Gå til innhold

Er det jødehat å spille "jødesvin" i et bokstavspill?


Anbefalte innlegg

Ja, man kan velge å legge seg langflat ovenfor trusler om vold. En annen taktikk er å totalforby truslene og praktiseringen av livssyn og tekstene som brukes til å spre slike trusler ovenfor andre.

 

Man gjør det i mange land mot nazistene så hvorfor skal man ikke også klare å gjøre det mot Islam som faktisk var det nazistene hentet mye av sine ideer fra?

 

Jeg har allerede kommentert deg med dette avsnittet.

Karrikaturer av Muhammed har hatt sin funksjon - og effekt - så ettersom man nå kjenner risikoen ganske har disse karrikaturene begrenset funksjon og verdi utover en ting, som er en ønsket polarisering. De er gull verdt for islamister, og de er gull verdt for alle som ønsker at islamister skal reagere slik man har grunn til å forvente.
Endret av 1J7HHBGW
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betrakter du argumenter for å bruke huet bittelittegrann som et knefall for terrorisme har jeg definitivt overvurdert deg.

Selvsagt må den enkelte vurdere om han skal utsette seg selv for livsfare, men problemet er ikke "løst" ved at alle gjør knefall for en totalitær ideologi som bruker vold og trusler om vold.

 

Husk at på 1930-tallet var det jøder som valgte å fremstå veldg jødiske og man kunne si at det bare var for å provosere nazistene. De var gull verdt for nazistene, og de er gull verdt for alle som ønsket at nazister skulle reagere slik man hadde grunn til å forvente.

Endret av robertaas
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er stor fan av satire og karikaturer - jeg simpelthen elsker det. Jeg er ikke like stor fan av idioter, men jeg støtter også deres rett til å være det. Betrakter du argumenter for å bruke huet bittelittegrann som et knefall for terrorisme har jeg definitivt overvurdert deg.

Du har nok overvurdert deg selv når du ikke forstår konsekvensene av ditt knefall.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvsagt må den enkelte vurdere om han skal utsette seg selv for livsfare, men problemet er ikke "løst" ved at alle gjør knefall for en totalitær ideologi som bruker vold og trusler om vold.

 

Husk at på 1930-tallet var det jøder som valgte å fremstå veldg jødiske og man kunne si at det bare var for å provosere nazistene. De var gull verdt for nazistene, og de er gull verdt for alle som ønsket at nazister skulle reagere slik man hadde grunn til å forvente.

Registrerer at du liker å dra frem nazismen. Jeg finner det naturlig med tanke på de holdninger du forfekter.

 

Herved er denne delen av diskusjonen avsluttet fra min side.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Registrerer at du liker å dra frem nazismen. Jeg finner det naturlig med tanke på de holdninger du forfekter.

 

Herved er denne delen av diskusjonen avsluttet fra min side.

Prøver du faktisk fremstille meg som nazist fordi jeg er imot alle former for rasisme og for demokrati og ytringsfrihet? Kanskje du heller burde ta en titt på alle personer og partier på venstresiden som helt åpent er for rasediskriminering og som arbeider aktivt imot ytringsfrihet?

 

Og jeg har full forståelse med at mange blir svar skyldig når man spør om hvorfor trusler fra islam og nazismen som har så mye til felles skal behandles så forskjellig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At jødene ikke forstår at de graver sin egen kulturelle grav ved å være så hårsåre. Jo mer jødene syter jo mindre respekt har jeg for jødisk kultur og jøder generelt. For en gjeng med sytepaver.

 

De får ingen sympati fra meg i hvert fall. Ikke de som blir krenket på deres vegne heller.

 

Det er lov til å ta til vettet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rett på personangrepene ja. Du burde etter alle disse årene visst at jeg er her for å motbevise bullshit som blir pumpet opp i denne kategorien, ikke for å forsvare noen religioner eller politiske standpunkter.

 

 

Personangrep? Det var en observasjon, du tåler såpass.

 

Nei jeg flytter ikke målstreken, jeg skrev at jeg synes det var bra de tulla med den beskytta gjengen vi kaller muslimer. Ergo jeg inrømte at de tulla med dem, hva vi ikke er enige i er om de er beskytta eller ikke. Du synes dette var et eksempel på at de ikke er beskytta, mens jeg synes det bare er ett unntak angående en gruppe man ellers trår veldig varsomt rundt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Personangrep? Det var en observasjon, du tåler såpass.

 

Det gjør det ikke mindre til et personangrep. Jeg tåler ganske mye, men jeg sier ikke nei til å understreke hvor patetisk det er å dra debatten til et nivå som hører hjemme i sandkassen på barneskolen. Skal du debattere her inne så får du gjøre det skikkelig.

 

 

 

Nei jeg flytter ikke målstreken, jeg skrev at jeg synes det var bra de tulla med den beskytta gjengen vi kaller muslimer. Ergo jeg inrømte at de tulla med dem, hva vi ikke er enige i er om de er beskytta eller ikke. Du synes dette var et eksempel på at de ikke er beskytta, mens jeg synes det bare er ett unntak angående en gruppe man ellers trår veldig varsomt rundt.

 

Men siden vi er tilbake til at kritikk av muslimer er bra, kudos til NRK, osv. Så har vi vel kommet til en enighet om at muslimer ikke får særbehandling av NRK i hvert fall, noe som gjør denne påstanden feilaktig:

 

 

Når det er sagt synes jeg det er rart NRK faktisk tør å tulle med jøder på denne måten. De hadde aldri verden turt å gjøre det samme med muslimer, og skrive muslimsvin osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...å dra debatten til et nivå som hører hjemme i sandkassen på barneskolen.

