretall av rest-palestinere satset på at Israel snart ville bli utslettet og valgte å okkupere andre landområder. Det blir veldig misvisende å late som om disse representerer alle palestinere.

Lenke til kommentar

Å være for boykott av den eneste demokratiske rettsstaten i Mitøsten og støtte terrororganisasjoner som ønsker drepe alle jøder slak liksom ikke være antisemittisme?

 

Og husk at da det palestinske området  ble delt mellom Israel og Jordan så valgte de aller fleste Palestinerne å bli med i en av disse to landene. Et lite mindretall av rest-palestinere satset på at Israel snart ville bli utslettet og valgte å okkupere andre landområder. Det blir veldig misvisende å late som om disse representerer alle palestinere.

Du tenker på den nasjonen som ble dannet ved å fordrive noen hundre tusen arabere? Sånn bare fordi en oppdiktet figur i en fiskjonsbok hadde erklært disse fordriverne og okkupantene for übermensch?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...