 

Og dette er ikke et personangrep? Jeg tåler det fint, men kanskje være litt forsiktig med å anklage andre når man er like ille selv. 

 

Når det er sagt synes jeg det er rart NRK faktisk tør å tulle med jøder på denne måten. De hadde aldri verden turt å gjøre det samme med muslimer, og skrive muslimsvin osv.

Ja jeg ble motbevist på at de tør tulle med dem, men jeg står fortsatt ved at de aldri verden ville gått like langt som den jødesatiren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var satire. Selve poenget i sketsjen er jo at denne spilleren kan vinne ved å bruke et ord som er krenkende for motspilleren. Så det er bare naturlig at man bruker et ord som er krenkende. Men hva tenker dere? Er dette jødehat?

Nei, det er ett ord som alle andre ord og selve hensikten i Scrable (hvis det var den ordleken de spilte) er å legge ut ord på brettet for å få poeng til å vinne. Så her var hensikten å vinne og ikke drive med antisemitisme.

Lenke til kommentar

 

Og dette er ikke et personangrep? Jeg tåler det fint, men kanskje være litt forsiktig med å anklage andre når man er like ille selv. 

 

 

Laget jeg et argument ut av hvem du er som person, og for å invalidere en påstand?

 

 

 

 

Ja jeg ble motbevist på at de tør tulle med dem, men jeg står fortsatt ved at de aldri verden ville gått like langt som den jødesatiren.

 

Og nå er vi tilbake til urealistiske standarder igjen. Hadde du i utgangspunktet en forventning om at jødevitsen ville komme? Har du noe som helst grunnlag til å påstå at det samme ikke ville skjedd med muslimer bortsett fra grove konklusjoner om at media er drit, derfor må media gjøre ting som er drit?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du anklager han for å dra debatten ned i søla og karakteriserer det som "patetisk".

 

Går du ikke på person, men på (påstått) handling, så er du i hvert fall farlig nær.

 

Fordi det er objektivt hva som skjer. Det er vesentlig forskjell på ad hominem argumentering og det kalle argumenter for patetiske (eller "tragisk dårlige" for å presisere med en omformulering).

 

Hvorfor skal jeg ikke få lov til å påpeke prinsippløse debatter der skitkasting blir sett på som legitime argumenter? Hvis man har et snev av respekt for offentlig debatt og intellektualitet så burde man bli med å kjempe mot skamløse sleivspark slik om å avblåse kritikk fordi jeg "bare forsvarer muslimer som vanlig". Har jeg plutselig ikke lov til å kritisere grunnløse angrep mot muslimer pga. hvem jeg er?

 

Det ble mye metadebatt nå, men ikke overraskende så er det mye mangel på kunnskap om føring av debatt her inne, så jeg kan vel så greit benytte muligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jada, alle andre er kunnskapsløse amatørdebattanter. Da har vi fastslått det.

Har du tenkt over at det er kanskje du som setter lista for høyt over hva du forventer på et diskusjonsforum.? Jeg er her for å diskutere, altså utveksle meninger, og ikke prøve å vinne en debatt ved å påpeke "fallacies".

 

Har du noe som helst grunnlag til å påstå at det samme ikke ville skjedd med muslimer(...)

Ehm ja, det faktum at det ikke har skjedd burde være bra nok?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

dybdesyn i ord , frihetens regn viktig å være kritisk til ytringer

stå på den ene siden av to fyrtikk esker ->[_][_] så har en litt distanse til neste ledd

dra på afrikansk kafe hus å drikke amrecano det er universelle tanker

 

hvordan du får kjøpt kaffe i afrika uten å få juling det har ikke jeg hjerne til :)

robertdiniro mafians læregut , setter afrikanere i ett bra nivå

Endret av fleksnes radio amatør
Lenke til kommentar

Har du tenkt over at det er kanskje du som setter lista for høyt over hva du forventer på et diskusjonsforum.? Jeg er her for å diskutere, altså utveksle meninger, og ikke prøve å vinne en debatt ved å påpeke "fallacies".

 

Ja jeg har en høy liste, og det er jeg som designer den lista. Hvorfor skal jeg gidde å diskutere rasjonalitet med deg når du ikke er villig til å delta i den rasjonelle debatten? Det er ikke forbudt å være prinsippløs og anti-rasjonell, men du scorer ingen poeng i min bok.

 

 

Ehm ja, det faktum at det ikke har skjedd burde være bra nok?

 

Kan du nevne noen andre tilsvarende hendelser som kan bevise at muslimer er unntaket? Jeg føler ikke at du har grunnlag til å si at muslimer er vernet basert på en hendelse som er målrettet mot en av mange religioner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du nevne noen andre tilsvarende hendelser som kan bevise at muslimer er unntaket? Jeg føler ikke at du har grunnlag til å si at muslimer er vernet basert på en hendelse som er målrettet mot en av mange religioner.

 

Hvis det hadde vært ett annet spill - ett spill der man skulle vist bilde av karikaturer av div - Tror du(dere) at man ville vist det berømte bildet av  Muhammed-karikaturene på NRK?

 

I så fall hvorfor ikke iom det bare har vært ett spill?

Lenke til kommentar

Syntes egentlig den var morsom og det er jo åpenbart at det ikke er et forsøk på å rakke ned på jøder. Reaksjonene på dette synes jeg dermed blir ganske hysteriske.

 

Samtidig har jeg en viss forståelse for paranoiaen mange jøder kjenner på. Mange vil nok si at dekningen av kobfliktene Israel er innvolbert i er påfallende skjev og at de kanskje ikke ville turt en lignende snutt med muslimer. Jeg tror nok kanskje dette er mer et uttrykk for en generell bekymring enn at akkurat denne saken er så ille.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...